Politiek
- Enzzo
- Forum-lid HC
Precies! Ik betaal gewoon de belastingen die ik moet betalen in elk land waar ik een huis bezit. Zonder te morren!
Het stemrecht daarentegen is wat mij betreft gelieerd aan het land waar je daadwerkelijk woont!
Het stemrecht daarentegen is wat mij betreft gelieerd aan het land waar je daadwerkelijk woont!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja goeie opmerking hoor. Zo werkt het inderdaad. NOT!!!ColumsbusMJ schreef: ↑03 sep 2023 19:25 Als je twee huizen bezit en klaagt over dubbele lasten, dan kun je er altijd eentje verkopen.
Makkelijk reageren zo als je van toet nog blazen weet…
Natuurlijk, maar alleen voor de lokale politiek. Het stemrecht voor de algemene politiek is daarentegen gereserveerd voor diegene die die nationaliteit beschikken, desnoods voor twee nationaliteiten, hetzij zo.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Uiteraard ben ik niet bekend met de situatie, maar in zijn algemeenheid lijkt het mij logisch dat gemeentelijke belastingen betaald dienen te worden. Beide huizen maken gebruik van de voorzieningen die het land te bieden heeft. Misschien als je aantoonbaar kunt maken dat het huis 50% van de tijd niet gebruikt wordt, je ook gekort kunt worden op de belastingen. Ik weet dat de gemeentelijke belastingen voor mensen met een laag inkomen voor een groot deel kwijtgescholden kunnen worden.Enzzo schreef: ↑03 sep 2023 21:25Ja goeie opmerking hoor. Zo werkt het inderdaad. NOT!!!ColumsbusMJ schreef: ↑03 sep 2023 19:25 Als je twee huizen bezit en klaagt over dubbele lasten, dan kun je er altijd eentje verkopen.
Makkelijk reageren zo als je van toet nog blazen weet…
En in het algemeen heb ik (financieel gezien) niet zo snel medelijden met mensen die klagen over dubbele lasten als bewust gekozen is voor de aanschaf van een tweede woning. In een land als Nederland waar een woningtekort is en veel jongeren vrezen ooit een huis te kunnen kopen, lijken dubbele lasten mij een luxeprobleem.
Met de vermelding dat het niet specifiek over jouw situatie gaat.
Als het je geen bal interesseert wat er in Nederland gebeurt als je naar Spanje of Italië bent, verlaat je dan ook dit Nederlandse forum? Ik gok dat er mensen zijn die dat best wel stiekem toe zouden juichen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
[quote=rikkert post_id=1606043 time=1693809243 user_id=407103
Als het je geen bal interesseert wat er in Nederland gebeurt als je naar Spanje of Italië bent, verlaat je dan ook dit Nederlandse forum? Ik gok dat er mensen zijn die dat best wel stiekem toe zouden juichen.
[/quote]
Niet mee eens, net zoals in het buitenland woonachtige Nederlanders hun stemrecht mogen behouden, mogen in het buitenland woonachtige Nederlanders op dit forum actief zijn.
[/quote]
Niet mee eens, net zoals in het buitenland woonachtige Nederlanders hun stemrecht mogen behouden, mogen in het buitenland woonachtige Nederlanders op dit forum actief zijn.
Time is (almost) on my site
- Enzzo
- Forum-lid HC
Lekker on topic die opmerking
En lekker opruiend ook. Heel misselijk zo’n reactie!
Je hebt zelf geen idee hoe onaardig je zelf kunt zijn.Enzzo schreef: ↑04 sep 2023 09:23Lekker on topic die opmerking
En lekker opruiend ook. Heel misselijk zo’n reactie!
Trouwens je mopperde over Europa toen je begon over de lasten van twee huizen. Toen leek je het nog onterecht te vinden.
-
- Forum-lid
Hallo,
Kunnen de eigenwijze boomer en de mopperende bijna emigrant stoppen en dit topic weer laten waarvoor het bedoeld is.
Het was een topic waar op een open manier over politiek gediscussierd kon worden waarbij men elkaars standpunten enigsinds respecteerde.
Het is nu verworden tot een afspiegeling van de NL samenleving waarvoor eigenwijze boomer en mopperende bijna emigrant symbool staan....
Dank namens alle anderen.
Kunnen de eigenwijze boomer en de mopperende bijna emigrant stoppen en dit topic weer laten waarvoor het bedoeld is.
Het was een topic waar op een open manier over politiek gediscussierd kon worden waarbij men elkaars standpunten enigsinds respecteerde.
Het is nu verworden tot een afspiegeling van de NL samenleving waarvoor eigenwijze boomer en mopperende bijna emigrant symbool staan....
-
- Forum-lid
Ik ben het eens met je punt dat de discussie erg richting het persoonlijke gaat en dat is volgens mij waar je voor moet waken als je politiek bedrijft. Wil ik wel de kanttekening plaatsen dat ik de term boomer ook niet vind duiden op een respectvolle vorm van communicatie, maar dat is wellicht mijn interpretatie van het woord boomer.bankrenner schreef: ↑04 sep 2023 09:52 Hallo,
- Enzzo
- Forum-lid HC
Jans schreef: ↑04 sep 2023 09:27Je hebt zelf geen idee hoe onaardig je zelf kunt zijn.
Trouwens je mopperde over Europa toen je begon over de lasten van twee huizen. Toen leek je het nog onterecht te vinden.
Neen! I zei juist dat ik zonder morren belastingen etc. betaal voor beide huizen in beide landen. En ik vind dat niet meer dat terecht en fatsoenlijk.
Wel graag even de feiten juist houden!
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1bankrenner schreef: ↑04 sep 2023 09:52 Hallo,
Was best een leuk en respectvol topic, nu hoofdzakelijk een 1-2je tussen Jans en Enzzo.
Less is bore