Cervélo
Ik ben 1.86/87 en heb een binnenbeenlengte van 94cm.
Ik groei nu op het moment nog en groei ongeveer nog een cm of 4 waarschijnlijk ben ik volgend jaar zomer waarschijnlijk uitgegroeid.
Maar is het nu verstandig om voor een 58 te gaan of voor een 61 of is die te lang?
Ben van plan om er toch wel even mee te rijden.
Ik groei nu op het moment nog en groei ongeveer nog een cm of 4 waarschijnlijk ben ik volgend jaar zomer waarschijnlijk uitgegroeid.
Maar is het nu verstandig om voor een 58 te gaan of voor een 61 of is die te lang?
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'
timcap schreef:Ik ben 1.86/87 en heb een binnenbeenlengte van 94cm.
@ Timcap,
daar moet je niet echt aan twijfelen hoor, kleiner als 61 moet je niet gaan ...
Zit zelf op 79cm en heb een 61, terwijl jij nu al in de buurt van de 82,5 cm zithoogte zou zitten.
Anders ga je ofwel teveel spacers moeten steken, ofwel een te zware drop creeëren die voor het gros van de fietsende medemensen gewoon niet haalbaar is !
op een 61 ga je voldoende hebben aan +/- 1cm spacers met een stuurpen van 6°.
Op een 58 kan je perfect hetzelfde zitten, maar dan met 3cm (de 2cm verschil in balhoofd) spacers en een langere stuurpen, dit zorgt tesamen voor meer flex bij doortrekken aan het stuur.
TS-Biker schreef:timcap schreef:Ik ben 1.86/87 en heb een binnenbeenlengte van 94cm.
@ Timcap,
daar moet je niet echt aan twijfelen hoor, kleiner als 61 moet je niet gaan ...
Zit zelf op 79cm en heb een 61, terwijl jij nu al in de buurt van de 82,5 cm zithoogte zou zitten.
Anders ga je ofwel teveel spacers moeten steken, ofwel een te zware drop creeëren die voor het gros van de fietsende medemensen gewoon niet haalbaar is !
op een 61 ga je voldoende hebben aan +/- 1cm spacers met een stuurpen van 6°.
Op een 58 kan je perfect hetzelfde zitten, maar dan met 3cm (de 2cm verschil in balhoofd) spacers en een langere stuurpen, dit zorgt tesamen voor meer flex bij doortrekken aan het stuur.
maar ik vraag me af of de fiets dan niet te lang is?
en dat ik dan niet een te korte stuurpen moet monteren?
en hoe diep zou ik zitten bij een maat 61 dan?
\'\'I don\'t dream my life, I live my dreams\'\'
Hier kunt ge maar 2 dingen over zeggen:
1. wondermooi
2. ik weet al dat hij super gaat rijden
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
corratec revo team xtr
Hele mooie fiets! Ik heb mezelf ook verwend voor de feestdagen en afgelopen zaterdag een R3 2010 besteld met ultegra en Marchisio Zefir X100 wieltjes. Zodra 'ie er is zal ik wat plaatjes plaatsen. Die van jou mag er in ieder geval zeker wezen! Heb je die Garmin trouwens al geprobeerd?
Nicht loelen, radfahren!
Nou, ik moet nog veel oefenen met het plaatsen van de foto's.
Maar deze is mijn S2. Twijfelde lang tussen S2 en R3, maar toch voor de S2 gegaan. De kleur en frameform vind ik erg mooi.
Ik hoop geen spijt te krijgen met deze keuze, omdat ik toch een toerfietser ben.
Met Ulegra en Easton EA 90 Aero wielen en Garmin Edge 705.
Nog het weer moet mee werken...
[IMG=http://img194.imageshack.us/img194/3713/dsc03042dw.jpg]
[IMG=http://img683.imageshack.us/img683/7343/dsc03038k.jpg]
Maar deze is mijn S2. Twijfelde lang tussen S2 en R3, maar toch voor de S2 gegaan. De kleur en frameform vind ik erg mooi.
Ik hoop geen spijt te krijgen met deze keuze, omdat ik toch een toerfietser ben.
Met Ulegra en Easton EA 90 Aero wielen en Garmin Edge 705.
Nog het weer moet mee werken...
[IMG=http://img194.imageshack.us/img194/3713/dsc03042dw.jpg]
[IMG=http://img683.imageshack.us/img683/7343/dsc03038k.jpg]
-
- Forum-lid
@sulai
Strakke fiets, die van mij word enigszins hetzelfde...
Alleen een R3SL als frame
Verder allemaal mooie fietsjes hierzo
Strakke fiets, die van mij word enigszins hetzelfde...
Alleen een R3SL als frame
Verder allemaal mooie fietsjes hierzo
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Sulai schreef: Ik hoop geen spijt te krijgen met deze keuze, omdat ik toch een toerfietser ben.
Als je voelt hoe snel ie rijdt als je gas geeft en door de bochten vliegt zal je zeker geen spijt hebben van je keuze.
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
corratec revo team xtr
corratec revo team xtr