Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 15 mar 2013 12:19

flores schreef:
ever schreef: Van Bommel was wel op de hoogte maar niet actief betrokken.
Damagoknie...
Dan kun je de hele wielrennerij wel opdoeken...

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 mar 2013 12:27

theov schreef:
flores schreef:Damagoknie...
????????? dit woord ken ik niet.
Wat betekent het?
En opeens valt het kwartje. ;)
"Dat mag ook niet" :D :mrgreen:

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 15 mar 2013 12:49

theov schreef:
flores schreef:Damagoknie...
????????? dit woord ken ik niet.
Wat betekent het?
Kundegenielizudan jonguh?

Maakantje rules :D
Laatst gewijzigd door oldandslow op 15 mar 2013 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 15 mar 2013 12:54

't gaat hier de goede richting uit: alle dokters die in opspraak komen of gekomen zijn moeten er eens uit, dat zijn de echte misdadigers.
Als renner moet het moeilijk geweest zijn om niet in het systeem verzeild te raken en kun je nog verzachtende omstandigheden in acht nemen. Die dokters misbruiken hun beroep, brengen de gezondheid van anderen (renners) in gevaar : je vraagt je af waarom die nog toegelaten worden. 't zelfde voor ploegleiders, verzorgers, enz...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 mar 2013 13:31

Ik ga alleen naar de dokter als ik ziek ben. En dan wacht ik meestal nog eerst 2 weken. Als het dan nog niet over is, dan ga ik pas naar een arts. Tenzij ik naturrlijk mijn poot heb gebroken of ander malleur heb waarvan ik ook wel begrijp dat ik accuut een arts moet zien.

Als ik harder wil fietsen dan ga ik nooit naar een dokter. Ik train meer en/of ik raadpleeg een trainer. Ik eet gezond en ik drink minder.

Elke ploeg die een of meerdere doktoren in dienst hebben, die zijn al bij voorbaat verdacht. Een gezonde top sporter heeft geen dokter nodig maar een goede trainer.
Live fast; die young. mijn blog

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 15 mar 2013 14:02

over dokters. Wie denkt dat er ook maar 1 iemand van de toppers proper fietst, denk goed na...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 15 mar 2013 14:48

de zwarten schreef:over dokters. Wie denkt dat er ook maar 1 iemand van de toppers proper fietst, denk goed na...
Goed dat de aandacht voor dit probleem (eindelijk) een beetje toeneemt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 mar 2013 15:00

Dokter, ik ben zo ziek

Wat mankeert U?

Ik fiest heel rap, dokter Maar er zijn anderen die nog rapper fietsen. Volgens heb ik iets onder de leden

U voelt zich verder goed? Geen fysieke ongemakken?

Hoe bedoelt U?

Nou. Bijvoorbeeld misselijkheid, hoofdpijn, pijn met opstaan, slecht slapen, geen eetlust. Van dat door dingen.

Nee hoor dokter. Ik voel me kerngezond maar ik wil graag harder fietsen.

Ooooooohh,... ik begrijp het al. U zoekt geen dokter maar een wielrendokter. Sorry hoor maar daar werk ik niet aan mee. Volgende patient graag. Maar dan liefst een echte.
Live fast; die young. mijn blog

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 15 mar 2013 15:29

Een dokter die je vol wil proppen met ongezonde troep is geen dokter.
Veni. Vidi. Fietsie.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2013 15:30

Ik denk dat die laatste zin in veel gevallen kan vervangen voor: "En wat schuift dat?"
Campagnolo Ultra Dork

simen
Forum-lid

simen 15 mar 2013 20:50

In de papieren krant (pzc)stond vandaag een stuk van 3 pagina's over het dopinggebruik in de voetballerij.
Het was natuurlijk allang geen geheim meer, ook andere sporten zijn niet schoon.
Alles aangaande het topvoetbal van de laatste decennia wordt nog eens opgesomd en becommentarieerd.
Je wist het natuurlijk wel een beetje ,maar zo lezende slaat toch wel een zekere verbijstering toe.
Daar word onder sociale druk van de groep al helemaal niet meer nagedacht zo lijkt het.
Op verzoek van de leiding offert men zich slaafs voor de winst,voor de grootsheid van de club of het land .
Vooral de laatste pagina(Dood op het voetbalveld) die de gevolgen op langere termijn behandeld geeft te denken.
Ik blijf ergens toch nog hoop houden dat het erger opgeschreven is dan het werkelijk is,maar vrees het ergste.
Ook dit gedrag gaat op den duur tegen deze sport werken,dat kan niet uitblijven.

Morgen gaat het verder.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/o ... -1.3717395" onclick="window.open(this.href);return false;
Zij is ook tegen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2013 09:11

Ik las gisteren ergens dat na afronding van het Fuentes-proces er bloedstalen van de onbekende bloedzakken naar de wada gaan..... Benieuwd of dat ECHT gaat gebeuren en of dat dan ook echt naar buiten gaat komen.
Less is bore

Plaats reactie