Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 08 okt 2007 22:19
Kan het nu niet laten om een foto te plaatsen van mijn val met mijn Canyon Ultimate Alu... Ik kan jullie garanderen dat ik nog nooit eerder gevallen was met mijn fiets en dat de val die mijn vorkbuis dwars door midden liet breken echt niet een zware val was (getuige dat ik binnen 1 seconden weer overeind stond, en zelf niets gebroken, gescheurd of geschaaft had). Toen ik echter mijn stuur oppakte en mijn vork uit mijn fiets viel, schrok ik toch wel...
In mijn geval doen ze idd aan crash garantie, echter krijg alleen maar een korting op een nieuwe vork die na 3 jaar niet zo veel voorstelt. ik heb nog geprobeerd te claimen dat het niet normaal is en dat dit niet zou mogen gebeuren maar dat was water naar een woestijn brengen. hopeloos dus
In mijn geval doen ze idd aan crash garantie, echter krijg alleen maar een korting op een nieuwe vork die na 3 jaar niet zo veel voorstelt. ik heb nog geprobeerd te claimen dat het niet normaal is en dat dit niet zou mogen gebeuren maar dat was water naar een woestijn brengen. hopeloos dus
CyclistForum Luxembourg
Idem.bobkat19 schreef:Hoe het ook zij, ik denk niet dat wij ons zorgen moeten maken om zo'n geval op zichzelf waarvan niets eens echt duidelijk is wat er nu gebeurt. Er zal wel vaker iets stuk gaan, net als bij andere merken. Dan moet je maar gewoon achter de televisie blijven zitten als je elk ongeval 100% wilt uitsluiten.
Hoe onfortuinlijk het ook is voor het slachtoffer ik vind het misplaatst om te insinueren, mogelijk ongewild, dat Canyon ondeugdelijke producten levert. Niet uit te sluiten, dergelijke zaken gebeuren. Ik vernam dat Roche zijn McLaren Tarmac ook in tweeën heeft gereden. En zo zijn er wel meerdere voorvallen, zowel in het amateur als pro peloton, waar het materiaal zonder aanleiding het begeeft.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Mee eens dat dit niet zomaar mag gebeuren.
Maar dat je val niks voorstelde omdat je zelf niks had is kort door de bocht.
Ik heb zelf een keer een kleine aanrijding gehad met een auto die vanuit parallel geparkeerde positie rechts van de weg in 1 keer 180 graden wilde wegrijden, en mij niet gezien had. Impact snelheid <30km/u, waarbij auto nog beweegde, en ik meestuurde naar links.
Zelf had ik niks behalve een blauwe heup, maar mijn fiets had de "klap" opgevangen: alu frame vlakbij balhoofd vrijwel helemaal doorgescheurd, stuur krom en remgreep stuk, voorwiel door midden en m'n helm stuk.
Ik stond zelf ook weer binnen een seconde .
Maar kennelijk is er niet altijd veel voor nodig voor veel schade. En in mijn geval zal de hoek van impact, en het feit dat ik ergens tegen aan reed, wel de redenen zijn geweest dat mijn fiets total loss was.
Maargoed, neemt niet weg dat bij een losse valpartij je voorvork van canyon t wel zou moeten mogen overleven natuurlijk.
Maar dat je val niks voorstelde omdat je zelf niks had is kort door de bocht.
Ik heb zelf een keer een kleine aanrijding gehad met een auto die vanuit parallel geparkeerde positie rechts van de weg in 1 keer 180 graden wilde wegrijden, en mij niet gezien had. Impact snelheid <30km/u, waarbij auto nog beweegde, en ik meestuurde naar links.
Zelf had ik niks behalve een blauwe heup, maar mijn fiets had de "klap" opgevangen: alu frame vlakbij balhoofd vrijwel helemaal doorgescheurd, stuur krom en remgreep stuk, voorwiel door midden en m'n helm stuk.
Ik stond zelf ook weer binnen een seconde .
Maar kennelijk is er niet altijd veel voor nodig voor veel schade. En in mijn geval zal de hoek van impact, en het feit dat ik ergens tegen aan reed, wel de redenen zijn geweest dat mijn fiets total loss was.
Maargoed, neemt niet weg dat bij een losse valpartij je voorvork van canyon t wel zou moeten mogen overleven natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zelfde soort breuk bij m'n franse fiets vriend:
Hij kon crash garantie krijgen. Daar hoef je het overigens niet voor te doen. Het was helemaal geen zware klap. Zelf had hij ook niets maar wel vork in 2én.
Hij kon crash garantie krijgen. Daar hoef je het overigens niet voor te doen. Het was helemaal geen zware klap. Zelf had hij ook niets maar wel vork in 2én.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
De prijs voor het steeds maar zoeken naar besparingen in gewicht van superlichte voorvorken ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 08 okt 2007 22:19
@henkv: wow, dat lijkt wel een exacte kopie van de breuk... Mmm, zouden we nu toch bezorgd moeten worden?
CyclistForum Luxembourg
Ook ff schrikken.....vandaag door de Franse Gendarmerie van de (snel)weg gehaald! Ze wilden even mijn Aeroad & CF SLX bekijken. 1 van de Gendarmes was testrijder voor LOOK (het was vlak bij Nevers, standplaats van LOOK blijkbaar). Was (achteraf) uiteraard erg leuk om te ervaren ....maar eerst dus ff schrikken om dat ik op snelwegen nogal eens wat te hard rijd.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53
En nog es een footootje! Route des cretes...
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
oef.., inderdaad.., geen idee wat bij bewoog om dit woord zo te schrijvenkoos1978 schreef:Beweegde.....?MarkVeenstra schreef: Impact snelheid <30km/u, waarbij auto nog beweegde, en ik meestuurde naar links.
.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013