Cervélo
en zijn broertje
voor deze ben ik op zoek naar een lichtgewicht full carbon wielsetje van rond de 1000 gram in clincher versie ,van ongeveer50 mm, iemand een idee
lightweight c vind ik (spijtig genoeg) te duur
voor deze ben ik op zoek naar een lichtgewicht full carbon wielsetje van rond de 1000 gram in clincher versie ,van ongeveer50 mm, iemand een idee
lightweight c vind ik (spijtig genoeg) te duur
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
Heeft iemand de zitbuis maten van een 54 en 56 cm frame R3?
Ik overweeg een dergelijk frame en weet uiteraard dat de bovenbuis lengte en balhoofdbuis lengte van het grootste belang zijn.
Ik kan deze maten echter nergens vinden. Heeft iemand deze twee maten?
Alvast dank!
Ik overweeg een dergelijk frame en weet uiteraard dat de bovenbuis lengte en balhoofdbuis lengte van het grootste belang zijn.
Ik kan deze maten echter nergens vinden. Heeft iemand deze twee maten?
Alvast dank!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
kraker schreef:Heeft iemand de zitbuis maten van een 54 en 56 cm frame R3?
Ik overweeg een dergelijk frame en weet uiteraard dat de bovenbuis lengte en balhoofdbuis lengte van het grootste belang zijn.
Ik kan deze maten echter nergens vinden. Heeft iemand deze twee maten?
Alvast dank!
Waarom zou je zitbuis lengte willen weten? M.i. van belang is bovenbuis, balhoofd en stuurpen.
What makes the boat go faster?
Normaal gesproken: maat - 3 cm
Mijn R3 maat 58 is 55 cm center-top.
Mijn R3 maat 58 is 55 cm center-top.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Livio Livius schreef:kraker schreef:Heeft iemand de zitbuis maten van een 54 en 56 cm frame R3?
Ik overweeg een dergelijk frame en weet uiteraard dat de bovenbuis lengte en balhoofdbuis lengte van het grootste belang zijn.
Ik kan deze maten echter nergens vinden. Heeft iemand deze twee maten?
Alvast dank!
Waarom zou je zitbuis lengte willen weten? M.i. van belang is bovenbuis, balhoofd en stuurpen.
Omdat ik wil weten hoe het er ongeveer uit gaan zien (hoeveel de zadelpen uit de zitbuis steekt. Ik ben het met je eens dat het verder onbelangrijk is.
Full carbon clinchers van aan 1000gram zijn simpelweg niet verkrijgbaar, de lichtste full carbon clincher, zelfs lage velgen, gaan niet onder de 1200gram.
Ik zelf heb een setje EDGE Clincher full carbon 42mm wielenset, opgebouwd met DT Swiss 190 naven en DT Swiss Aerolite spaken (20/24) weegt 1327gram.
Ik heb ze te koop staan, http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=34856
Voel je vrij mij te contacteren.
Ik zelf heb een setje EDGE Clincher full carbon 42mm wielenset, opgebouwd met DT Swiss 190 naven en DT Swiss Aerolite spaken (20/24) weegt 1327gram.
Ik heb ze te koop staan, http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=34856
Voel je vrij mij te contacteren.
kraker schreef:Heeft iemand de zitbuis maten van een 54 en 56 cm frame R3?
Ik overweeg een dergelijk frame en weet uiteraard dat de bovenbuis lengte en balhoofdbuis lengte van het grootste belang zijn.
Ik kan deze maten echter nergens vinden. Heeft iemand deze twee maten?
Alvast dank!
De balhoofdbuislengte van maat 54 is 140mm en maat 56 geeft 160mm.
De bovenbuislengte (hart-hart) is voor maat54:545mm en maat 56 is 565mm
(bron http://www.cervelo.com/bikes.aspx?bike=R32010#G (onderaan)
De afstand van hart trapas tot bovenkant zadelklem is 55 cm bij maat 58.
(nagemeten op mijn R3/maat 58)
De Stack van een maat 58 is 580mm en die van 56=560mm en 54=541mm
Dan kun je voorzichtig concluderen dat de afstand trapas-bovenkant zadelklem van een maat56 ongeveer 53 cm is en maat 54 geeft dan 51cm.
Cervelo R3 / Campa Chorus / Easton EC90
Na jaren gespaard te hebben wil ik mijn droomwens in vervulling laten gaan. Een Cervelo dus. Ik twijfel echter of ik de R3SL of de S3 zal aanschaffen. Ik heb een testrit gereden op de R3SL en de Soloist Carbon. De eerste vond deze ik heel comfortabel rijden en daar gaat mijn voorkeur naar uit. De Soloist Carbon voelde als een brok graniet. Voor mij hoeft dat niet. Met de S3 heb ik echter geen ervaring. Is deze net zo comfortabel als de R3SL? Of heeft deze meer de eigenschappen van de Soloist? De volgende vraag is de bekabeling. Bij de R3SL loopt deze buiten het frame, bij de S3 in het frame. Nu lees ik dat inwendige bekabeling nogal eens problemen geeft. Dit nadeel kan doorslaggevend zijn voor mijn keuze. Welke Cervélo rijder kan mij hierover informatie geven? Natuurlijk kan ik voor deze vragen ook bij een dealer terecht maar ik wil toch graag een mening hierover van Cervelo rijders zelf. Overigens , ik rijd geen wedstrijden maar voornamelijk cyclo's.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
Beukje schreef:Na jaren gespaard te hebben wil ik mijn droomwens in vervulling laten gaan. ... ik rijd geen wedstrijden maar voornamelijk cyclo's.
Hier heb je waarschijnlijk iets aan: http://pieterdeneve.be/index.php?page=mat&aid=124
Ik vind dit persoonlijk een zeer goed "artikel" geschreven door Casran (Pieter De Neve). Daarin vergelijkt hij de Cervelo R3 met de Cervelo SLC-SL (nu S2). Wellicht dat je daar iets aan hebt!
En hier (link) vind je zijn verslag over de Cervelo R3.
Mijn Canyon Ultimate CF
Ik wist dat ie kwam, maar niet dat ie er al was.
De nieuwe baanfiets van Cervélo de T4 :
[img=http://img502.imageshack.us/img502/2523 ... velot4.jpg]
De nieuwe baanfiets van Cervélo de T4 :
[img=http://img502.imageshack.us/img502/2523 ... velot4.jpg]
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Het viel mij gisteren ook al op dat de fiets van Theo anders was dan de P(T)3 van Kirsten Wild. Waar zitten de verschillen (naast het andere bracket) nog meer?