Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 03 dec 2020 17:05

Enzzo schreef: 03 dec 2020 16:53
Peter borger is géén arts maar een moleculair bioloog.
Er wordt volgens mij nergens gezegd dat hij arts is. Hij heeft de academische titel doctor, afgekort dr.
Time is on my site.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 17:06

Behalve dan dat de ziekenhuizen helemaal niet "vol" liggen.
Het is maar wat je ziet als vol. Op het toppunt van de 2e golf gingen er IC's dicht in Rotterdam en Den Haag en moesten ambulances rondjes rijden om COVID-patiënten nog ergens kwijt te kunnen. De reguliere zorg moest (en moet) nog altijd flink afgeschaald worden (landelijk).

Een ander, en groter probleem was personeel. Ziekenhuizen lagen niet vol maar was simpelweg geen personeel voor COVID-patiënten (die veel verpleging nodig hebben). En ook niet voor niet-COVID patiënten. Dat laatste is misschien nog wel belangrijker.

Op dit moment is het beeld veel gunstiger met bijna 1600 COVID-patiënten in het ziekenhuis van wie 500 op IC. Maar als je de boel weer loslaat, loopt de boel zo weer over. Deels komt dat door de veel te krap bemeten Nederlandse zorg.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2020 17:19

Naar mijn gevoel zit de onvrede niet zozeer bij de daadwerkelijke maatregelen, maar meer bij de ogenschijnlijke willekeur en de getoonde inconsequenties.
Dit, gecombineerd met de proefballonnetjes die steeds door verschillende instanties worden opgelaten, maakt dat steeds meer maatregelen niet meer worden begrepen en/of in twijfel getrokken.

In het kader van ook lollig: winkels in Rotterdam eerder sluiten tegen drukte morgen....oh nee, teveel kritiek.....toch open tot 20.00. Zwalk-zwalk.....
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 03 dec 2020 17:21

Maar, maakt dat zijn argumentatie tegen PCR testen (en het bewuste paper) invalide?
Nee zeker niet! De maan weet ongetwijfeld veel meer over dit soort zaken dan een gemiddelde Groninger of halve Fransman ;)
Maar het komt wel voort uit een bepaalde overtuiging en om de balans een beetje op te maken tussen een artikel uit Het Reformatorisch Dagblad en de streng gereformeerde Peter Borger die het Creationisme aanhangt en verdedigt dacht ik dat het op zijn minst handig was om wat achtergrond informatie te verstrekken tegenover het door RVV gelinkte artikel.

Verder moet iedereen uiteraard zelf weten wat hij wel of niet geloofd. Zolang wetenschappelijk onderzoek maar "unbiased" blijft!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 dec 2020 17:23

Ik kan ook met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat bijvoorbeeld bouwmarkten op mogen zijn, en restaurants niet terwijl je in een restaurant veel beter afstand kan houden en de producten die je in bouwmarkten kan kopen ook prima online kan kopen....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2020 17:31

Bouwmarkt begrijp ik nog beter dan de Ikea of intratuin kerstshow. Die zijn er juist om bezoekers te trekken.....
(Overigens is het binnen gewoon goed geregeld daar, dus zeker niet sluiten).
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 dec 2020 17:33

Bouwmarkt dicht :shock: zeker als je aan het verbouwen bent niet leuk, moet toch iets doen. Maar 16m3 zand heb ik inderdaad maar besteld..........

Eens hoor ikea, bouwmarkt, bijenkorf. Gooi de restaurants gewoon open wordt het vanzelf rustiger in de bouwmarkt.

Wat ik bijzonder vind is dat er kennelijk niet begrepen wordt hoe minder je mag van het een, hoe meer mensen hetgeen gaan doen wat wel mag.

Straks weer algehele verbaasdheid dat het zo druk is in de supermarkt voor de kerst, dat wordt weer hamsteren light. De gall en gall voor 13u leeg op oudjaarsdag wat raar allemaal.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 dec 2020 17:47

53x11, ik refereer niet naar het artikel, maar naar de lezers/abonnees van het RD. Ik kom oorspronkelijk uit de bible belt en kan me de laatste polio uitbraak nog heel goed herinneren.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 dec 2020 17:51

lnnrtlnnrt schreef: 03 dec 2020 13:52 Gaat dit topic nog over hoe corona(maatregelen) je leven beïnvloed? Of over je mening over de maatregelen?

Ik ben namelijk vooral benieuwd naar ervaringen hoe corona(maatregelen) het fietsleven van mensen beïnvloed. Voor mij tot nu toe gelukkig nog weinig, behalve dat in grote groepen fietsen er even niet in zit, maar mijn woensdagavondritje laat ik in het donker en regen toch liever aan me voorbij gaan, dus geen probleem.

Zijn er al mensen op de racefiets door de teststraat geweest? Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk toch maar met de auto geweest.
We mogen in Frankrijk weer 3 uur van huis met de fiets. Met een actieradius van 20 km. Dat is zeker in deze tijd van het jaar prima te doen. Je moet nog wel een "attestation" bij je dragen, op papier of als app. Ach, als dat het ergste is.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 03 dec 2020 18:00

Jans schreef: 03 dec 2020 17:51
We mogen in Frankrijk weer 3 uur van huis met de fiets. Met een actieradius van 20 km. Dat is zeker in deze tijd van het jaar prima te doen. Je moet nog wel een "attestation" bij je dragen, op papier of als app. Ach, als dat het ergste is.
Nu al? Dan zijn mijn ouders een beetje in de war. Die gaven 15 december op als datum dat e.e.a. weer versoepeld werd.
Time is on my site.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 03 dec 2020 18:05

lnnrtlnnrt schreef: 03 dec 2020 13:52 Gaat dit topic nog over hoe corona(maatregelen) je leven beïnvloed? Of over je mening over de maatregelen?

Ik ben namelijk vooral benieuwd naar ervaringen hoe corona(maatregelen) het fietsleven van mensen beïnvloed. Voor mij tot nu toe gelukkig nog weinig, behalve dat in grote groepen fietsen er even niet in zit, maar mijn woensdagavondritje laat ik in het donker en regen toch liever aan me voorbij gaan, dus geen probleem.

Zijn er al mensen op de racefiets door de teststraat geweest? Ik heb het overwogen, maar uiteindelijk toch maar met de auto geweest.
Getest en helaas positief in oktober. Nu een maand "klachtenvrij" (waarbij klachtenvrij dan staat voor het feit dat ik geen klachten meer heb waardoor men denkt dat ik besmettelijk kan zijn, hoesten, niezen, koorts, e.d.) en vooralsnog niet in staat om veel verder te fietsen dan de supermarkt in het centrum. Tot dat moment fietste ik mijn rondjes alleen en ging ik twee keer per week op de fiets naar mijn werk.
Time is on my site.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 03 dec 2020 18:25

Enzzo schreef: 03 dec 2020 17:21
Maar, maakt dat zijn argumentatie tegen PCR testen (en het bewuste paper) invalide?
Nee zeker niet! De maan weet ongetwijfeld veel meer over dit soort zaken dan een gemiddelde Groninger of halve Fransman ;)
Maar het komt wel voort uit een bepaalde overtuiging en om de balans een beetje op te maken tussen een artikel uit Het Reformatorisch Dagblad en de streng gereformeerde Peter Borger die het Creationisme aanhangt en verdedigt dacht ik dat het op zijn minst handig was om wat achtergrond informatie te verstrekken tegenover het door RVV gelinkte artikel.

Verder moet iedereen uiteraard zelf weten wat hij wel of niet geloofd. Zolang wetenschappelijk onderzoek maar "unbiased" blijft!!

Dat lijkt mij in deze geen issue.

Hij is niet de enige dit paper onderschrijft. En als het geloof een rol speelt in besluiten dan mag onze CDA “schoolmeester” als eerste naar huis worden gestuurd.

Maar zover ga ik niet ik durf het geloof wel los te laten in mijn gedachtegangen over dat we met zijn allen flink in de maling worden genomen. Ben immers geen complotgekkie ;-)

Net even mondkapje loos boodschappen gedaan.. nul problemen. Wel wat lastig om mijn smoel in de plooi te houden :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten