Ik heb de Stevens Gavere. Dat is feitelijk bijna dezelfde fiets. Alleen dan 10 speed en zonder spatborden.
Kun je daarmee op fietsvakantie? JA! Van Girona naar Sevilla, vorig jaar proefondervindelijk ontdekt dat dat reuze goed kan.
Woon-werk? Ik kan me onmogelijk voorstellen dat dat niet mogelijk is. Ik wil met mijn Stevens, als koning winter wat meer in z'n kot duikt, ook mijn 27 km woon-werk gaan doen.
Die alu voorvork is idd aan de lompe zware kant. Qua comfort mis je niet veel aan carbon. 40 mm banden doen veel meer voor het comfort.
Stevens
Stevens Gavere is inderdaad zelfde fiets maar dan zonder spatborden en lamp.
Ik heb daar twee winters w-w mee gedaan. Zelf een spatbordsetje op gezet en 35 mm. Bandjes. Opzich prima hiervoor en heb er ook een paar 200+ ritjes redelijk comfortabel op gedaan.
Maar als je eenmaal aan carbon gewend ben geraakt dan is deze stevens toch wel wat stug, oncomfortabel en zwaar. Heb hem daarom in de hoek gezet en gebruik alleen nog voor de fietskar. En hopelijk nog een keer spelen in de sneeuw deze winter.
Ik heb daar twee winters w-w mee gedaan. Zelf een spatbordsetje op gezet en 35 mm. Bandjes. Opzich prima hiervoor en heb er ook een paar 200+ ritjes redelijk comfortabel op gedaan.
Maar als je eenmaal aan carbon gewend ben geraakt dan is deze stevens toch wel wat stug, oncomfortabel en zwaar. Heb hem daarom in de hoek gezet en gebruik alleen nog voor de fietskar. En hopelijk nog een keer spelen in de sneeuw deze winter.
Maar is een fiets die anderhalf of 2 kilo minder weegt voor hetzelfde geld of een paar honderd euro meer niet even geschikt voor die vakantie en een stuk prettiger als dagelijkse compagnon op je gravelritjes?
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 07 okt 2022 10:30
Klopt, carbon zal wellicht iets prettiger rijden, ze hebben daarvoor het Camino model wat wel een stuk duurder is. (vanaf 2700eur)
Ik vond de ingebouwde hub dynamo in de naaf bij de Supreme wel handig. Dit in combinatie met de verlichting en de spatborden zal het verschil in gewicht wel grotendeels verklaren met de Gavere (11kg) of Prestige (10.8kg)
Ik vond de ingebouwde hub dynamo in de naaf bij de Supreme wel handig. Dit in combinatie met de verlichting en de spatborden zal het verschil in gewicht wel grotendeels verklaren met de Gavere (11kg) of Prestige (10.8kg)