Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
tomtom
- Forum-lid
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
- Locatie: Arnhem
tomtom
04 jul 2014 20:10
remirom schreef:technisch pareltje die canyon aeroad cf slx !!
die voorkant is dan wel mooi, maar je hebt dan als eigenaar wel geen speling meer in hoogte, of om bv je stuur iets of wat te kantelen... maar desalnietemin, heel mooie fiets !
Maar je hebt wel zeer fraaie opbergmogelijkheden voor die lelijke Di2 module! Gek dat niet 1 fabrikant zoiets gemaakt heeft. Ik vind het top van Canyon (hoewel het verstellen inderdaad lastig wordt)!
@ijzerenbriek; gefeliciteerd na al dat lange wachten! Zelfs een S(LX) ziet er goed uit....wauw! Ik zou zeker zwart stuurlint doen....wit zit er al genoeg aan de fiets (en WIT stuurlint blijft het maar kort.....)
!
Aeroad
Grail
Ultimate
-
dieseltje
- Forum-lid
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10
dieseltje
04 jul 2014 20:22
Mooie fiets Briek. Zwart stuurlint staat natuurlijk ook maar blijf toch wel liefhebber van het witte stuurlint!
No pain no gain, no guts no glory!
-
arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
arnoudrace
05 jul 2014 09:27
BasJansen schreef:Zwart stuunlintje overwegen misschien?
Ik ben van de 'zadel zelfde kleur als stuurlint'-school
Wat je hier niet ziet is dat het zadel ook wit oppervlak heeft in het midden (rij 'm ook). Dus kan prima:)
Gave Ultimate btw!!
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
-
B. Banner
- Forum-lid
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 01 mei 2014 15:56
B. Banner
06 jul 2014 03:01
Trofimov Canyon Aeroad CF SLX schreef:
The new Canyon Aeroad CF SLX is a 960g frame that has been in development since 2012
The frame has what Canyon is calling Trident 2.0 - a truncated airfoil shape
Direct-mount brakes are used front and rear. But instead of mounting the rear calliper under the chainstays, a la the aero Trek Madone, Canyon puts it in the standard place, claiming that it is more aero this way
Mavic Cosmic Carbone Ultimates have a unique non-drive spoke configuration
While the Canyon Aeroad CF SLX will be sold with an integrated bar/stem combination, the team is using standard Ritchey comonents, largely in alloy
It's a Ritchey WCS alloy 120mm stem for Trofimov
A clean solution for running a Di2 wire
The new steerer tube tapers to 1.25in, the same as on the CF SLX, which should stiffen up the bike compared to the last Aeroad
Canyon was able to widen the down tube more than expected, finding that the front wheel churned up enough turbulence to 'tuck' a wider down tube in behind with no negative aero affect
The Trident 2.0 shape is based on the Trident airfoil used on the Speedmax, but this one has a 2.6:1 ratio instead of the original 3:1
There are two seatpost options: one with a 0 to 15mm offset and another with 15 to 20mm
The top-mounted seatpost clamp cleans up the sides
Bron:
http://www.bikeradar.com/road/gear/arti ... ech-41624/
-
dieseltje
- Forum-lid
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10
dieseltje
06 jul 2014 10:06
Vanwege die direct mount remmen op de nieuwe Aeroad worden het dus alleen complete fietsen met Shimano?
No pain no gain, no guts no glory!
-
velolove
- Forum-lid
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
- Locatie: Gelderland
velolove
06 jul 2014 11:58
Of een mixje
ooit allemaal op een Scalpel
-
tomtom
- Forum-lid
- Berichten: 1172
- Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
- Locatie: Arnhem
tomtom
06 jul 2014 13:58
Dan wordt het dus lastig voor Movistar (Campa) om met de nieuwe Aeroad te fietsen....er is vast een oplossing
!
Met de nieuwe Aeroad heb je (dus) ook geen TT meer nodig....ff een goed ligstuur erop en klaar
!
Aeroad
Grail
Ultimate
-
dieseltje
- Forum-lid
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10
dieseltje
06 jul 2014 16:36
tomtom schreef:Dan wordt het dus lastig voor Movistar (Campa) om met de nieuwe Aeroad te fietsen....er is vast een oplossing
!
Met de nieuwe Aeroad heb je (dus) ook geen TT meer nodig....ff een goed ligstuur erop en klaar
!
De oplossing is al gevonden in de vorm van Shimano remmen monteren en het merknaam verwijderen. Vraag me alleen af of Campa ook bezig is met de ontwikkeling van direkt-mount remmen. Als purist ben ik iet zo'n fan fan een mix van campa en shimano.
No pain no gain, no guts no glory!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40007
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
06 jul 2014 17:13
Directmount maakt het alleen maar weer lastiger. Na 101 BB 'oplossingen' krijgen we straks zeker weer 10 verschillende rembevestigingen?
Less is bore
-
dieseltje
- Forum-lid
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10
dieseltje
06 jul 2014 17:52
@ Daniel . Daar heb je helemaal gelijk in en de vraag is ook wordt het er nu echt wel beter door of is het alleen maar zodat de framefabrikanten meer kunnen verkopen door middel van systeemintergratie!?
Laatst gewijzigd door
dieseltje op 06 jul 2014 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
No pain no gain, no guts no glory!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13688
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
06 jul 2014 18:41
Ik snap het ook niet, maar wees niet bang voor diverse rem aansluitingen, Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van de velgrem voor de schijfrem.
-
jackbrown
- Forum-lid
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31
jackbrown
06 jul 2014 19:04
wasbeer2006 schreef:Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van de velgrem voor de schijfrem.
Goed punt.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."