Die snap ik ff niet tenzij je een 1 of 3 fase 25 of 32a liggen?
Daar zou 4 ook voldoende moeten zijn, goed
Dat als je toch gaat leggen je er 6 inlegt op zo,n afstand snap ik nog
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Die snap ik ff niet tenzij je een 1 of 3 fase 25 of 32a liggen?
De winst zit hem niet in het meer terug leveren. De winst zit hem in het beperken van het uitschakelen van je omvormer. Op mooie zonnige dagen wil het gebeuren dat de spanning in het net behoorlijk oploopt. Als de spanning te hoog word schakelt de omvormer op een gegeven moment uit.Orlok schreef: ↑04 feb 2023 19:21En waar vertaalt die winst qua spanningsverlies zich in want dat zie ik niet zo uiteindelijk kies je de diameter van de kabel op basis van de stroomsterkte en de lengte van de kabel achter de beveiliging (automaat cq. smeltpatroon) - daar zijn tabellen voor - die moet worden getransporteerd.?elektrieker schreef: ↑03 feb 2023 21:16temperatuur van het paneel is best een grote factor. Wat ik zo 123 op internet vind is de temperatuur coëfficiënt +\- -0,35%. vanaf 25 graden heb je 0,35% per graden celcius. Dit gaat om de temperatuur op het paneel, is het paneel op een mooie dag 50 graden scheelt je dat zo'n 9 procent op je Pmax.wasbeer2006 schreef: ↑03 feb 2023 18:43
Dat laatste ben ik uiteraard met je eens. Ondanks dat ik er 20 jaar geleden wel wat mee gedaan heb, laat ik sommige dingen. Ook gewoon doen.
Tuurlijk die 22ste is ook de langste dag. Ik zeg ook niet dat tempratuur niets doet.
Je hebt een dag dat zeg het paneel 25gr wordt en je een hele lange dag, dus veelal goede hoek hebt.
De ene factor gaat vaak samen met de ander, veel wind is meestal iets kouder, wat is dan de grootste winst?
De lucht of de tempratuur? Ik zie bv de opbrengst na meerdere zon dagen wel afnemen.
Ik heb vorige jaar de helft van de panelen een keer schoongemaakt en er kwam veel vuil vanaf.
Bleek echt amper iets te doen, eigenlijk niet eens meetbaar ruim minder dan 1%.
Verbaasde me best wel.
nog een kleine tip van flip. Mocht jezelf een kabel gaan trekken van je omvormer naar je meterkast. kijk dan of het mogelijk is om een kabel te gebruiken met 4mm dikke aders(er vanuit gaande dat je niet belachelijk veel panelen op je dak hebt liggen). Dit kan je veel winst opleveren qua spanningsverlies in de kabel.