Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 27 mar 2007 00:58

Quoten: Origineel geplaatst door Arnoud op 26 Maart 2007

Iemand eigenlijk al iets vernomen van de R3 SL? Ik ben benieuwd hoe die het in de gewichtsklassen gaat doen. In de laatste test in Tour was de importeur helaas zo onverstandig om een wilde gok te doen met een nog licheter vork die niet paste..... Daardoor geen notering, maar met passende vork zou het een zeer goed geweest zijn en een tweede plaats achter de nieuwe Storck.

De R3 SL is uitgesteld en zal pas leverbaar zijn vanaf +/- einde mei, dit vanwege de aanpassing van de zadelpenbuisdiameter (wat een woord) van 32,4 naar 27,2, gedaan met shims dus en nog wat lichter

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 29 mar 2007 19:18

De mijne met " mijn eigen wielen "
eetje 2 much misschien, maar als het draait, dan valt het wat minder op !
En het tpoic moet toch een beetje boven blijven

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 29 mar 2007 19:28

Het blijft een frame om van te dromen. Als ik toch een keer de loterij win.....

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 29 mar 2007 19:42

Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 20 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door pp_mm op 20 Maart 2007Okay dan ook ff een plaatje van mijn baby



Zit nog steeds te twijffelen of een wit stuurlintje bij mij zou staan.

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 29 mar 2007 19:50

Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 29 Maart 2007
De mijne met " mijn eigen wielen "eetje 2 much misschien, maar als het draait, dan valt het wat minder op !En het tpoic moet toch een beetje boven blijven


Ziet er goed uit Eric, hoe rijden die wieltjes?

marcjanssen
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 02 aug 2006 18:49

marcjanssen 29 mar 2007 20:26

hey
wat een mooie fietsen. wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de r3 en de soloist. ik vindt ze beide mooi en in de pro tour zie ik ze beide voorbij komen. dus zijn evengoed lijkt me zo.
groetjes marc

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 30 mar 2007 09:10

Quote: Origineel geplaatst door marc janssen op 29 Maart 2007
heywat een mooie fietsen. wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de r3 en de soloist. ik vindt ze beide mooi en in de pro tour zie ik ze beide voorbij komen. dus zijn evengoed lijkt me zo.groetjes marc


ze zijn idd evengoed !
Het grote verschil zit hem in de aerodynamica, de SLC is iets zwaarder, doch vele malen aerodynamischer.
De R3 is de klimfiets van de familie en ook beter dan de SLC om kasseiklassiekers mee te rijden.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 30 mar 2007 11:57

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 30 Maart 2007


Quote: Origineel geplaatst door marc janssen op 29 Maart 2007


hey
wat een mooie fietsen. wat is eigenlijk het grootste verschil tussen de r3 en de soloist. ik vindt ze beide mooi en in de pro tour zie ik ze beide voorbij komen. dus zijn evengoed lijkt me zo.
groetjes marc

ze zijn idd evengoed !Het grote verschil zit hem in de aerodynamica, de SLC is iets zwaarder, doch vele malen aerodynamischer.De R3 is de klimfiets van de familie en ook beter dan de SLC om kasseiklassiekers mee te rijden.


idd, want met die cosmic wielen erin is het wel een heel stijf verhaal zeg..toch een groot verschil met mijn dt-wieltjes nog hoor.een klinkerwegetje is al erg te voelen. Laat staan de kasseien..Maar op het asfalt..... je bent gewoon weg......ggg.g...g...
 

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 apr 2007 13:37

Niemand nieuw met een Cervélo hier toevallig...?

waltelaurijssen
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 apr 2007 18:17

waltelaurijssen 10 apr 2007 22:12

Hallo Cervelo liefhebbers
Ik ben vanaf oktober 2006 bezig geweest om een R3sl te bestellen. iedere maand werd er mij door de importeur CNIMEX verteld dat hij een maandje later komt. In maart wist hij mij plotseling te vertellen dat het pas juni of july zou worden. Heel vervelend allemaal en daarom ben ik maar naar een ander frame gaan kijken. Ik zou eerst de gewone R3 bestellen omdat de importeur mij had toegezegd dat ik 10 korting zou krijgen op een ander frame als ik die bij hem zou bestellen. Toen ik deze man daar aan herinnerden wist hij plotseling van niets meer en ging het niet door. Ik heb daarop een LOOK 858 besteld bij een andere importeur die overigens ook perfect bevalt en volgens mij wel aan de R3 kan tippen. Toch is het jammer dat het zo is gelopen omdat de R3sl in mijn ogen een topframe is. Ik hoop dat een ander meer succes heeft met zijn of haar bestelling.
 
groeten
 
groeten

raydox
Forum-lid
Berichten: 600
Lid geworden op: 20 nov 2006 21:59

raydox 10 apr 2007 22:35

Quote: Origineel geplaatst door waltelaurijssen op 10 April 2007
Hallo Cervelo liefhebbersIk ben vanaf oktober 2006 bezig geweest om een R3sl te bestellen. iedere maand werd er mij door de importeur CNIMEX verteld dat hij een maandje later komt. In maart wist hij mij plotseling te vertellen dat het pas juni of july zou worden. Heel vervelend allemaal en daarom ben ik maar naar een ander frame gaan kijken. Ik zou eerst de gewone R3 bestellen omdat de importeur mij had toegezegd dat ik 10 korting zou krijgen op een ander frame als ik die bij hem zou bestellen. Toen ik deze man daar aan herinnerden wist hij plotseling van niets meer en ging het niet door. Ik heb daarop een LOOK 858 besteld bij een andere importeur die overigens ook perfect bevalt en volgens mij wel aan de R3 kan tippen. Toch is het jammer dat het zo is gelopen omdat de R3sl in mijn ogen een topframe is. Ik hoop dat een ander meer succes heeft met zijn of haar bestelling. groeten groeten



dit is natuurlijk niet leuk voor jouw maar ik denk dat ze bij conimex er zelf niet veel aan kunnen doen dat die r3sl een lange wachttijd heeft wss omdat iedereen dit frame wil over de hele wereld.
en tja van die 10 is echt kut als ze dat zeggen vind ik ook dat ze dat moeten nakomen


ps morgen heb ik normaal mijn p3c hopelijk valt hij goed mee de kleur

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 10 apr 2007 22:39

Ik ben van plan om ten laatste eind volgend jaar een nieuwe fiets te kopen.   Is helemaal niet dringend omdat mijn fiets nog goed voldoet maar ben al druk aan t uitkijken ( is ook een hobby he).   Cervelo staat hoog op mijn verlanglijstje samen met oa.  kuota ea.   Alle modellen worden overal geprezen voor hun stijfheid én rijcomfort.  Het lijken de meest geavanceerde fietsen te zijn en dat maakt ze zo mooi vind ik.   Ik hou dit topic goed in de gaten om eventuele ervaringen te lezen.  Is de service, lak, garantie,levensduur etc. ook op niveau ?
R3 team en sl zijn prachtig maar Sc sl is fenomenaal mooi... maar beetje duur.   Zijn ze even goed als hun imago?
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie