't kan niet op met het luchtfietsen? Sorry, maar wat een partij kolder en blaat is hierboven geschreven. Ik geloof vast dat je er zelf van overtuigd bent, maar het slaat natuurlijk nergens op. Beetje verschil in aerodynamica tussen 2 frames ga je gewoon nooit kunnen voelen.
Specialized
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
't kan niet op met het luchtfietsen? Sorry, maar wat een partij kolder en blaat is hierboven geschreven. Ik geloof vast dat je er zelf van overtuigd bent, maar het slaat natuurlijk nergens op. Beetje verschil in aerodynamica tussen 2 frames ga je gewoon nooit kunnen voelen.
[/quote]
Subtiel Moderator
[/quote]
Subtiel Moderator
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake
Kona Private Jake
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan wil ik het wel even herhalen hoor, als gewoon forumlid. Mark heeft gewoon 100% gelijk.
Less is bore
Daniel en Mark zijn nooit te beroerd om duidelijk te maken dat ze ver verheven zijn boven dit soort beschouwingen van fietsen. De toonzetting vind ik weinig respectvol en nodigt anderen niet uit om ook iets over hun fiets te schrijven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heeft niks met respect te maken, alleen is het gewoon niet juis.
.
Dit deel zal prima kloppen. Met carbon layout en ontwerp kun je dit prima sturen en zijn er serieuze verschillen mogelijk.
Dit echter is gewoon pure onzin.e Tarmac daarentegen is veel meer op comfort gericht, dat voel je ook ontzettend duidelijk. Frame is veel zachter, dempt veel meer en voelt veel soepeler aan zonder aan stijfheid in te boeten. Komt qua rijgevoel heel erg in de buurt van mijn Colnago C60
En wil je dan Havana ook even aan het genootschap toevoegen?al merk je duidelijk dat de Tarmac aerodynamisch beter presteert
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als ik een uur om de hete brei heen had willen draaien was ik wel politicus geworden...
Ik heb er totaal geen moeite mee dat iemand een mooie fiets wilt hebben, ook niet als het er 3 zijn, maar wel als daar een drogredenatie om heen wordt opgebouwd. Maak het moeder de vrouw wijs, als dat nodig is , maar houd 't daar dan ook bij.
Een paar graden temperatuur verschil, variaties in luchtdruk, het heeft allemaal meer effect dan het verschil tussen een C60 en een Tarmac.
Wat betreft de toonzetting ben ik het helemaal met je eens.
Ook al is het onjuist wat er geschreven wordt, een beetje meer genuanceerd reageren mag wel vind ik.
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake
Kona Private Jake
-
- Forum-lid
Van die 2km/u sneller had ik al gehoord, dat is een gekende eigenschap van een topfiets (zie fietsbingo van Havana)
Van een motor die aangaat als je een tandje bijschakelt en plat op het stuur gaat liggen had ik nog geen weet.
Van een motor die aangaat als je een tandje bijschakelt en plat op het stuur gaat liggen had ik nog geen weet.
-
- Forum-lid HC
Vooropgesteld dat Specialized hele goede (maar zeker niet perfecte) fietsen maakt moet de meerwaarde van het merk voor het overgrote deel worden gehaald uit de verhaaltjes van hun marketingafdeling.
NIet mis mee (in de tijd dat ze die marketing goeroes nog niet in dienst hadden maakten ze ook goede fietsen maar waren wel zo goed als failliet.
Zolang je als koper maar in je achterhoofd houdt dat je die verhaaltjes met een korrel zout moet nemen koop je er (met een enorme premium opslag) een prima fiets mee. Ieder zijn keuze en altijd beter als iedereen op dezelfde fiets.
Dingen worden pas vreemd als kopers in de verhaaltjes gaan geloven / ze voor waar aannemen en zonder enige onderbouwen ook nog gaan verkondigen als de waarheid.
NIet mis mee (in de tijd dat ze die marketing goeroes nog niet in dienst hadden maakten ze ook goede fietsen maar waren wel zo goed als failliet.
Zolang je als koper maar in je achterhoofd houdt dat je die verhaaltjes met een korrel zout moet nemen koop je er (met een enorme premium opslag) een prima fiets mee. Ieder zijn keuze en altijd beter als iedereen op dezelfde fiets.
Dingen worden pas vreemd als kopers in de verhaaltjes gaan geloven / ze voor waar aannemen en zonder enige onderbouwen ook nog gaan verkondigen als de waarheid.
+1amclassic-fan schreef: ↑21 mei 2019 08:18't kan niet op met het luchtfietsen? Sorry, maar wat een partij kolder en blaat is hierboven geschreven. Ik geloof vast dat je er zelf van overtuigd bent, maar het slaat natuurlijk nergens op. Beetje verschil in aerodynamica tussen 2 frames ga je gewoon nooit kunnen voelen.