Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 04 sep 2023 10:48

Afbeelding

Weten tenminste wie wie is,......

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 sep 2023 11:29

daniel1975 schreef: 04 sep 2023 10:47
bankrenner schreef: 04 sep 2023 09:52 Hallo,

Kunnen de eigenwijze boomer en de mopperende bijna emigrant stoppen en dit topic weer laten waarvoor het bedoeld is.
Het was een topic waar op een open manier over politiek gediscussierd kon worden waarbij men elkaars standpunten enigsinds respecteerde.
Het is nu verworden tot een afspiegeling van de NL samenleving waarvoor eigenwijze boomer en mopperende bijna emigrant symbool staan....

Dank namens alle anderen.
+1
Was best een leuk en respectvol topic, nu hoofdzakelijk een 1-2je tussen Jans en Enzzo.
Die beiden niet eens in Nederland (willen) wonen :mrgreen: .

Kom op zeg, verlies de praktijk niet uit het oog. Hoe gaat de overheid controleren hoe vaak een burger zich in een ander EU land bevindt? Jans mag gewoon stemmen en wil je dat niet, dan stem je op een partij die het met jou eens is (en zodoende duizenden potentiële stemmers van zoch distantieert ;) )

Hetzelfde geldt voor Turken en Marokkanen. We hebben dat niet bedacht toen ze hierheen kwamen en je kunt het niet met terugwerkende kracht veranderen. Sommige problemen hebben we maar mee te dealen. Er eindeloos ruzie over maken is zinloos, zeker op een fietsforum.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 04 sep 2023 12:03

Heren, jullie hebben volkomen gelijk. Ik zal er mee stoppen. En proberen om me niet meer uit te laten dagen.
En nogmaals, voor diegenen die het nog niet door hadden, ik heb geen hekel aan Nederland, nooit gehad, maar het klimaat is hier zoveel fijner.
En een aantal zaken zijn de n Nederland echt fijner voor ons.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 sep 2023 17:47

Ernie C. schreef: 04 sep 2023 11:29 Hetzelfde geldt voor Turken en Marokkanen. We hebben dat niet bedacht toen ze hierheen kwamen en je kunt het niet met terugwerkende kracht veranderen. Sommige problemen hebben we maar mee te dealen. Er eindeloos ruzie over maken is zinloos, zeker op een fietsforum.
Hoe bedoel je dit? Qua stemrecht of dat ze überhaupt hier zijn?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 04 sep 2023 19:27

JPAR schreef: 04 sep 2023 17:47
Ernie C. schreef: 04 sep 2023 11:29 Hetzelfde geldt voor Turken en Marokkanen. We hebben dat niet bedacht toen ze hierheen kwamen en je kunt het niet met terugwerkende kracht veranderen. Sommige problemen hebben we maar mee te dealen. Er eindeloos ruzie over maken is zinloos, zeker op een fietsforum.
Volgens mij gaat het hier nog steeds over hun dubbel stemrecht voor de nationale politiek in Nederland en hun geboorteland.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 04 sep 2023 20:11

Begin ik nu te dementeren?, of is er een post weg gehaald?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 sep 2023 20:16

Orlok schreef: 04 sep 2023 19:27
JPAR schreef: 04 sep 2023 17:47
Volgens mij gaat het hier nog steeds over hun dubbel stemrecht voor de nationale politiek in Nederland en hun geboorteland.
Als het over het stemrecht gaat kun je het wel degelijk veranderen. Je kunt wettelijk gaan vastleggen dat iemand een keuze maakt voor welke van zijn nationaliteiten hij/ zij een stem wil uitbrengen. Eenmaal gekozen dan blijft dat zo.

Als het gaat over het hierheen komen van Turken en Marokkanen die hierheen gehaald zijn en nu problemen geven en daarom zouden moeten vertrekken. Dat kan niet meer ivm dubbele nationaliteit.

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat Ernie C op het laatste doelt, maar toch even de vraag gesteld.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 04 sep 2023 20:27

mao schreef: 04 sep 2023 20:11 Begin ik nu te dementeren?, of is er een post weg gehaald?
Nee inderdaad er is een post weggehaald. Weet niet of de poster het zelf heeft gedaan of dat het een modbreak was.

De post was in elk geval nogal expliciet over massamigratie en hoe dit allemaal de schuld van links is.
Niet heel subtiel dus.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 04 sep 2023 20:29

Overigens kan ik mij niet voorstellen dat Ernie C op het laatste doelt, maar toch even de vraag gesteld.
Ne dat zal zeker niet het geval zijn Ernie “kennende”
Het ging zoals ik het las over het stemrecht en het dubbel paspoort
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 sep 2023 20:56

Enzzo schreef: 04 sep 2023 20:27
mao schreef: 04 sep 2023 20:11 Begin ik nu te dementeren?, of is er een post weg gehaald?
Nee inderdaad er is een post weggehaald. Weet niet of de poster het zelf heeft gedaan of dat het een modbreak was.

De post was in elk geval nogal expliciet over massamigratie en hoe dit allemaal de schuld van links is.
Niet heel subtiel dus.
Dit was een behoorlijk expliciete mening die kant nog wal sloeg. Maar ook deze meningen horen erbij en mogen mijns inziens geuit worden.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 04 sep 2023 20:59

Enzzo schreef: 04 sep 2023 20:29
Ne dat zal zeker niet het geval zijn Ernie “kennende”
Het ging zoals ik het las over het stemrecht en het dubbel paspoort
Ik koppelde het eerst even aan het stuk over stemmen op een partij die het met jou eens is en waar vele anderen zich dan van distantiëren.

mrjellow
Forum-lid

mrjellow 05 sep 2023 16:40

JPAR schreef: 04 sep 2023 20:56
Enzzo schreef: 04 sep 2023 20:27

Niet heel subtiel dus.
Dit was een behoorlijk expliciete mening die kant nog wal sloeg. Maar ook deze meningen horen erbij en mogen mijns inziens geuit worden.
Haha kant nog wal! Het kabinet is gevallen op dit onderwerp, driekwart van Europa heeft een rechtse regering die immigratie/asiel als speerpunt hebben maar mijn mening raakt kant noch wal hoor.. Dit debat is wellicht vervuild geraakt door identiteitspolitiek maar tegenwoordig salonfähig hoor, want de problemen van dit beleid staren ons aan in de werkloosheidsstatistieken, de woningbouw statistieken en de criminaliteitsstatistieken. Volgens mij zijn we inmiddels ver verwijderd van subtiliteit rondom dit onderwerp. Het is tijd voor actie. Actie die wordt gefrustreerd door links en mede daarom is dit kabinet gevallen.

Gesloten