Canyon
Onlangs heb ik een Canyon AEROAD CF 7.0 CT bestteld om naast mijn goedkope Carerra iedere dag ermee naar het werk te fietsen.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer wat betreft de schoenen en pedalen, er is zoveel keuze. Ik zoek schoenen die vooral redelijk comfortabel zitten en aangezien ik veel stoplichten tegenkom moeten de schoenen redelijke makkelijk in en uit te clippen zijn. Ook wil ik kleine stukjes normaal kunnen lopen.
Graag hoor ik jullie advies wat de beste pedalen/schoenen hiervoor zijn.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer wat betreft de schoenen en pedalen, er is zoveel keuze. Ik zoek schoenen die vooral redelijk comfortabel zitten en aangezien ik veel stoplichten tegenkom moeten de schoenen redelijke makkelijk in en uit te clippen zijn. Ook wil ik kleine stukjes normaal kunnen lopen.
Volgens mij had jouw vraag wel beter gepast in het Kleding en schoeisel topic: http://www.fiets.nl/forum/viewforum.php?f=13jt1980 schreef:Onlangs heb ik een Canyon AEROAD CF 7.0 CT bestteld om naast mijn goedkope Carerra iedere dag ermee naar het werk te fietsen.
Laatst gewijzigd door jackbrown op 06 jul 2014 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
Het is niet de bedoeling om dubbel te posten. Daarnaast lijkt het me niet heel lastig om dit uit te vinden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beter is het niet. Heb nog nergens ook maar 1 persoon horen vertellen of zien schrijven dat de directmountremmen beter of gelijkwaardig zijn aan de normale remmen. Meesten lopen te schelden.dieseltje schreef:@ Daniel . Daar heb je helemaal gelijk in en de vraag is ook wordt het er nu echt wel beter door of is het alleen maar zodat de framefabrikanten meer kunnen verkopen door middle van systeemintergratie!?
Less is bore
Beter is het niet. Heb nog nergens ook maar 1 persoon horen vertellen of zien schrijven dat de directmountremmen beter of gelijkwaardig zijn aan de normale remmen. Meesten lopen te schelden.[/quote]
Enige argument wat ik gehoort heb is dat ze lichter zijn omdat er minder onderdelen nodig zijn.
@Wasbeer. Zelf geloof ik nog niet zo in het voordeel van schijfremmen voor de racefiets.
Enige argument wat ik gehoort heb is dat ze lichter zijn omdat er minder onderdelen nodig zijn.
@Wasbeer. Zelf geloof ik nog niet zo in het voordeel van schijfremmen voor de racefiets.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid HC
l'histoire se répète: een paar jaar terug dezelfde argumenten bij mtb's. Remmen slechter, piepende remmen, afstellen, etc. Nu moet je heel hard zoeken wil je geen schijfremmen tegenkomen.daniel1975 schreef:Beter is het niet. Heb nog nergens ook maar 1 persoon horen vertellen of zien schrijven dat de directmountremmen beter of gelijkwaardig zijn aan de normale remmen. Meesten lopen te schelden.dieseltje schreef:@ Daniel . Daar heb je helemaal gelijk in en de vraag is ook wordt het er nu echt wel beter door of is het alleen maar zodat de framefabrikanten meer kunnen verkopen door middle van systeemintergratie!?
What makes the boat go faster?
Ik verwacht zelf niet dat schijfremmen snel in gebruik raken op de racefiets. Zolang de UCI het niet toestaat in wedstrijden zal het gewone volk er ook niet zo snel aan gaan. Wij apen immers allemaal de profs na. En ik verwacht niet dat de UCI het snel toestaat omdat het gewoon super gevaarlijk kan zijn bij valpartijen. Als iedereen weer eens over elkaar heen duikelt zijn die schijven even effectief als ninja werpsterren. Blokjes vormen geen enkel gevaar. Bovendien wil je mensen niet teveel remkracht geven in een peloton.
-
- Forum-lid HC
Dat ben ik zeker in nederland helemaal met je eens. Maar het gaat toch gebeurendieseltje schreef:.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik had het over directmount velgremmen....Livio Livius schreef:l'histoire se répète: een paar jaar terug dezelfde argumenten bij mtb's. Remmen slechter, piepende remmen, afstellen, etc. Nu moet je heel hard zoeken wil je geen schijfremmen tegenkomen.daniel1975 schreef:Beter is het niet. Heb nog nergens ook maar 1 persoon horen vertellen of zien schrijven dat de directmountremmen beter of gelijkwaardig zijn aan de normale remmen. Meesten lopen te schelden.dieseltje schreef:@ Daniel . Daar heb je helemaal gelijk in en de vraag is ook wordt het er nu echt wel beter door of is het alleen maar zodat de framefabrikanten meer kunnen verkopen door middle van systeemintergratie!?
En schijven: ik heb op de atb al snel de voordelen gezien, maar op de racer niet. Op de atb voegt het echt iets toe (betere dosering en meer remkracht), terwijl het op de racer niet het geval is. Niet de rem, maar het contact met het wegdek is daar de beperkende factor.
Less is bore
Tegen schijfremmen is nog steeds zolang de profs het niet rijden dan.... Ze zijn zwaarder en de vraag is of je die extra remkracht wel nodig hebt!? Vind het argument tegen schijven wat Bobkat gebruikt wel opmerkelijk.
No pain no gain, no guts no glory!
Canyon maakt nu gewag van een tourkorting
Bij mijn weten waren sommige modellen al afgeprijsd sinds enkele weken
'k weet zeker dat aeroad 9.0 SL met sram red al een tijdje op 3999 stond
Beetje gek van canyon
Bij mijn weten waren sommige modellen al afgeprijsd sinds enkele weken
'k weet zeker dat aeroad 9.0 SL met sram red al een tijdje op 3999 stond
Beetje gek van canyon
Sworks Venge