Vandaag gezien...een korte broek
Ik was vorig weekend fietsen (+/- 4 graden) met mijn zwager en een vriend, echte zomerfietsers. Ze hadden op zich nog wel lange broeken en een thermojack, maar geen overschoenen, lange handschoenen of een muts. Ik (als ervaringsdeskundige na een aantal jaren woon-werkverkeer) had wel de complete outfit van stal gehaald (minus de bivak). Zij een lol bij het opstappen; "Zeg ben je bang dat we pinguins tegen komen?".
Na vijf minuten rijden zegt een van de stoere binken "Goh het is toch wel koud"
Ik ben toch maar na een halfuurtje gaan vragen of ze het nog wel uithielden. Koude voeten was de klacht, maar verder "viel het wel mee". Niks gezegd, ze in mijn wiel meegenomen naar de decathlon, ze mijn fiets in de handen gedrukt en bivaks, overschoenen en winterhandschoenen gekocht en ze overhandigd met een uitgestreken gezicht. Er was geen protest
Ach, kan ik tenminste naar hun verjaardagen met lege handen
Na vijf minuten rijden zegt een van de stoere binken "Goh het is toch wel koud"
Ik ben toch maar na een halfuurtje gaan vragen of ze het nog wel uithielden. Koude voeten was de klacht, maar verder "viel het wel mee". Niks gezegd, ze in mijn wiel meegenomen naar de decathlon, ze mijn fiets in de handen gedrukt en bivaks, overschoenen en winterhandschoenen gekocht en ze overhandigd met een uitgestreken gezicht. Er was geen protest
Ach, kan ik tenminste naar hun verjaardagen met lege handen
- Matthijs1973
- Forum-lid
vanochtend 5 graden met windje, ik in thermobroek, overschoenen en warme jas....kom je een hardloper tegen in korte broek en floddershirt....bikkel of een kater aan het weglopen?
Ik had geluk en kwam er vandaag twee tegen met korte broek op de fiets. Ongelovelijk
Er stond geen wind en hardlopen is toch wel iets anders. Als hij in ieder geval lange mouwen had (kan immers ook flodderen) kan ik het me nog net voorstellen.Matthijs1973 schreef:vanochtend 5 graden met windje, ik in thermobroek, overschoenen en warme jas....kom je een hardloper tegen in korte broek en floddershirt....bikkel of een kater aan het weglopen?
-
- Forum-lid
Ik vandaag ook bij een graad of 6/7 een korte broek gezien op de lekdijk!
Vandaag was het dus echt korte broeken weer.
Vandaag op weg naar huis parallel aan de N 261 naar Tilburg een lange jonge man op een iets te kleine fiets in korte broek en korte mouwen. Snel even gekeken op de temperatuurmeter 11,5 graad.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.