Re: Retro / oudere fietsen
Geplaatst: 08 apr 2014 22:09
Eindelijk klaar
Fiets - Race en MTB website voor wielrenners, sportieve fietsers, mountainbikers
https://www.fiets.nl/forum/
theodorocampagnolo schreef: Wat is dat toch dat met die singlespeeds? Wat heb je nou aan een fiets zonder versnellingen en zonder spatborden & bagagedrager? Net zoiets onzinnigs als een motor met zijspan: Wel de lasten niet de lusten
Mavic was erg innovatief en goed gebouwd. Maar het verkocht totaal niet. De electroschakeling van Mavic was z'n tijd vooruit maar veel te vroeg. Daarnaast waren (en zijn) de velgen van Mavic veel te goed. Dus was er voor Mavic meer geld te halen uit velgen en wielen dan in geflopte onderdelengroepen.thestudent schreef:Prachtig! Ik ben te jong voor dit soort fietsen, dus misschien een stomme vraag. Is die mavic groep nu erg zeldzaam en wat is eigenlijk de reden dat mavic niet echt is doorgegaan met het maken van groepen.
Dit is gewoon verkrachting van een fiets. Zou strafbaar moeten zijn,sloeren schreef:Ik denk dat die dingen zo veel aandacht krijgen omdat ze mooi worden gevonden. Ook ik vind dat je zonder alle rommel sneller kunt zien wat de onderhavige fiets karakteriseert. Er zitten dingen bij die ik erg mooi vind.
Op het praktische vlak heb ik ook het gevoel dat er vaak van iets prima bruikbaars een nogal onpraktisch gemaakt wordt. Wel mooi maar niet zo lekker inzetbaar.
Ook kan ik me voorstellen dat je uit krenterigheid een fixie maakt maar dan krijg je zoiets
En dit soort laat men hier niet trots zien.
Zonder al te bevooroordeeld te willen zijn gok ik dat het een beetje hipsterbakken zijn; iets voor "stadse leuh". Hier in de polder zie ik ze niet rond stuiteren.
Bedankt en ook nog eens bedankt voor de shiftersultra_ivo schreef:Mooi geworden Sillah!
sillah75 schreef:Eindelijk klaar
Ik snap je punt Theodor. Maar ik ga deze fiets als commute fiets gebruiken en dan wil ik zo min mogelijk onderhoud. Dus, één verzet en geen gezeik met kabels en afstellen en gedoe. Lekker hufterproof. Frame, wielen, ketting. Klaar.theodorocampagnolo schreef:BMCSLX01 schreef:
Ik ben eraan begonnen! Nu eerst de fiets helemaal demonteren en kijken wat ik kan 'reviseren' of wat er veranderd moet worden. Ben er nog steeds niet helemaal uit of ik er een schakelende woon/werk/vervoer fiets van ga maken of een singlespeed.. In het geval van singlespeed laat ik de derailleur achter zitten in een gefixeerde positie, puur voor de looks. Leek me wel grappig
Wat is dat toch dat met die singlespeeds? Wat heb je nou aan een fiets zonder versnellingen en zonder spatborden & bagagedrager? Net zoiets onzinnigs als een motor met zijspan: Wel de lasten niet de lusten
Bedankt , eentje voor in mijn privémuseumErnie C. schreef:Een prachtig stukje wielerhistorie, een waar museumstuk! Daar kun je met recht trots op zijn.
Singlespeed rijden heeft juist veel meer onderhoud nodig omdat alles -omdat je niet op souplesse kan rijden door dat ene verzet- veel harder slijt.BMCSLX01 schreef:
Ik snap je punt Theodor. Maar ik ga deze fiets als commute fiets gebruiken en dan wil ik zo min mogelijk onderhoud. Dus, één verzet en geen gezeik met kabels en afstellen en gedoe. Lekker hufterproof. Frame, wielen, ketting. Klaar.