Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 04 dec 2020 16:57

Het is veel logischer om die groep tot de COVID-patiënten te rekenen dan tot de influenzagroep.
Dat is helemaal niet logisch. Want alle besluiten die de overheid nu maakt worden gebaseerd op de verkeerde parameters.

Iemand die nu in het ziekenhuis ligt met kanker of botbreuken en een positieve PCR test is ook corona patiënt voor de statistieken. Voor alle griep patiënten die een flinke hap van de spreekwoordelijke taart nemen geld hetzelfde.

Ons leven word gedicteerd door onjuiste cijfers. En dat is wat het zo kwalijk maakt.
Laatst gewijzigd door RVV op 04 dec 2020 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 dec 2020 16:58

Nu doe je net alsof de PCR metric de enige metric is en dat is niet zo. Bezetting ZKH en IC zijn net zo belangrijk. Voor bezetting ZKH maakt het niet uit of iemand kanker heeft of corona, of iets anders. IC idem.
Laatst gewijzigd door havana op 04 dec 2020 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 04 dec 2020 17:02

Ja maar als die bezetting bijvoorbeeld alleen zo zou zijn met griep patiënten zoals in voorgaande jaren dan zou het land niet op slot zijn gegaan. En dat is nou wat het verschil maakt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 dec 2020 17:03

"Als" telt helaas niet in deze wereld.

Bovendien zijn die situaties nogal onvergelijkbaar, want een grieppatiënt hoeft bijvoorbeeld veel minder vaak beademd te worden, heeft geen 2 verplegers nodig, enzovoorts. Coronapatiënten zijn geen gewone patiënten. Ze liggen relatief lang in het ZKH en eisen veel aandacht op. Of dat terecht is, is een ander verhaal.

Persoonlijk vind ik het "alle ballen op corona" beleid dat veel ZKH voeren ook veel te ver gaan. De schade van het afschalen van niet-coronazorg is bijna niet te overzien.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 dec 2020 17:11

RVV schreef: 04 dec 2020 16:38
Ik durf te wedden dat griep patiënten niet meer in de statistieken van de ziekenhuis opnames gaan voorkomen. Alles voor de cijfers en wegschuiven onder het “coronatapijt”.
Op influenza wordt gewoon getest, net zoals de vorige winters. Patiënten met influenza wil je ook uit de buurt houden van je andere patiënten.

Dus die weddenschap wil ik wel aan gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 05 dec 2020 15:54

Waar Hugo al juichend over het Binnenhof loopt.. zijn de Zwitsers nog niet helemaal overtuigd..

https://www.swissinfo.ch/eng/incomplete ... s0jy7XiFEc

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 dec 2020 16:29

Waar ik dan wel weer nieuwsgierig naar ben: sinds 1 december kunnen ook mensen zonder klachten zich laten testen. Logisch gevolg is een toename van het aantal positieve testresultaten en een afname van het relatief aantal positieve gevallen. Beiden puur op basis van statistiek. Ben benieuwd hoe met die geraken omgegaan zal worden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 dec 2020 16:44

Volgens de nieuwe cijfers is het aantal besmetting weer gestegen naar het niveau van vóór de laatste maatregelen. En dat terwijl de ziekenhuis opnames en doden op gelijk niveau blijven.

Zou een indicatie kunnen zijn voor die testen. Hoewel misschien nog wat vroeg voor die conclusie?.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 05 dec 2020 17:25

Of, heel misschien zijn de besmette mensen jonger? Met minder ernstige gevolgen?

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 dec 2020 18:02

Kan ook. En zijn de behandeld methoden nu beter dan in de vorige golf.
Ik hoorde trouwens op de vrt radio een correspondent in Nederland zeggen dat de hoge cijfers volgens de regering te wijten zijn aan het gedrag. En dan met name het winkelgedrag van de afgelopen tijd.

Benieuwd of de NOS dat ook zo brengt....

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 dec 2020 19:20

Winkelgedrag geloof ik niks van. Er worden fors minder pin-betalingen geregistreerd, dus er wordt echt wel rekening mee gehouden.
Denk eerder werk (wordt met de week drukker op de weg!) en nonchalant gedrag a.g.v. minder angst voor het virus.
Rond 15 dec zullen de besmettingen wel weer gaan dalen, want dat is 2 weken na het ingaan van de mondkapjesplicht.

De huidige piek zou misschien wel eens veroorzaakt kunnen worden door extra testen ivm sinterklaasfeest. Het % pos. testen daalt namelijk nog steeds en aantal afgenomen tests stijgt.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 05 dec 2020 20:22

Werk was inderdaad ook een argument ja. Meer op locatie en minder thuiswerk.

Als je de ratio meer testen afzet tegen de besmettingen zou het weleens positief uit kunnen pakken ja. Maar mijn statisch inzicht is wat roestig...

54x11 kom er maar in ;)

Gesloten