Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 23 jul 2009 12:36

Nul.nl schreef:Contador zei zelf na afloop van de rit dat hij aan Astana-ploegbaas Johan Bruyneel had gevraagd of hij mocht wegrijden. Die antwoordde dat hij dit aan Klöden moest vragen.


Teruggefloten

De Duitser zei dat het goed was dat Contador demarreerde, maar toen de Spanjaard door zijn versnelling niet de broertjes Schleck, maar slechts zijn eigen meesterknecht eraf reed, werd hij door Bruyneel teruggefloten. Het kwaad was toen echter al geschied, Klöden zou als zesde finishen op 2.37 minuten achter de winnaar.

Meesterknecht??? Laat me niet lachen! Klöden heeft alleen maar in het laatste wiel gezeten tijdens die klim. Leuke knecht ben je dan.

Bron: Nu.nl

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 23 jul 2009 13:11

In het kader van de zinloze dagelijkse voorspelling, wat gaan we zien vandaag?

Ik hoop dat Cancellara nog wat power over heeft.
Ben benieuwd of Wiggins nog wat kan. Zullen Armstrong en Kloden veel tijd goed kunnen maken?

Hier de startlijst:
http://www.letour.fr/2009/TDF/LIVE/us/1 ... ronos.html

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 23 jul 2009 13:15

Contador wint vandaag. Die heeft volgens mij van alle renners verreweg de minste reserves aangesproken.

Als ik hem was had ik gisteren overigens gewoon lekker doorgereden na die aanval. Vrienden heeft hij toch al niet binnen het team. Laat dan maar zien dat je gewoon de beste bent. Na de tour zal hij niet veel meer doen en volgend jaar zit hij toch bij Caisse D'Epargne.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 23 jul 2009 13:24

Bottecchia schreef:Contador wint vandaag. Die heeft volgens mij van alle renners verreweg de minste reserves aangesproken.

Als ik hem was had ik gisteren overigens gewoon lekker doorgereden na die aanval. Vrienden heeft hij toch al niet binnen het team. Laat dan maar zien dat je gewoon de beste bent. Na de tour zal hij niet veel meer doen en volgend jaar zit hij toch bij Caisse D'Epargne.


Van de huidige top-10 zie ik Contador het beste rijden. Ik hoop dat Wiggins zich weer omhoog in het klassement kan rijden.

Ben ook benieuwd hoe Nibali het gaat doen. Tot nu toe vind ik hem zeer behoorlijk rijden.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9108
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 23 jul 2009 13:28

@Bottecchia: mee eens. Ik word ook een beetje ziek van Bruyneel et al met hun dubbele agenda. Iedere keer dat Contador tijd pakt op zij concurrenten krijgt 'ie op z'n flikker. Da's toch op zijn zachtst gezegd raar...?

Ik hoop trouwens dat Cancellara deze op zijn naam gaat schrijven!

EDIT: @ mrcoffee hieronder: volgens mij zijn we het eens wnt Astana ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 jul 2009 13:28

Ben benieuwd hoeveel minuten de Schleckjes gaan verliezen. Wiggins en Armstrong zouden toch weer kans moeten maken.

En Contador, tja ik begrijp die Bruyneel niet. Op Klöden wachten, wat een gezeur. Bruyneel wil gewoon dat het gat naar Armstrong minder groot is. Het past niet echt in het draaiboek dat Comntador zo sterk is. Gelukkig gaat Contador iig niet mee naar die nieuwe formatie van Armstrong en Bruyneel.

Nibali was gisteren ook erg sterk. Hij kan ook een leuk potje tijdrijden!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 23 jul 2009 13:39

Bruyneel probeert het complete podium van de tour te regisseren. Het valt 'm waarschijnlijk al zwaar genoeg dat hij zijn vriend Lance niet op één krijgt. Ik ben er ook nog altijd van overtuigd dat de weliswaar kleine winst van Contador op Arcalis cruciaal is geweest voor zijn klassement. Want als Armstrong in het geel was gekomen hadden ze denk ik echt geprobeerd om hem daarmee naar Parijs te krijgen.

Overigens heb ik wel veel respect voor de prestaties van Armstrong hoor. Zowel zijn 7 tourzeges als zijn comeback. Je moet het toch maar even doen. Alleen moeten ze niet zo respectloos omgaan met één van hun renners als die gewoon veruit de sterkste blijkt te zijn.

eelcoz

eelcoz 23 jul 2009 13:54

mrcoffee schreef:Ben benieuwd hoeveel minuten de Schleckjes gaan verliezen. Wiggins en Armstrong zouden toch weer kans moeten maken.


De Schleckjes zullen inderdaad wel wat aan hun broek gaan krijgen, maar misschien kunnen ze dat zaterdag weer goedmaken, zodat ze toch op het podium komen. Een dealtje maken met Contador?:)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 23 jul 2009 13:59

Telegrof Sport schreef:Armstrong: Weet niet waarom Contador aanviel
LE GRAND-BORNAND
Astana leek woensdag in de koninginnerit de perfecte uitgangspositie te hebben om de eerste drie plaatsen in het algemeen klassement te bekleden. Tot Alberto Contado aanviel en zag dat zijn ploeggenoot Andreas Klöden moest lossen, terwijl Frank en Andy Schleck wel bij konden blijven.

,,Ik wilde kijken of ik de Schleckbroers op achterstand kon zetten”, verklaarde Contador na afloop. "Bruyneel gaf aan dat ik het met Klöden moest bespreken. Andreas zei: ’Go for it’. Ik viel aan, maar verbaasde me hoe sterk de Schlecks terugkwamen. Jammer genoeg moest Klöden lossen.”

Lance Armstrong denkt er iets anders over blijkt uit twee berichtjes op zijn Twitterpagina: "Krijg vaak de vraag waarom Alberto Contador aanviel en Klöden loste. Ik ben daar zelf ook nog niet uit. Maar goed.” en "Ik volgde altijd de teamorders, altijd."

Ook Levi Leipheimer, die af moest stappen met een gebroken pols, was niet blij: "Ik ben een fan van Contador, maar dit was geen goede actie", Twittert de Amerikaan. En "Als Klöden het het podium mist op minder dan twee minuten, weten we hoe dat komt."
Tja Armstrong met zijn getwitter... Lijkt me duidelijk dat Bruyneel een andere agenda heeft dan Contador.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

eelcoz

eelcoz 23 jul 2009 14:04

mrcoffee schreef:
Telegrof Sport schreef:Armstrong: Weet niet waarom Contador aanviel
LE GRAND-BORNAND
Astana leek woensdag in de koninginnerit de perfecte uitgangspositie te hebben om de eerste drie plaatsen in het algemeen klassement te bekleden. Tot Alberto Contado aanviel en zag dat zijn ploeggenoot Andreas Klöden moest lossen, terwijl Frank en Andy Schleck wel bij konden blijven.

,,Ik wilde kijken of ik de Schleckbroers op achterstand kon zetten”, verklaarde Contador na afloop. "Bruyneel gaf aan dat ik het met Klöden moest bespreken. Andreas zei: ’Go for it’. Ik viel aan, maar verbaasde me hoe sterk de Schlecks terugkwamen. Jammer genoeg moest Klöden lossen.”

Lance Armstrong denkt er iets anders over blijkt uit twee berichtjes op zijn Twitterpagina: "Krijg vaak de vraag waarom Alberto Contador aanviel en Klöden loste. Ik ben daar zelf ook nog niet uit. Maar goed.” en "Ik volgde altijd de teamorders, altijd."

Ook Levi Leipheimer, die af moest stappen met een gebroken pols, was niet blij: "Ik ben een fan van Contador, maar dit was geen goede actie", Twittert de Amerikaan. En "Als Klöden het het podium mist op minder dan twee minuten, weten we hoe dat komt."
Tja Armstrong met zijn getwitter... Lijkt me duidelijk dat Bruyneel een andere agenda heeft dan Contador.


Maar dat verhaal van Contador klopt volgens mij ook niet helemaal. Hij zegt verbaasd te zijn dat de gebroeders Schleck zo sterk terugkwamen, maar het was duidelijk te zien dat Contador behoorlijk inhield en maar bleef kijken waar Kloden bleef.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 23 jul 2009 14:05

Ja, Armstrong volgde altijd de teamorders. Alleen moet hij daar wel even bij vertellen dat die dan meestal van hemzelf kwamen.

Volgend jaar gaat het wel heel leuk worden. Dan krijgen we dus het blok van de ploeg van Armstrong tegenover Contador. Dan hoeft Contador naar helemaal niemand te luisteren.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2009 14:42

Contador naar Caisse? Zou leuk zijn....
Less is bore

Plaats reactie