Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 mar 2013 19:16

fiedoo schreef:en juist voorbij de aankomst steigert ie dan nog als een paard! Dit zegt toch genoeg :lol:
Als een paard? Dat suggereert toch wel dat hier TB500 in het spel is :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 24 mar 2013 19:24

Die wheelie van Sagan was toch matelos overdreven.
Bij Canondale (voorheen Liquigas) hebben ze een goede reputatie met de "soigneren en prepareren " van de renners. Sagan past zeker in deze traditie.

Overigens: ik heb me weer mateloos verwonderd over de manier van koersen van Flecha. Zou de man echt geen hersens hebben? Maar dat terzijde.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 mar 2013 19:29

timo2.0 schreef:
zorroi schreef:Ja ja, leuk geprobeert. Zoals zo vaak probeer je het een twist te geven als het je niet uitkomt.
Waarop baseer je de suggestie dat het mij "niet uitkomt"? Op jouw waarheid?
Je levert hier zelf een perfect voorbeeld. Bedankt.
timo2.0 schreef:
zorroi schreef:En om je vraag te beantwoorden ('Ken jij mensen voor wie dat niet opgaat?') Ja, theorie mag maar niet als een axoima vasthouden he! Mijn eigen waarheid is ook nooit heilig en mocht iemand die echt kunnen falsificeren dan geef ik de theorie op.
Zolang mijn waarheid niet door keiharde feiten wordt weerlegd voldoet hij voor mij prima als axioma.
Je weet wat een axioma is? Tevens is jou waarheid 'onderbouwd' door vermoedens en indirect bewijs. Behoorlijk gammel. Tevens zou jij dus moeten bewijzen dat je gelijk hebt en niet dat mensen hun onschuld moeten bewijzen.

Laatste 'discussie' aangezien je toch bij je standpunt blijft en het anders wel een twist geeft of per ongeluk in het verkeerde topic post. Als je die twee als zo snel verward dan moeten andere dingen ook wel door elkaar lopen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 mar 2013 19:44

zorroi schreef:Je weet wat een axioma is?
Yup, ik wist het zelfs in één keer goed te spellen ;) De essentie van een axioma is nu juist dat het niet bewezen is maar wel als grondslag wordt aanvaard. De basis van een axioma is dus per definitie vermoedens en indirecte bewijzen, vandaar dat ik ook schreef dat mijn waarheid voor mij prima voldoet als axioma zolang het niet door keiharde feiten wordt weerlegd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Motecki
Forum-lid

Motecki 24 mar 2013 22:25

Hoe het ook zit, het zou wel leuk zijn als er weer eens wat Nederlanders mee zouden kunnen strijden voor de overwinning. Als ik deze beelden zo bekijk, dan lijkt dat nog ver weg: http://youtu.be/vu_ODnjZZ4Q

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2013 09:35

Dan moeten ze volgend seizoen als Blanco een stille dood is gestorven proberen een contract te krijgen bij Sky ;-)
Less is bore

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 25 mar 2013 10:35

timo2.0 schreef:Deed hij weer een wheelie, serieus? Vermoeiend ventje die Sagan, als hij de concurrentie belachelijk blijft maken vraag je je af hoelang het nog duurt voor hij "per ongeluk" een keertje in een sloot belandt.
+1

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 25 mar 2013 11:29

Alhoewel ik er toch ook wel een beetje sceptisch tegenover sta kan ik nog wel genieten van mooie koersen zoals afgelopen dagen. Want het gaat me niet eens zozeer om de renners die op het podium staan, al of niet met doping. De onderlinge strijd, de weersomstandigheden, prachtige beelden... Ik doe ze in ieder geval niet na (ook met evt doping niet).
Nu wordt er hier heftig gediscussieerd over welke renners/teams wel of niet schoon rijden en een "uitzonderlijk" presterende renner in twijfel wordt getrokken. Wat ik me dus afvraag is (laat het maar blue of dom klinken :oops: ), maar hoe krijgen de renners/teams het NU in deze tijd nog klaar om uberhaupt doping te gebruiken? De controles zijn die achterhaalt ondanks de huidige opsporing technieken?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

elefantino
Forum-lid

elefantino 25 mar 2013 11:34

flores schreef: Wat ik me dus afvraag is (laat het maar blue of dom klinken :oops: ), maar hoe krijgen de renners/teams het NU in deze tijd nog klaar om uberhaupt doping te gebruiken? De controles zijn die achterhaalt ondanks de huidige opsporing technieken?
1. Uit meerdere bronnen binnen het peloton (o.a. Van Hummel, Westra, Thomas Dekker) blijkt dat het aantal out-of-competition controles flink is afgenomen de laatste paar jaar. Bloeddoping en microdoses EPO zijn dus prima mogelijk. http://www.nusport.nl/doping-dossier/33 ... roles.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Nieuwe dopingproducten waarvoor nog geen (goede) test is.
3. Valse attesten. Uit een verhaal in NRC van vorige week zaterdag (16/3) blijkt dat er de afgelopen jaren op grote schaal is gewerkt met valse attesten voor cortisonen, o.a. door Gilbert. NRC heeft de afgelopen maanden herhaaldelijk lange stukken over doping gepubliceerd, en die bleken later vaak tot op de details te kloppen. Thijs Zonneveld doet daar uitstekend werk.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2013 11:42

Waarom lukt dat niet? De verschillende EPO varianten schijnen nog steeds niet te vinden te zijn om maar wat te noemen en de sport is altijd 1-2 jaar verder dan de controleurs IMHO.
Als ze tijdens de Tour bijv elke dag bloed zouden prikken wil ik nog wel eens zien wat er gebeurt; als de hematocriet dan niet een punt of 4-5 zakt gedurende 3 weken weet je genoeg.
Daarnaast te weinig out of comp controle, dus je kunt in de voorbereiding nog aardig slikken om harder te trainen/beter te herstellen, er worden op grote schaal valse attest gebruikt; mogelijkheden genoeg!
Het moet een omslag zijn in het denkpatroon om tot een schone(re) sport te komen, maar dat zal nooit gebeuren. Zie Sky; schoon uitdragen, maar alles winnen alsof ze op een brommer zitten....

Edit: elefantino was mij al voor.
Less is bore

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 25 mar 2013 11:46

Als "jullie" gelijk zullen hebben dan zijn die renners en alle overige medeplichtigen NA alle onthullingen en brandstapels NU nog dommer dan ik me kan voorstellen...
Laatst gewijzigd door flores op 25 mar 2013 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mar 2013 11:47

elefantino schreef:
flores schreef: Wat ik me dus afvraag is (laat het maar blue of dom klinken :oops: ), maar hoe krijgen de renners/teams het NU in deze tijd nog klaar om uberhaupt doping te gebruiken? De controles zijn die achterhaalt ondanks de huidige opsporing technieken?
1. Uit meerdere bronnen binnen het peloton (o.a. Van Hummel, Westra, Thomas Dekker) blijkt dat het aantal out-of-competition controles flink is afgenomen de laatste paar jaar. Bloeddoping en microdoses EPO zijn dus prima mogelijk. http://www.nusport.nl/doping-dossier/33 ... roles.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Nieuwe dopingproducten waarvoor nog geen (goede) test is.
3. Valse attesten. Uit een verhaal in NRC van vorige week zaterdag (16/3) blijkt dat er de afgelopen jaren op grote schaal is gewerkt met valse attesten voor cortisonen, o.a. door Gilbert. NRC heeft de afgelopen maanden herhaaldelijk lange stukken over doping gepubliceerd, en die bleken later vaak tot op de details te kloppen. Thijs Zonneveld doet daar uitstekend werk.
4. Officials omkopen
5. Schone urine inspuiten
6. maskeermiddelen gebruiken die nog niet bekend zijn

Plaats reactie