Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 08 nov 2014 13:31

FranX78 schreef:Ik heb voor mijn vriendin een setje 38mm (23mm breed) clinchers van Helin Liu binnen. Ziet er goed uit moet ik zeggen.
Vrijdag 24-10 besteld, vrijdag 31-10 verstuurd en woensdag 5-11 thuis bezorgd inclusief reservespaken, snelspanners en remblokken. Erg snel dus. En ik moest 60 euro afrekenen aan de postbode.

Maar even over de remblokken.
Toen ik voor mijn eigen wielen overstapte van fse (huismerk FarSports) remblokken naar reynolds blue cryo remblokken merkte ik een wereld van verschil.
Is het verstandig dat ik in combinatie met deze nieuwe wielen (met basalt ook reynolds blue ga gebruiken? Die wielen schijnen een basalt remrand te hebben.
En zijn ze goed recht?
We zien ook graag een foto
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 08 nov 2014 16:00

Lcsmet schreef:@FranX78: Waarom gebruik je de Swisstop Black Prince blokken niet
=> http://www.swissstop.ch/en/tech/compounds/black-prince/

Ik heb full Carbon wielen met basalt remrand.
Blokken piepen niet, geven geen "lelijke" strepen op de velg en remmen ook nog eens goed in de regen.
Omdat de reynolds me door een paar mensen geadviseerd zijn, en ik er super tevreden over ben. Laat ook geen strepen na (op mijn farsports wielen). Uit mijn blote hoofd is reynolds ook nog goedkoper.
ric schreef: En zijn ze goed recht?
We zien ook graag een foto
Ik heb ze maar even uit de doos gehad. Ze zijn nog niet gebruikt (moet nog banden en velglint/tape kopen) en zijn vooralsnog kaarsrecht.

Ik ben dit weekend niet thuis, maar ik heb deze foto nog op mijn telefoon staan:
Afbeelding

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 08 nov 2014 17:56

Zien er op deze foto goed uit!
Valt me op dat bij de meeste wielen in de shop (op aliexpress) geen gewichten staan.
Heb jij hier nog rekening mee gehouden?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 08 nov 2014 18:43

ric schreef:Zien er op deze foto goed uit!
Valt me op dat bij de meeste wielen in de shop (op aliexpress) geen gewichten staan.
Heb jij hier nog rekening mee gehouden?
Als je contact opneemt krijg je alle info die je nodig hebt. Je hebt ook keuze tussen allerlei naven en spaken. Ook combinaties die niet op de website staan.
Uiteindelijk was de complete wielset 90gr lichter dan door helin aangegeven.
1380gr exclusief snelspanners en velglint/tape.

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 08 nov 2014 18:44

FranX78 schreef:
Lcsmet schreef:@FranX78: Waarom gebruik je de Swisstop Black Prince blokken niet
=> http://www.swissstop.ch/en/tech/compounds/black-prince/

Ik heb full Carbon wielen met basalt remrand.
Blokken piepen niet, geven geen "lelijke" strepen op de velg en remmen ook nog eens goed in de regen.
Omdat de reynolds me door een paar mensen geadviseerd zijn, en ik er super tevreden over ben. Laat ook geen strepen na (op mijn farsports wielen). Uit mijn blote hoofd is reynolds ook nog goedkoper.
ric schreef: En zijn ze goed recht?
We zien ook graag een foto
Ik heb ze maar even uit de doos gehad. Ze zijn nog niet gebruikt (moet nog banden en velglint/tape kopen) en zijn vooralsnog kaarsrecht.

Ik ben dit weekend niet thuis, maar ik heb deze foto nog op mijn telefoon staan:
Afbeelding
welke type is dit en heb je een link van deze?
Zien er erg mooi uit.
Zijn het zwarte spaken? , sorry zie het niet goed.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 08 nov 2014 18:47

http://www.aliexpress.com/store/product ... 05015.html

Deze, maar ik heb ze met Sapim laten spaken voor de zekerheid.
Maar je kunt ze ook met goedkopere spaken of naven kiezen. Velgen + looks zijn dan hetzelfde

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 nov 2014 18:59

Als ik het goed zie kosten deze wielen 500 Dollar, tel daar nog mogelijke extra's (dumpingstaks, BTW, invoertaks) bij.
Dan heb ik mijn D-Force wielen
- Gespaakt in België
- Levenslange garantie op spaakbreuk
- Sapim CX Ray aero spaken

zeker niet te veel betaald.

Maar in Nederland moet je niet veel (of zelfs niets) bijbetalen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 08 nov 2014 19:04

Klopt helemaal.
Maar je kunt ook deze nemen: http://m.aliexpress.com/item/571742937. ... sitedetail

Maar ik heb nu bredere velgen, betere/lichtere naven en betere lichtere (ook sapim cx) spaken dan bovenstaande link.
Ik heb in NL en BE 4 aanbieders van goedkopere carbon wielen aangeschreven, maar geen enkele reageerde. Toen deze keuze gemaakt.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6020
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 nov 2014 19:19

FranX78 schreef:Ik heb voor mijn vriendin een setje 38mm (23mm breed) clinchers van Helin Liu binnen. Ziet er goed uit moet ik zeggen.
Vrijdag 24-10 besteld, vrijdag 31-10 verstuurd en woensdag 5-11 thuis bezorgd inclusief reservespaken, snelspanners en remblokken. Erg snel dus. En ik moest 60 euro afrekenen aan de postbode.

Maar even over de remblokken.
Toen ik voor mijn eigen wielen overstapte van fse (huismerk FarSports) remblokken naar reynolds blue cryo remblokken merkte ik een wereld van verschil.
Is het verstandig dat ik in combinatie met deze nieuwe wielen (met basalt ook reynolds blue ga gebruiken? Die wielen schijnen een basalt remrand te hebben.
Ik gebruik nog steeds de remblokken die Helin heeft meegeleverd, vind dat ze goed remmen, alleen slijten wel snel, maar ja als ze maar goed remmen, toch? Daarna ga ik remblokken via AliExpress bestellen in China/Taiwan.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 08 nov 2014 19:29

FranX78 schreef:http://www.aliexpress.com/store/product ... 05015.html

Deze, maar ik heb ze met Sapim laten spaken voor de zekerheid.
Maar je kunt ze ook met goedkopere spaken of naven kiezen. Velgen + looks zijn dan hetzelfde
Thanks. Ik kan alleen de optie niet vinden om spaken te kiezen?

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 08 nov 2014 19:36

Je kunt in het menu die wielen met andere spaken zoeken. Of helin een berichtje sturen

muthill
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2009 20:48

muthill 04 dec 2014 15:10

Ik heb wielen in China besteld bij FeiFan, decals erop laten spuiten voor 82 dollar.(Ze wilden het spuiten maar of het nou stickers zijn.)
Ik heb ze 21 november besteld en kreeg vandaag een mailtje dat ze op de post zijn gegaan. Als het goed is zijn ze over 15 werkdagen in huis. Ik ben benieuwd.

Modbreak : Voor de zoveelste keer, het is NIET toegestaan om links naar of foto's van nepartikelen te plaatsen. Dit geldt ook voor het plakken van merknamen op onderdelen die niets met dat merk te maken hebben.

Plaats reactie