Forumregels
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Belangrijk: Lees voor je hier iets te koop aanbiedt dit topic: De regeltjes!
Positieve en negatieve ervaringen met users van dit forum
"Marktplaats is echt terror, ik verkoop daar nooit meer wat op. Fietsforum gaat eigenlijk altijd goed."
Mijn ervaringen met Marktplaats zijn toch anders, als ik spullen verkoop zet ik ze zowel op Marktplaats als op het forum en tot nu toe heb ik bijna alles via Marktplaats verkocht voor de vraagprijs of in de buurt van de vraagprijs. Uiteraard zijn er figuren die 40% van de vraagprijs gaan bieden maar daar reageer ik niet op, maar grosso modo valt het mij alleszins mee.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn prijzen niet serieus genomen worden door mijn mede-formumleden en dat Marktplaats-leken er wel intrappen
Mijn ervaringen met Marktplaats zijn toch anders, als ik spullen verkoop zet ik ze zowel op Marktplaats als op het forum en tot nu toe heb ik bijna alles via Marktplaats verkocht voor de vraagprijs of in de buurt van de vraagprijs. Uiteraard zijn er figuren die 40% van de vraagprijs gaan bieden maar daar reageer ik niet op, maar grosso modo valt het mij alleszins mee.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn prijzen niet serieus genomen worden door mijn mede-formumleden en dat Marktplaats-leken er wel intrappen
Gisteren een Zipp zadelpen gekocht van 'racedoc' voor een mooi prijsje. Zag er nog goed uit zoals ook op de foto's te zien was. Prima zaken mee gedaan dus
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Aureas schreef:.......vraagt racedoc mij naar een minimum prijs. Waar ik hem netjes antwoord op geef. Hier volgt wederom een tegenbod op welke hier onder ligt. ........
Dat racedoc dit als onfatsoenlijk ervaart vind ik jammer. Mijn excuses. Maar ik ga er van uit dat mijn kant begrijpelijk is.
Racedoc vraagt naar de minimuprijs, Aureas geeft deze en Racedoc doet toch nog een lager bod.racedoc schreef:..............de verkoper kan na een eerste bod duidelijk zeggen: lager ga ik niet. .................
Wie is hier, en ik druk me beleefd uit, dan in de fout.
Ik begrijp de reactie van racedoc even niet.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als ik me niet vergis was de minimum prijs 40 euro ex verzenden. Ik heb toen gevraagd: "Zullen we het afronden op 45 euro?" Dat was achteraf gezien een nutteloze vraag van mij, minimum prijs was dus 46,95 euro. Op mijn vraag had ik op zijn minst nog een antwoord verwacht en dat had gerust "Nee oen, 40 euro minimum is 40 euro minimum" mogen zijn. Toen Aureus liet weten dat het onderdeel al verkocht was viel dat me rauw op mijn dak en vond ik dat op dat moment niet netjes.
Leermoment voor mij en ik draag inmiddels het boetekleed!
@Aureus, verbeter mij als ik het niet correct heb verwoord en mijn verontschuldiging voor de ontstane situatie.
Ik hoop dat het voor een ieder nu duidelijk is
Leermoment voor mij en ik draag inmiddels het boetekleed!
@Aureus, verbeter mij als ik het niet correct heb verwoord en mijn verontschuldiging voor de ontstane situatie.
Ik hoop dat het voor een ieder nu duidelijk is
-
- Forum-lid HC
Mp is idd een ramp. Voor mij is het redelijk simpel.
Biedt je de vraagprijs en ben je de eerste dan is er een overeenkomst (kiezen voor een hogere bieder is zeker hier not done en een reden voor een niet positieve nominatie in dit topic)
Ga je als koper voor minder
onderhandelen dan is de uitkomst onzeker en kun je achteraf ook niet zeuren
Biedt je de vraagprijs en ben je de eerste dan is er een overeenkomst (kiezen voor een hogere bieder is zeker hier not done en een reden voor een niet positieve nominatie in dit topic)
Ga je als koper voor minder
onderhandelen dan is de uitkomst onzeker en kun je achteraf ook niet zeuren
+ voor @Soap. Setje (nieuwe) crud roadracer spatborden overgenomen. Goed en vlot contact, vlot verstuurd en staat van de spatbordjes als beloofd. Zoals het heurt, zeg maar!
Ze zijn nu net op de fiets gepuzzeld!
Ze zijn nu net op de fiets gepuzzeld!
voor @wasbeer2006. Hij bood mij spontaan aan om een zeskantige sclaverand ventielmoer - zijn enige - naar mij op te sturen.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Het heeft even geduurd omdat het via een vriend van mij ging die in de buurt woonde, maar ik heb de Dakota 20 overgenomen van Naambezet. Het apparaat werkt zo te zien prima en hij heeft er ook nog een extra paar oplaadbare batterijtjes in gedaan.
Veni. Vidi. Fietsie.
Dikke plus voor scottpch. Die kwam het zadel dat ik van hem gekocht had een dag later zelfs persoonlijk brengen! Vanuit Limburg! Naar Amsterdam!
(Ok, het was voor hem mooi te combineren met een ritje voor het werk, maar de extra genomen moeite wordt zeer gewaardeerd)
(Ok, het was voor hem mooi te combineren met een ritje voor het werk, maar de extra genomen moeite wordt zeer gewaardeerd)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?