Tarmac eleganter en allrounderboswielrenner schreef: ↑22 mei 2019 12:18 Ik word echt heen en weer geslingerd tussen een Venge Pro disc of een Tarmac Pro disc. Ik heb nog de keuze. Tarmac staat op 1 maar de Venge is ook heel verleidelijk. Keuzes moeten worden gemaakt. Ik ken de verschillen tussen beide fietsen, hoewel ze erg naar elkaar toegegroeid zijn in vorm en functie, maar ik weet niet goed aan welke eigenschappen ik nu de meeste waarde moet hechten. Hart vs. Ratio.
Specialized
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13733
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Venge vind ik net ff wat strakker en wat mooier dan de Tarmac.
Met name de weggewerkte kabels vind ik erg mooi.
Met name de weggewerkte kabels vind ik erg mooi.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40090
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
By the way: fantastische kleur op die foto.
Less is bore
De Ruby Ultegra disc met DT 470 (van mijn vrouw) weegt in maat 51 8,7 kg compleet. De Roubaix zal daar dicht in de buurt liggen.
De DT 470 wielen zijn gemiddeld voor af fabriek. Ze zijn betrouwbaar en zien er goed uit, maar niet meer dan dat. Hetzelfde geldt voor de naven.
Overigens maakt het specifieke model nogal wat uit: tussen een Roubaix Comp of Sport (beide met DT 470) kan zomaar een kg verschil zitten.
Ik verwacht dat een gelijk uitgevoerde Tarmac een paar honderd gram lichter zal zijn.
De DT 470 wielen zijn gemiddeld voor af fabriek. Ze zijn betrouwbaar en zien er goed uit, maar niet meer dan dat. Hetzelfde geldt voor de naven.
Overigens maakt het specifieke model nogal wat uit: tussen een Roubaix Comp of Sport (beide met DT 470) kan zomaar een kg verschil zitten.
Ik verwacht dat een gelijk uitgevoerde Tarmac een paar honderd gram lichter zal zijn.
En nu ben ik fietsen.
De donker blauwe pro en de wit/zilveren sworks zijn ook al 2020 modellen. Ik heb van mijn lbs vernomen dat Specialized een beetje af aan het stappen is van vaste releases van modellen. Zal vast nog wel wat komen maar per definitie een aankondiging op een moment.
Goede morgen nieuw op het forum,ik ben ook aan het kijken voor een andere fiets, twijfel tussen een tarmac disc of de roubaix expert model 2020,op deze ga ik woensdag een testrit maken.Venge is voor mij te hard denk ik ivm leeftijd 54 en hernia gehad in 2014 rij nu op een sensa.Fiets ong tussen 6000 en 8000 km per jaar ook in de bergen Limburg en Ardennen.
Wat mij nu opviel dat er op de roubaix expert een alloy stuurpen en stuur zit fiets kost 5999 euro.Is daar een reden voor dat ze dat doen?Wielen wil ik upgraden naar cl50 zijn deze zijwind gevoelig?
Is het verstandig om nu voor tubeless te gaan voor nadelen?
Wat mij nu opviel dat er op de roubaix expert een alloy stuurpen en stuur zit fiets kost 5999 euro.Is daar een reden voor dat ze dat doen?Wielen wil ik upgraden naar cl50 zijn deze zijwind gevoelig?
Is het verstandig om nu voor tubeless te gaan voor nadelen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Aantal sprinters kiezen voor een alluminium stuur omdat ze meer kracht kunnen afzetten bij een sprint.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een alu stuur kost minder dan een carbon. Bij een gelijke verkoopprijs hou je als Specialized zijnde meer over.john65 schreef: ↑08 jun 2019 09:50 .............
Wat mij nu opviel dat er op de roubaix expert een alloy stuurpen en stuur zit fiets kost 5999 euro.Is daar een reden voor dat ze dat doen?Wielen wil ik upgraden naar cl50 zijn deze zijwind gevoelig?
Is het verstandig om nu voor tubeless te gaan voor nadelen?
Hoge wielen zijn per definitie zijwindgevoeliger dan lage wielen.
Voor info over tubeless misschien het topic met dezelfde naam een doorlezen.
Een fietsmaat van mij heeft de Roubaix Expert Sagan met Di2 en 35mm carbon Rovals. Zijn vorige fiets was een Venge Etap en hij vond de Roubaix bij zijn eerste rit in vergelijking met zijn Venge, zijn eigen woorden "een tractor".
Nu, na 3 weken en enkele aanpassingen is zijn mening een beetje bijgesteld.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend