Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
Als je nu nog echt denkt dat die pogingen van de overheid om achter de voordeur te reageren enige merkbare invloed hebben op virusverspreiding, dan ben je wel heel naïef.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Haha, ik had precies dezelfde gedachte....Japke!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De beste optie is dat mensen bij twijfel gaan testen en tot die tijd niet bij anderen in de buurt komen. Ipv simpelweg hun ding te blijven doen.
Bij enige twijfel zal ik voor kerst gewoon een extra test pakken, ik wil mijn ouders niet aansteken. En ik hoop dat iedereen dat doet die serieuze twijfel heeft. En tegen al die verhalen van besmettelijke personen zonder symptomen staan ook meerdere onderzoeken die aangeven dat de virusdeeltjes-uitstoot pas bij echt zieke personen serieuze vormen aanneemt.
Ik vertik het om nog een half jaar in fake-angst en semi-isolement te leven. Wij leven grotendeels binnen de regels, maar nemen hier en daar wel de ruimte voor een verstandige creatieve verruiming ervan. Bijvoorbeeld met 4 gasten in een grote woonkamer.....
Less is bore
Horeca krijgt wellicht extra steun, maar is 'geen bouwsteen' van economie
https://www.nu.nl/politiek/6095197/hore ... nomie.html
Zo weer een complete branche die geslachtofferd gaat worden..
Er gaan zich straks heel wat horeca ondernemers zich van het leven beroven. Zakelijk failliet maar bijna ook allemaal privé failliet omdat ze bij die hoge investeringen allemaal privé moeten meetekenen van de bank.
Er gaan zich straks heel wat horeca ondernemers zich van het leven beroven. Zakelijk failliet maar bijna ook allemaal privé failliet omdat ze bij die hoge investeringen allemaal privé moeten meetekenen van de bank.
Het is echt triest, deze roverheid sloopt vele familie bedrijven in diverse sectoren. En de grote multinationals krijgen hun zin doormiddel van speciaal voor hun aangepaste regelsRVV schreef: ↑08 dec 2020 08:22 Horeca krijgt wellicht extra steun, maar is 'geen bouwsteen' van economie
Vanmorgen voordat ik ging (thuis)werken even een uurtje in de sportschool aan de gewichten gehangen. Bij binnenkomst tot aan de sportzaal is een mondkapje verplicht (want volgt uit overheidsvoorschriften). Tijdens het sporten (gelukkig) niet. Dus moet er, voor letterlijk 8 meter lopen, een kapje op. Prima hoor, maar voor mij voornamelijk illustratief voor de hysterische maatschappij waarin we tegenwoordig leven. Al zal het in de ogen van deze en gene (haha) ongetwijfeld bijdragen aan het stoppen van het virus.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Haha idd
Het is triest voor iedereen die in de sector werkt maar die multinationals krijg je niet zomaar terug. Voor de horeca zijn er straks genoeg leegstaande panden, is er genoeg bier en als er voldoende vraag is, is die sector zo weer op de been.Aspide83 schreef: ↑08 dec 2020 10:18Het is echt triest, deze roverheid sloopt vele familie bedrijven in diverse sectoren. En de grote multinationals krijgen hun zin doormiddel van speciaal voor hun aangepaste regelsRVV schreef: ↑08 dec 2020 08:22 Horeca krijgt wellicht extra steun, maar is 'geen bouwsteen' van economie
Ik zie dan ook meer heil in het redden van de individuele gedupeerden, zowel ondernemers als werknemers.
Campagnolo Ultra Dork
53x11 schreef: ↑08 dec 2020 10:58 Vanmorgen voordat ik ging (thuis)werken even een uurtje in de sportschool aan de gewichten gehangen. Bij binnenkomst tot aan de sportzaal is een mondkapje verplicht (want volgt uit overheidsvoorschriften). Tijdens het sporten (gelukkig) niet. Dus moet er, voor letterlijk 8 meter lopen, een kapje op. Prima hoor, maar voor mij voornamelijk illustratief voor de hysterische maatschappij waarin we tegenwoordig leven. Al zal het in de ogen van deze en gene (haha) ongetwijfeld bijdragen aan het stoppen van het virus.
Ik heb het niet over overdreven en vaak nutteloze maatregelen maar wel dat er hele families gaan samenkomen en feesten. (ook grootouders met de kleinkinderen) Elders gaan er ook feestjes georganiseerd worden met nog meer volk. We zijn vooral met onszelf bezig, ik, ik, ik
Half januari mag ik er weer een groot aantal verwelkomen op spoed, gaat de regering de maatregelen verlengen, misschien verstrengen. Is het dit wat we willen?
P;S; sporten met meerderen in de sportschool of fitness is momenteel ook geen goed idee.