Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2012

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13530
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 jul 2012 22:21

Nou ja iets overdreven, maar voor de val was het matig, daarna echt fantastisch, goed laat insturen en gewoon hard

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 12 jul 2012 22:22

bleek schreef:
eelcoz schreef:Nee, inderdaad. Een bidon met water, een boterham met nutella en 's ochtends voor de koers een lekker appeltje.... :roll: :roll: Helaas ben ik de naiviteit al een tijdje voorbij.
Dus niets mag boven het maaiveld uitsteken?
Zo lijkt het wel!

Je kan alleen zeker zijn van jezelf... verder verdienen de renners alle respect en het voordeel van de twijfel ... In vive le velo van gisteren vertelde dokter Vandenbosse over wat hij had gezien in de rennersbus.
Magere mannen bruin-wit gestreept en overal stukken vel weggeschraapt. 't was geen gezicht... mijn petje af voor allen die de Tour uitrijden!
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 12 jul 2012 22:22

Wellicht scheelde het dat hij na zijn val niemand meer voor zich had?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 22:31

bleek schreef:
eelcoz schreef:Nee, inderdaad. Een bidon met water, een boterham met nutella en 's ochtends voor de koers een lekker appeltje.... :roll: :roll: Helaas ben ik de naiviteit al een tijdje voorbij.
Dus niets mag boven het maaiveld uitsteken?
De laatste ploeg die we zo hebben zien domineren was de ploeg van Armstrong (US Postal/Discovery Channel). Dat zegt genoeg. Verder geloof ik niet dat aardige klimmers ineens topklimmers kunnen worden, die de rest van het peloton zo op de pijnbank kunnen leggen. Ik heb teveel voorbeelden gezien (en jij ook) van renners met een ongeloofwaardige progressie die later gepakt werden, of toe hebben gegeven dat ze aan de dope zaten. Ik vertrouw geen enkele prof meer. Helemaal niemand meer! En dat ze niet gepakt worden zegt vrij weinig. Ook dat hebben we de afgelopen 20 jaar kunnen constateren.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 22:37

Even naief doen, hoor.... Die Hagen, laat hij nou echt zeer verrassende zaken zien? Het is een echte klasbak die deze Tour anders dan anders rijdt. Maar dat betekent toch niet dat hij dat niet zou kunnen? Hij haakt ook af ruim voor de finale, niet.

Zonder te willen vergelijken, zag je aan Thomas Dekker dat hij met het geel in de ploeg ook meer leek te kunnen bergop.

WdvB
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 jul 2011 21:32

WdvB 12 jul 2012 22:40

eelcoz schreef:
bleek schreef:
eelcoz schreef:Nee, inderdaad. Een bidon met water, een boterham met nutella en 's ochtends voor de koers een lekker appeltje.... :roll: :roll: Helaas ben ik de naiviteit al een tijdje voorbij.
Dus niets mag boven het maaiveld uitsteken?
De laatste ploeg die we zo hebben zien domineren was de ploeg van Armstrong (US Postal/Discovery Channel). Dat zegt genoeg. Verder geloof ik niet dat aardige klimmers ineens topklimmers kunnen worden, die de rest van het peloton zo op de pijnbank kunnen leggen. Ik heb teveel voorbeelden gezien (en jij ook) van renners met een ongeloofwaardige progressie die later gepakt werden, of toe hebben gegeven dat ze aan de dope zaten. Ik vertrouw geen enkele prof meer. Helemaal niemand meer! En dat ze niet gepakt worden zegt vrij weinig. Ook dat hebben we de afgelopen 20 jaar kunnen constateren.
+1 en dan hebben we het alleen nog maar over het wielrennen.......

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 22:45

litespeed schreef:Even naief doen, hoor.... Die Hagen, laat hij nou echt zeer verrassende zaken zien? Het is een echte klasbak die deze Tour anders dan anders rijdt. Maar dat betekent toch niet dat hij dat niet zou kunnen? Hij haakt ook af ruim voor de finale, niet.

Zonder te willen vergelijken, zag je aan Thomas Dekker dat hij met het geel in de ploeg ook meer leek te kunnen bergop.
Thomas Dekker reed dan ook niet op een bruine boterham met pindakaas... Rabobank Tour 2007 vind ik bijna een schoolvoorbeeld van wat ik bedoel.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 12 jul 2012 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 jul 2012 22:47

eelcoz schreef:Thomas Dekker reed dan ook niet op een bruine boterham met pindakaas...
Ik dacht zal ik het gras vast wegmaaien of niet...

Er vanuit gaande dat de rest dat ook niet deed, blijft mijn opmerking nog steeds stand houden.

bleek
Forum-lid
Berichten: 463
Lid geworden op: 26 sep 2009 15:12

bleek 12 jul 2012 22:56

eelcoz schreef:De laatste ploeg die we zo hebben zien domineren was de ploeg van Armstrong (US Postal/Discovery Channel). Dat zegt genoeg. Verder geloof ik niet dat aardige klimmers ineens topklimmers kunnen worden, die de rest van het peloton zo op de pijnbank kunnen leggen. Ik heb teveel voorbeelden gezien (en jij ook) van renners met een ongeloofwaardige progressie die later gepakt werden, of toe hebben gegeven dat ze aan de dope zaten. Ik vertrouw geen enkele prof meer. Helemaal niemand meer! En dat ze niet gepakt worden zegt vrij weinig. Ook dat hebben we de afgelopen 20 jaar kunnen constateren.
timo2.0 schreef:In het wielrennen niet, "bleek", door schade en schande wijs geworden weet ik inmiddels dat ik geen enkele renner meer vertrouw die "boven het maaiveld uitsteekt". De afgelopen jaren werd vrijwel iedereen die plotseling superieur was vroeg of laat gepakt op dopinggebruik.
Ok, ok, ik begrijp de insteek. Maar! Dan is het maar goed dat de Nederlanders niet zo goed presteren in de toer momenteel ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 jul 2012 23:00

Kunnen we dit topic niet gewoon fuseren met het dopingtopic :mrgreen:

eelcoz

eelcoz 12 jul 2012 23:00

bleek schreef:
eelcoz schreef:De laatste ploeg die we zo hebben zien domineren was de ploeg van Armstrong (US Postal/Discovery Channel). Dat zegt genoeg. Verder geloof ik niet dat aardige klimmers ineens topklimmers kunnen worden, die de rest van het peloton zo op de pijnbank kunnen leggen. Ik heb teveel voorbeelden gezien (en jij ook) van renners met een ongeloofwaardige progressie die later gepakt werden, of toe hebben gegeven dat ze aan de dope zaten. Ik vertrouw geen enkele prof meer. Helemaal niemand meer! En dat ze niet gepakt worden zegt vrij weinig. Ook dat hebben we de afgelopen 20 jaar kunnen constateren.
timo2.0 schreef:In het wielrennen niet, "bleek", door schade en schande wijs geworden weet ik inmiddels dat ik geen enkele renner meer vertrouw die "boven het maaiveld uitsteekt". De afgelopen jaren werd vrijwel iedereen die plotseling superieur was vroeg of laat gepakt op dopinggebruik.
Ok, ok, ik begrijp de insteek. Maar! Dan is het maar goed dat de Nederlanders niet zo goed presteren in de toer momenteel ;)
Waarmee je de vinger precies op de zere plek legt. Rabobank en Vacansoleil hebben hun dopingprogramma niet op orde. :lol: :lol: :lol: (net als BMC al het hele seizoen).

@GastheerG: Sorry, ik ben wel een beetje de aanstichter, geloof ik. Back on topic, hoe krijgt men Wiggins uit het geel? Ik zie het niet gebeuren, tenzij hij een off-day krijgt of onderuit gaat.

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 12 jul 2012 23:09

timo2.0 schreef:
litespeed schreef:Gilbert
Die baalt gewoon dat zijn dokter van vorig jaar nu de dokter van Boonen is :mrgreen:
Sorry hoor maar ik lees nu al even mee (en ook al is het een beetje offtopic): die sneren naar OPQ zijn toch wel echt zielig.
Zijn de resultaten van OPQ dit seizoen dan zo verrassend?
Neem nu Boonen. Hij pakt de dubbelslag in het voorjaar maar vergeet niet dat Cancellara uitgevallen was.
Ik had het wel eens willen zien.
Terpstra is een heel goeie renner die vorig jaar pech had met de valpartij in de 3daagse van De Panne.
Chavanel idem.
Chicchi is al jaren 1 van de snelsten in het hele peleton, alleen kan hij met moeite een snelwegbrug op.
Velits en Leipheimer rijden op een matig niveau.
Martin rijdt ook niet beter dan vorig jaar (mede door allerlei pech).
En zo kan ik nog wel even verdergaan.
Zulke prestaties zijn toch totaal niet verdacht?
Ik heb een beetje de indruk dat het slechte presteren van de Nederlandse ploegen (doet Argos nog mee trouwens?) gemarginaliseerd wordt door het verdacht maken van ploegen die wel successen boeken.

On topic: Wiggins lijkt me kwetsbaar. Wachten op de Pyreneeën.

Plaats reactie