Specialized
@boswielrenner: ik had de dezelfde dilemma's en bij mij is de keuze gevallen op de Venge Pro. Het belangrijkste criterium om de keuze uiteindelijk te maken is voor mij het gebruik. De fiets wordt 95% gebruikt op vlak of heuvelachtig terrein en maar voor een enkele keer in echt bergachtig gebied. Hierdoor dus gekozen voor de Venge. Mocht de verhouding heel anders geweest zijn dan wellicht voor de Tarmac gekozen.
ps: met de Venge kan je overigens ook prima een berg oprijden maar dan is een Tarmac meer idealer.
Succes met je keuze. En welke het ook wordt het is nooit een verkeerde (:-)
ps: met de Venge kan je overigens ook prima een berg oprijden maar dan is een Tarmac meer idealer.
Succes met je keuze. En welke het ook wordt het is nooit een verkeerde (:-)
Persoonlijk vind ik de tarmac veel levendiger en directer sturen dan de venge. De venge lijkt me inderdaad het best geschikt om je op een dijk plat te leggen. De tarmac is echt all round en komt overal goed uit de verf, ook bij gemiddeldes van 40/u
Ik rijd met de arc 1400 62mm (xtr schijven) op mijn tarmac en heb totaal geen last van wind met deze wielen tot 4 bft. Een tijdje geleden reed ik een tocht bij 6 bft en dan was het een ander verhaal maar zij die met 38mm reden hongen even schuin als ik
Ik rijd met de arc 1400 62mm (xtr schijven) op mijn tarmac en heb totaal geen last van wind met deze wielen tot 4 bft. Een tijdje geleden reed ik een tocht bij 6 bft en dan was het een ander verhaal maar zij die met 38mm reden hongen even schuin als ik
Scott Foil disc
Scott Addict RC Pro
Scott Scale
Scott Addict RC Pro
Scott Scale
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik bedoel dat je met je huidige fiets net zo snel en lekker kan fietsenboswielrenner schreef: ↑22 mei 2019 14:02 Bedoel je dat iedere normale sterveling, niet zijnde een prof, het verschil tussen deze twee fietsen niet gaat merken? Placebo effect is anders wel een sterk fenomeen. Wat zou voor jou de doorslag geven (bij een keuze tussen twee racefietsen)? Dank je wel.
Als er significant verschil is, dan zou dat voor mij in het voordeel van de Tarmac zijn. Ik heb liever een comfortabele allround fiets die 0,5 Watt extra vergt op 33 km/h mee te rijden, dan een stuiterbak die een 0,5 Watt bespaard. Daar komt nog bij dat ik 65 mm hoge velgen niet bepaald prefereer voor dagelijks gebruik, liever een lage velg en er geen omkijken naar hebben.
boswielrenner schreef: ↑22 mei 2019 12:18 Ik word echt heen en weer geslingerd tussen een Venge Pro disc of een Tarmac Pro disc. Ik heb nog de keuze. Tarmac staat op 1 maar de Venge is ook heel verleidelijk. Keuzes moeten worden gemaakt. Ik ken de verschillen tussen beide fietsen, hoewel ze erg naar elkaar toegegroeid zijn in vorm en functie, maar ik weet niet goed aan welke eigenschappen ik nu de meeste waarde moet hechten. Hart vs. Ratio.
Venge..je hebt al een tarmac toch
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Je hebt gelijk. Het is ook niet omdat het moet, maar omdat het kan. Hoewel; Een racefiets met schijfremmen heb ik nog niet, en die wil ik wel graag hebben.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
boswielrenner schreef: ↑22 mei 2019 17:53 Je hebt gelijk. Het is ook niet omdat het moet, maar omdat het kan. Hoewel; Een racefiets met schijfremmen heb ik nog niet, en die wil ik wel graag hebben.
Dus zou ik een venge nemen
eens, Venge met discicemus schreef: ↑22 mei 2019 19:08boswielrenner schreef: ↑22 mei 2019 17:53 Je hebt gelijk. Het is ook niet omdat het moet, maar omdat het kan. Hoewel; Een racefiets met schijfremmen heb ik nog niet, en die wil ik wel graag hebben.
Dus zou ik een venge nemen
eigenwijs is ook wijs...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40134
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het nieuwe rijden is nu electrisch toch?
Dus dan wordt het een Stella
Dus dan wordt het een Stella
Less is bore