Pagina 636 van 768

Re: Specialized

Geplaatst: 28 mei 2019 12:07
door MarcFaFo
boswielrenner schreef: 22 mei 2019 12:18 Ik word echt heen en weer geslingerd tussen een Venge Pro disc of een Tarmac Pro disc. Ik heb nog de keuze. Tarmac staat op 1 maar de Venge is ook heel verleidelijk. Keuzes moeten worden gemaakt. Ik ken de verschillen tussen beide fietsen, hoewel ze erg naar elkaar toegegroeid zijn in vorm en functie, maar ik weet niet goed aan welke eigenschappen ik nu de meeste waarde moet hechten. Hart vs. Ratio. :shock:
Tarmac eleganter en allrounder

Re: Specialized

Geplaatst: 28 mei 2019 14:58
door wasbeer2006
Venge vind ik net ff wat strakker en wat mooier dan de Tarmac.
Met name de weggewerkte kabels vind ik erg mooi.

Re: Specialized

Geplaatst: 28 mei 2019 15:29
door daniel1975
By the way: fantastische kleur op die foto.

Re: Specialized

Geplaatst: 28 mei 2019 20:13
door Vanos
Weet iemand het gewicht van de tarmac en de Roubaix? Heeft iemand ervaring met de dt swiss 470 velgen met specialized naven

Re: Specialized

Geplaatst: 29 mei 2019 08:04
door marcus66
De Ruby Ultegra disc met DT 470 (van mijn vrouw) weegt in maat 51 8,7 kg compleet. De Roubaix zal daar dicht in de buurt liggen.

De DT 470 wielen zijn gemiddeld voor af fabriek. Ze zijn betrouwbaar en zien er goed uit, maar niet meer dan dat. Hetzelfde geldt voor de naven.

Overigens maakt het specifieke model nogal wat uit: tussen een Roubaix Comp of Sport (beide met DT 470) kan zomaar een kg verschil zitten.
Ik verwacht dat een gelijk uitgevoerde Tarmac een paar honderd gram lichter zal zijn.

Re: Specialized

Geplaatst: 29 mei 2019 14:29
door Vanos
Van de Roubaix zijn de nieuwe modellen er al zag ik. Zijn er al berichten dat de tarmac model 2020 er aan komt? Het zou jammer zijn om nu te kopen als er volgende maand de 2020 kleuren/ modellen er zijn.

Re: Specialized

Geplaatst: 29 mei 2019 21:41
door swannie
Eind juli/begin augustus zou je toch zeker al de kleuren van 2020 moeten gezien hebben.
Als je een dealer goed kent, rij je in augustus al op een 2020 model.

Re: Specialized

Geplaatst: 30 mei 2019 07:18
door cva
net voor de tour de france komen die kleuren uit. momenteel enkel de sagan versie als 2020 kleur

Re: Specialized

Geplaatst: 05 jun 2019 18:41
door bjorn1979
De donker blauwe pro en de wit/zilveren sworks zijn ook al 2020 modellen. Ik heb van mijn lbs vernomen dat Specialized een beetje af aan het stappen is van vaste releases van modellen. Zal vast nog wel wat komen maar per definitie een aankondiging op een moment.

Re: Specialized

Geplaatst: 08 jun 2019 09:50
door john65
Goede morgen nieuw op het forum,ik ben ook aan het kijken voor een andere fiets, twijfel tussen een tarmac disc of de roubaix expert model 2020,op deze ga ik woensdag een testrit maken.Venge is voor mij te hard denk ik ivm leeftijd 54 en hernia gehad in 2014 rij nu op een sensa.Fiets ong tussen 6000 en 8000 km per jaar ook in de bergen Limburg en Ardennen.
Wat mij nu opviel dat er op de roubaix expert een alloy stuurpen en stuur zit fiets kost 5999 euro.Is daar een reden voor dat ze dat doen?Wielen wil ik upgraden naar cl50 zijn deze zijwind gevoelig?
Is het verstandig om nu voor tubeless te gaan voor nadelen?

Re: Specialized

Geplaatst: 08 jun 2019 14:02
door anderson99
Aantal sprinters kiezen voor een alluminium stuur omdat ze meer kracht kunnen afzetten bij een sprint.

Re: Specialized

Geplaatst: 08 jun 2019 14:08
door Lcsmet
john65 schreef: 08 jun 2019 09:50 .............
Wat mij nu opviel dat er op de roubaix expert een alloy stuurpen en stuur zit fiets kost 5999 euro.Is daar een reden voor dat ze dat doen?Wielen wil ik upgraden naar cl50 zijn deze zijwind gevoelig?
Is het verstandig om nu voor tubeless te gaan voor nadelen?
Een alu stuur kost minder dan een carbon. Bij een gelijke verkoopprijs hou je als Specialized zijnde meer over.
Hoge wielen zijn per definitie zijwindgevoeliger dan lage wielen.
Voor info over tubeless misschien het topic met dezelfde naam een doorlezen.

Een fietsmaat van mij heeft de Roubaix Expert Sagan met Di2 en 35mm carbon Rovals. Zijn vorige fiets was een Venge Etap en hij vond de Roubaix bij zijn eerste rit in vergelijking met zijn Venge, zijn eigen woorden "een tractor".
Nu, na 3 weken en enkele aanpassingen is zijn mening een beetje bijgesteld.