Pagina 65 van 218

Geplaatst: 03 mei 2011 15:25
door amclassic-fan
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. Bij de 500 geen kaart, is aanzienlijk minder lomp, heeft geen touch screen. "Navigatie" is bij de 500 alleen mogelijk door een kruimelspoor te volgen.

Geplaatst: 03 mei 2011 16:45
door havana
500 is meer voor fietswetenschappers of mensen die een hekel hebben aan sensors, wil je echt navigeren ga je voor de 800.

Geplaatst: 03 mei 2011 18:13
door peike
Mooie FAQ, absoluut nuttig.
Heb wel net alle pagina's doorgelezen maar als samenvatting is dit zeker niet verkeerd!

Geplaatst: 03 mei 2011 18:22
door tomtom
Klopt, maar ik zou ook graag willen weten of met name het touchscreen een toegevoegde waarde heeft t.o.v. de 500. Verder heeft de 500 max 6 vakjes en de 800 8 vakjes op je scherm, volgens mij. Navigeren is voor mij nauwelijks interessant (dat doe ik vrijwel nooit en vind het op de 705 vrij irritant en foutgevoelig.....) dus wellicht ben ik dan een fietswetenschapper..... En ik heb ook zeker een hekel aan sensors maar die heb je bij de 500 toch net zo goed nodig?

Geplaatst: 03 mei 2011 18:42
door foosho
tomtom schreef:Klopt, maar ik zou ook graag willen weten of met name het touchscreen een toegevoegde waarde heeft t.o.v. de 500
Tijdens het fietsen werkt het zeer aardig.
Maar zonder navigatie zoals op de 500 heb je het amper nodig lijkt me, dan zet je de interessante stats voor je neus en klaar.
Verder heeft de 500 max 6 vakjes en de 800 8 vakjes op je scherm, volgens mij.
De 800 heeft er max. 10. De 500 zou ik niet zo weten.
Navigeren is voor mij nauwelijks interessant (dat doe ik vrijwel nooit en vind het op de 705 vrij irritant en foutgevoelig.....) dus wellicht ben ik dan een fietswetenschapper.....
Dan heb je imo weinig aan een 800 boven een 500.
En ik heb ook zeker een hekel aan sensors maar die heb je bij de 500 toch net zo goed nodig?

Yes.

Geplaatst: 03 mei 2011 20:23
door sram60
Ik ga over 2 weken naar Winterberg en daar gaan we lekker gaan klimmen. Maar nu is mijn vraag als ik een paar routes importeer naar mijn Garmin kan die dan ook aangeven wanneer er een beklimming aankomt en hoe lang en wat voor gemiddelde steigingspercentage is? Wil het ook weten omdat ik ook serieuzere beklimmingen wil doen via de Garmin Edge 800.

Geplaatst: 03 mei 2011 20:39
door foosho
Je kunt routepunten opnemen in de route op bepaalde punten (in jouw geval: begin van de klim, misschien ook einde klim) en die een informatieve naam geven*. Vervolgens "Location at Next" en "Dist to Next" opnemen in je scherm. En op de kaart zul je de routepunten ook zien.

* bijv:
Redoute - 1650m @ 9.5%

tip: Doe het met "Garmin Training Centre"

Geplaatst: 04 mei 2011 02:27
door alwarrior
Reaktie van een 705 gebruiker:
Volgens mij kun je zelfs de resterende hoogtemeters tot het volgende waypoint (bv de top) aangeven in een veld. Heb het zelf nog nooit gebruikt, maar het is in het 705 topic wel aan de orde geweest (excuus voor dit weinig bruikbare antwoord: het staat ergens in die paar honderd pagina's).
Het principe was volgens mij dat je een waypoint aanmaakt op bv de top en bij dat waypoint dan ook de hoogteinfo toevoegt. Dan kun in het scherm een veldje definiëren waarin de resterende hm aangegeven wordt.

Geplaatst: 04 mei 2011 18:14
door havana
Ik heb de FAQ weer een beetje aangepast. Ik kwam er namelijk achter dat het bij het rijden van een track/course óók mogelijk is aanwijzingen (100m links etc) te krijgen. Ik dacht dat dit alleen bij een route zo was, maar dit klopt kennelijk niet. Bij de E800 wordt het verschil tussen routes/track/courses steeds kleiner krijg ik het idee. Wanneer je 'guidance' aanzet bij een track/course, maakt de E800 er in feite een route van. Voorwaarde is wel dat je kaartmateriaal geïnstalleerd hebt.

Geplaatst: 04 mei 2011 21:27
door ronkinkel
en waar zet ik dat "guidance" aan als ik vragen mag ?


Geplaatst: 04 mei 2011 22:56
door havana
Als je een track start kun je voordat je op "go" drukt enkele instellingen wijzigen en daaronder staat het.

Geplaatst: 05 mei 2011 00:16
door tomkolkman
Klopt helemaal, druk eerst op menu, dan op koers, dan op de koers die je wilt rijden en dan druk je op het gereedschap icoontje en zet hier afslagbegeleiding aan. In dit menu kun je onder andere ook nog je route constant op de kaart laten tonen en de kleur aan passen.