Wind Cycleworks
Ik vind bike packing best tof, maar waarom je dan de rest van het jaar zo voor lul wil rijden snap ik even niet. Die vork is écht een gedrocht IMHO. Past ook totaal niet bij de rest. Het idee van custom gaan is dat alles op elkaar afgestemd is. Dat is in dit geval naar mijn mening totaal mislukt en dan ga ik nog even voorbij aan de mismatch tussen de kleur van het balhoofd en het frame.
Custom gaan is volgens mij toch echt wat anders. Custom is precies datgeen bouwen wat de klant wil. Ongeacht wat dan ook. Wil de klant een gedrocht van een fiets met een ratjetoe aan onderdelen en de gekste kleurstellingen, dan zal dat het resultaat zijn.
Ik vind die voorvork trouwens ook een gedrocht, zeker op deze fiets. Wel een mooie kleur. Maar die Lauf vorken zijn gewoon spuuglelijk, ook op mountainbikes vind ik het geen porum. Maar als de consument in kwestie dat graag wil. dan kan hij dat wel mooi custom laten maken.
Live fast; die young. mijn blog
Als het goed is, is beide waar. In dit geval gaat alleen jouw benadering op en dat is niet de eerste keer bij de fietsen van WIND (no offence verder).Custom is precies datgeen bouwen wat de klant wil.
Het is gelukkig ook niet jouw fiets....havana schreef: ↑13 okt 2018 07:36 Ik vind bike packing best tof, maar waarom je dan de rest van het jaar zo voor lul wil rijden snap ik even niet. Die vork is écht een gedrocht IMHO. Past ook totaal niet bij de rest. Het idee van custom gaan is dat alles op elkaar afgestemd is. Dat is in dit geval naar mijn mening totaal mislukt en dan ga ik nog even voorbij aan de mismatch tussen de kleur van het balhoofd en het frame.
Inderdaad, wel mijn mening. Als je hier een fiets post mag je daarop commentaar posten, ook als het negatief is lijkt me. Of mogen we alleen halleluja-posts plaatsen?
Ik vind het juist mooi om te lezen dat iedereen er anders over denkt.
Ja, die vork ziet er anders uit. En nee, de rest van het jaar rijd ik niet voor lul. Het is mijn fiets en ik ben er blij mee.
En, zo'n ratjetoe is het nou ook weer niet, hoor.
Ja, die vork ziet er anders uit. En nee, de rest van het jaar rijd ik niet voor lul. Het is mijn fiets en ik ben er blij mee.
En, zo'n ratjetoe is het nou ook weer niet, hoor.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Mijn mening
Vind die vork heel apart, ik zou het zelf niet nemen maar het heeft wel wat. Wat mij voornamelijk stoort en dat zie ik over het algemeen bij WIND is de keuze qua diameter van de buizen, zo een vette vork vraagt om iets groter diameter in de diagonale buis, verhoudingen zijn nu compleet weg.
Dan is custom wel leuk maar de bouwer zou hier rekening mee moeten houden anders blijft hij alleen maar ‘aparte’ frame’s in kleine oplage bouwen.
Overigens veel plezier met de fiets!
Vind die vork heel apart, ik zou het zelf niet nemen maar het heeft wel wat. Wat mij voornamelijk stoort en dat zie ik over het algemeen bij WIND is de keuze qua diameter van de buizen, zo een vette vork vraagt om iets groter diameter in de diagonale buis, verhoudingen zijn nu compleet weg.
Dan is custom wel leuk maar de bouwer zou hier rekening mee moeten houden anders blijft hij alleen maar ‘aparte’ frame’s in kleine oplage bouwen.
Overigens veel plezier met de fiets!
YFood !!!
Tuurlijk niet. Maar uitspraken als 'voor lul', 'gedrocht', 'totaal mislukt' zijn niet echt sympathiek. Maar het zou kunnen dat je ook in 'real life' zo communiceert.
helemaal mee eens JanWillem, maar volgens mij ben je al wat verder in je afbouw als ik me niet vergis
eigenwijs is ook wijs...
Je denkt niet dat de bouwer alle aspecten overweegt en in overleg met de klant uiteindelijk kiest voor bepaalde buizen op bepaalde plekken omdat functie soms belangrijker is dan vorm?csteenbe schreef: ↑13 okt 2018 12:54 Mijn mening
Vind die vork heel apart, ik zou het zelf niet nemen maar het heeft wel wat. Wat mij voornamelijk stoort en dat zie ik over het algemeen bij WIND is de keuze qua diameter van de buizen, zo een vette vork vraagt om iets groter diameter in de diagonale buis, verhoudingen zijn nu compleet weg.
Dan is custom wel leuk maar de bouwer zou hier rekening mee moeten houden anders blijft hij alleen maar ‘aparte’ frame’s in kleine oplage bouwen.
Overigens veel plezier met de fiets!
En je denkt ook dat de bouwer géén aparte (wat dat ook zijn moge) frames in kleine oplages wil bouwen? Dat is toch juist de essentie van custom bouw?
Voor lul rijden doe je overigens pas op het moment dat jij vindt dat je voor lul rijdt.
En over gedrochten gesproken: ik zag woensdag bij 12GO een Trek Emonda staan in maatje 64. Omdat Trek liever twee kwartjes bespaart per fiets hebben ze voor ALLE Emonda's één maatje voorvork. Die Emonda in 64 had dus een balhoofdbuis van ruim 30 centimeter. Wat een armoe. Nee, dan heb ik duizend keer liever JW z'n Lauf.