Het systeem ziet er misschien minder mooi uit, maar tijdens het rijden zakt hij nog iets. Op de foto's staat hij in zijn uiterste stand. Dit systeem is voor mij een must omdat ik anders niet meer gefietst zou hebben. Ik heb een zeer ingrijpende polsoperatie achter de rug en kan met dank aan de futureshock weer redelijk normaal fietsen.
Specialized
eigenwijs is ook wijs...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Na al die lelijke foto's vind ik deze wel weer errug mooi! Alleen nog ff vork bijsnijden en tape van je zadelpen halen en hij is 100% . Mooie wielen ook, wat voor merk/type zijn dat?
@antoni, ook mooi kleurtje!
Thanks ! De vork laat ik vermoedelijk zo. 'T is namelijk een leasingfiets waar ik nu 6 maand mee rij en nog 2.5 jaar mee 'moet' rijden tot einde contract. Omdat ik daarna de keuze heb om 'm over te laten of om hem zelf te kopen (en vervolgens door te rijden of verkopen) wil ik nog wat marge laten voor de eventuele volgende koper.
Setje is handgespaakt door een collega op mijn werk die vroeger zijn eigen bedrijfje had. "Orbit" noemde het (zal je waarschijnlijk niets van terug vinden). Was een test setje waar hij zelf een 250 tal km op gereden heeft. Gebasseerd op Aivee SR5 naven (kende ik niet, maar kan er ook niets slechts over vinden), met Sapim CX-ray spaken.
Kon ze aan een heel mooie prijs kopen, dus niet getwijfeld
Zal mijn Tarmac hier ook eens posten.
Vorig jaar gekocht, met als 'tussenstap' een Force groep omdat ik wist dat Sram op een nieuw ei aan het broeden was. Omdat de nieuwe 12speed optisch tegenvalt, ben ik terug naar Shimano gegaan, de mechanische Dura Ace groep.
Elektronisch schakelen is niet mijn tasje thee, net als schijfremmen dat niet is.
Vorig jaar gekocht, met als 'tussenstap' een Force groep omdat ik wist dat Sram op een nieuw ei aan het broeden was. Omdat de nieuwe 12speed optisch tegenvalt, ben ik terug naar Shimano gegaan, de mechanische Dura Ace groep.
Elektronisch schakelen is niet mijn tasje thee, net als schijfremmen dat niet is.
Ik klaag zeker niet over deze wielen, ze bevallen mij uitstekendzeddleppelin schreef: ↑06 mei 2019 11:40 Tevreden van die C38 wielen, want hoor/lees verschillende visies daaromtrent?
Thanks, drinkbussen ben ik zeker met je eens. Ik vind de helm wel ok met de fiets, de kleur vertekend enigszins op de foto.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Van de week besteld. Hopelijk snelle levering.
Specialized Tarmac Pro disc met Force Etap AXS.
Ik heb wel met pijn in het hart mijn Dogma F10 weg moeten doen, maar deze Tarmac disc past goed naast mijn super fijne Tarmac S-works Sl6
Specialized Tarmac Pro disc met Force Etap AXS.
Ik heb wel met pijn in het hart mijn Dogma F10 weg moeten doen, maar deze Tarmac disc past goed naast mijn super fijne Tarmac S-works Sl6
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 21 jun 2009 20:23
Mooi kleurtje die Tarmac pro
- Japierossi
- Forum-lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 20 jun 2015 10:58
Gaaf!
Extra "lower spec" schijfrem fiets erbij voor het slechte weer?
Extra "lower spec" schijfrem fiets erbij voor het slechte weer?
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Dank je wel. De Pro disc is er maar in twee kleuren. Deze Teal of een mat zwarte. Teal is een blauw-groen-grijze kleur. Wel chique naar mijn mening. Waarschijnlijk zal de kleur in de zon wel veranderen, want dat is vaak bij Specialized lak. De mat zwarte variant heeft decals die oplichten in verschillende kleuren. moet je van mouden. Het is zeker wel mooi, maar voor mij was het geen issue omdat de zwart matte Pro niet meer leverbaar is in mijn maat. Daarnaast is de Teal met Sram Etap AXS een 2020 model. Als ik de keuze had gehad dan had ik wellicht de Ultegra DI2 mat zwarte variant gekozen. Aangezien de S-works disc modellen fors duurder zijn dan de Pro disc was een s-works sowieso op dit moment een brug te ver.
Ik heb nog getwijfeld over een Venge Pro Disc, maar met disc voor de Tarmac gegaan. Het is meer allround, ik zit er beter op (minder spacers meer comfort), en ook mooi met lagere wielen als het hard waait. De Venge oogt gek met lage wielen. De Venge is wel erg snel op het vlakke, maar dat zal ook te maken hebben met de 65mm hoge wielen.
Disc is beter in de regen en aangezien ik altijd ga rijden als ik me voorgenomen heb op te gaan fietsen, is disc wel een zinvolle keuze. Remmen op carbon wielen in de regen (en ook in de afdaling) blijft tricky imho.
Ik heb nog getwijfeld over een Venge Pro Disc, maar met disc voor de Tarmac gegaan. Het is meer allround, ik zit er beter op (minder spacers meer comfort), en ook mooi met lagere wielen als het hard waait. De Venge oogt gek met lage wielen. De Venge is wel erg snel op het vlakke, maar dat zal ook te maken hebben met de 65mm hoge wielen.
Disc is beter in de regen en aangezien ik altijd ga rijden als ik me voorgenomen heb op te gaan fietsen, is disc wel een zinvolle keuze. Remmen op carbon wielen in de regen (en ook in de afdaling) blijft tricky imho.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Inmiddels heb ik beiden; Venge en Tarmac in S-Works variant. Zo'n beetje gelijk opgebouwd; beiden met eTap 11sp, Quarq, Aerofly stuur, Power zadel. De Venge met Enve SES 6.7 en de Tarmac met 5.6
Het zijn echt twee totaal verschillende fietsen. De Venge is een no compromise aero machine, typeert zich het beste als: je gaat vlak op het stuur liggen, schakelt een tandje bij en het is net alsof de motor aangaat en je zonder enige extra inspanning 2 km per uur rapper gaat. Ik heb er van het weekend een triathlon mee gedaan in teamverband en ik heb zulke snelheden nog niet eerder gereden met zulke lage vermogens. Hij voelt snel aan, is een tikje aan de harde kant, en is zeer vinnig/direct.
De Tarmac daarentegen is veel meer op comfort gericht, dat voel je ook ontzettend duidelijk. Frame is veel zachter, dempt veel meer en voelt veel soepeler aan zonder aan stijfheid in te boeten. Komt qua rijgevoel heel erg in de buurt van mijn Colnago C60 al merk je duidelijk dat de Tarmac aerodynamisch beter presteert en iets scherper reageert zonder dat vinnige/directe randje wat de Venge wel heeft. Ook met de Tarmac liggen mijn snelheden gewoon hoger met dezelfde vermogens vandaar die opmerking vwb aero. Ik moet er nog meer over kasseien gaan dokkeren, maar tot dusver kan ik alleen maar zeggen dat ik over beide fietsen enorm tevreden ben!
Het zijn echt twee totaal verschillende fietsen. De Venge is een no compromise aero machine, typeert zich het beste als: je gaat vlak op het stuur liggen, schakelt een tandje bij en het is net alsof de motor aangaat en je zonder enige extra inspanning 2 km per uur rapper gaat. Ik heb er van het weekend een triathlon mee gedaan in teamverband en ik heb zulke snelheden nog niet eerder gereden met zulke lage vermogens. Hij voelt snel aan, is een tikje aan de harde kant, en is zeer vinnig/direct.
De Tarmac daarentegen is veel meer op comfort gericht, dat voel je ook ontzettend duidelijk. Frame is veel zachter, dempt veel meer en voelt veel soepeler aan zonder aan stijfheid in te boeten. Komt qua rijgevoel heel erg in de buurt van mijn Colnago C60 al merk je duidelijk dat de Tarmac aerodynamisch beter presteert en iets scherper reageert zonder dat vinnige/directe randje wat de Venge wel heeft. Ook met de Tarmac liggen mijn snelheden gewoon hoger met dezelfde vermogens vandaar die opmerking vwb aero. Ik moet er nog meer over kasseien gaan dokkeren, maar tot dusver kan ik alleen maar zeggen dat ik over beide fietsen enorm tevreden ben!