Pagina 633 van 780
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 07:55
door daniel1975
We zitten nu duidelijk weer in een prutfase. Terwijl ik de fietsen vaak wel mooi vind. SS blijft mooi klassiek diamantframe.
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 10:58
door Fietsen?altijd
De SS is echt het mooiste frame in de worldtour. Geen gekke fratsels maar gewoon retegoed.
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 12:00
door Joskovic
Fietsen?altijd schreef: ↑11 jul 2017 10:58
De SS is echt het mooiste frame in de worldtour. Geen gekke fratsels maar gewoon retegoed.
Volledig mee eens!
de nieuwe Synapse vind ik trouwens wel mooi. Alleen het aero stuur past er totaal niet bij. De kleuren zijn niet erg verfrissend, maar ook niet zo slecht als 3-4 jaar geleden.
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 12:04
door Drkjv
ik vraag me af hoeveel ''slechter'' de cannondale drapac coureurs erdoor fietsen
als je elk merk hoort zeggen hoeveel sneller hun aero-model wel is, lijkt het alsof de SS meer achteruit gaat dan vooruit...
Cannondale moet tegenwoordig één van de enige fietsfabrikanten zijn zonder een aero-model in hun rangen
maar het blijft toch gewoon (met het juiste spuitschema) een prachtfiets
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 12:26
door JoostLen
Afgelopen weekend trotse eigenaar geworden van deze CAAD12 Disc Force 2. Tot nu toe nog maar 'n klein rondje van 50km op kunnen rijden en het smaakt al naar meer!
Gewicht van deze aluminium racer, inclusief pedalen: 7.69kg
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 12:29
door Rob71
Drkjv schreef: ↑11 jul 2017 12:04
ik vraag me af hoeveel ''slechter'' de cannondale drapac coureurs erdoor fietsen
als je elk merk hoort zeggen hoeveel sneller hun aero-model wel is, lijkt het alsof de SS meer achteruit gaat dan vooruit...
Cannondale moet tegenwoordig één van de enige fietsfabrikanten zijn zonder een aero-model in hun rangen
maar het blijft toch gewoon (met het juiste spuitschema) een prachtfiets
Volgens mij gaat de supersix er juist op vooruit en niet achteruit. Als je de testen leest wint hij omdat hij de ideale combinatie van alle aspecten heeft en niet ontwikkeld op eentje.
De SS is gewoon een top fiets
Gr Rob
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 13:59
door NicoNB
Drkjv schreef: ↑11 jul 2017 12:04
als je elk merk hoort zeggen hoeveel sneller hun aero-model wel is, lijkt het alsof de SS meer achteruit gaat dan vooruit...
Het is volgens mij net als de Mars reep, om de zoveel tijd heeft mars die zoveel procent
Die prijs blijft maar het extraatje verdwijnt.
Zo werkt het volgens mij ook met de beloofde winst met de verbeterde frames, als je die zou doorrekenen dan zouden we nu met gemak 100 km/u moeten kunnen fietsen. door al die verbeteringen.
Los daarvan geloof ik niet zo in die aero frames.
Die zijn ontwikkeld in een windtunnel met de wind recht op je af.
Ja soms draaien ze de fiets wel eens op een plateau om het zogenaamd ook beter te maken voor zijwind.
Volgens mij is de clou dat bij wisselende windrichtingen de ideale vorm een ronde buis benadert.
Beetje hetzelfde als met die ovale tandwielen hype, die heb ik al eerder voorbij zien komen (bio-pace), op een moment wordt er met tromgeroffel een baanbrekend tandwiel aangekondigd, een rond tandwiel
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 14:28
door Keezx
Ovaal een hype, waarom zie ik die dingen dan nooit.....behalve bij de te koop advertenties.
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 15:51
door Cube2000
JoostLen schreef: ↑11 jul 2017 12:26
Afgelopen weekend trotse eigenaar geworden van deze CAAD12 Disc Force 2. Tot nu toe nog maar 'n klein rondje van 50km op kunnen rijden en het smaakt al naar meer!
image1.JPG
image2.JPG
Gewicht van deze aluminium racer, inclusief pedalen: 7.69kg
Mooie caad!
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 16:58
door Joskovic
Gave CAAD!
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 17:32
door Fietsen?altijd
En licht voor een alu fiets met schijfremmen!
Re: Cannondale
Geplaatst: 11 jul 2017 20:43
door jakkel
NicoNB schreef: ↑11 jul 2017 13:59
Het is volgens mij net als de Mars reep, om de zoveel tijd heeft mars die zoveel procent
Die prijs blijft maar het extraatje verdwijnt.
Zo werkt het volgens mij ook met de beloofde winst met de verbeterde frames, als je die zou doorrekenen dan zouden we nu met gemak 100 km/u moeten kunnen fietsen. door al die verbeteringen.
Los daarvan geloof ik niet zo in die aero frames.
Die zijn ontwikkeld in een windtunnel met de wind recht op je af.
Ja soms draaien ze de fiets wel eens op een plateau om het zogenaamd ook beter te maken voor zijwind.
Volgens mij is de clou dat bij wisselende windrichtingen de ideale vorm een ronde buis benadert.
Beetje hetzelfde als met die ovale tandwielen hype, die heb ik al eerder voorbij zien komen (bio-pace), op een moment wordt er met tromgeroffel een baanbrekend tandwiel aangekondigd, een rond tandwiel
De business moet blijven draaien. Dat aerogedoe is allemaal erg overroepen, maar wij consumenten (...de meesten toch) slikken het wel als zoete koek. Als je de voorbije maanden hier de ongelooflijk enorme voordelen over aerowielen gelezen hebt, dat zegt meer dan genoeg. En de marketingjongens wrijven lekker in hun handen.