Specialized
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Leg die geo tabellen nou eens naast elkaar dan zie je even grofweg dat de venge een stack heeft die gemiddeld 1cm minder is en qua reach het niet zoveel uitmaakt.
Het is anders het zit er eerder tussenin.
Maar met 183 zou je zeggen een 56, alhoewel ik zelf een foil heb, die ongeveer de geo van de tarmac heeft en met 185 ook een 56 heb. Ik pas echter ook op een 58, maat van mij heeft die dus zodoende kon ik die proberen.
Wat is je BBL, dat ik best belangrijk om te weten en welke zit kan je aan. Hoe zit je nu maak even een excel en meet het na.
Wat ik altijd doe is het volgende.
Zadelhoogte is bij elke fiets gelijk (Race en XC MTB)
Setback ook.
Vanuit daar meet ik punt zadel midden stuurbuis. Als ik een nieuwe fiets koop moet die maat binnen 1cm liggen. (die 1cm is te compenseren met een stuurpen en verschuiven van schoenplaat en zadel), maar met 185 vind ik 11cm voor een stuurpen met racer een mooi uitgangspunt, zowel qua rijden als optisch.
Dan bekijk ik de drop die mag voor mij niet meer dan 12cm zijn met 2cm spacers.
Dat is bij mij met lange benen altijd een uitdaging.
Zo kan ik bv van mijn huidige fiets, scott foil, een 56 rijden die heb ik nu met 11cm stuurpen en 2cm spacer met een 58 kan ik dan met 0cm spacers rijden en een 11cm stuurpen dan zit ik 4mm langer. Maar zou ik bv een bbl van 87 hebben is een 58 geen gezicht dan heb je net een drop van 7 a 8cm en dat ziet er voor een aero racer niet uit in zo,n grote maat.
Zo kan jij ook rekenen de tarmac komt qua geo vrijwel overeen met een foil. dat is mm werk.
Als ik de tabellen naast elkaar leg komt de 58 nagenoeg met mijn huidige ( gisteren verkochte ) fiets overeen, enkel de spacers onder het stuur halen bij de venge, en dan is het praktisch volledig hetzelfde
Vraag is natuurlijk ook of mijn aeroad niet een maatje te groot was, zeker gezien ik nu al een beetje meer kms in de benen heb en me al redelijk kan aanpassen aan een kleinere geometrie
Ik spring ook snel over en weer van aeroad naar ultimate en daar zit sowiso al een stackverschil op
Zo dadelijk mijn FM bezoeken en die gaat me wel opmeten, mag wel als ik daar 11k achter ga laten
Gezien het feit dat de 56 en 58 nog beide te krijg zijn geloof ik wel in een juist advies
Vraag is natuurlijk ook of mijn aeroad niet een maatje te groot was, zeker gezien ik nu al een beetje meer kms in de benen heb en me al redelijk kan aanpassen aan een kleinere geometrie
Ik spring ook snel over en weer van aeroad naar ultimate en daar zit sowiso al een stackverschil op
Zo dadelijk mijn FM bezoeken en die gaat me wel opmeten, mag wel als ik daar 11k achter ga laten
Gezien het feit dat de 56 en 58 nog beide te krijg zijn geloof ik wel in een juist advies
Sworks Venge
Je kun hopelijk wel een leenfiets regelen bij Specialized? Dat was toch altijd één van de USP's bij Specialized. Meestal hadden ze een 54 of 56 staan van ieder model om een dagje of zelfs weekend mee te geven.
Ik zeg dat je een 56 moet hebben en als naar de 58 toe moet vanwege de stack dat je dan eigenlijk niet op een aerofiets hoort imho. Aan de andere kant adviseert Specialized zelf vanaf 1,83m een 58 maar daar ben ik het niet mee eens.
Ik zeg dat je een 56 moet hebben en als naar de 58 toe moet vanwege de stack dat je dan eigenlijk niet op een aerofiets hoort imho. Aan de andere kant adviseert Specialized zelf vanaf 1,83m een 58 maar daar ben ik het niet mee eens.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben 1.81m en rij op een Venge maatje 56, zonder spacers.
Bij jou lengte kan ik me niet voorstellen dat een 58cm beter zou zijn, maar je zou van de Specialized dealer beide maten een weekend mee moeten kunnen krijgen lijkt me.
Voor dat geld zou ik niet alleen op geometrie tabellen vertrouwen!
Bij jou lengte kan ik me niet voorstellen dat een 58cm beter zou zijn, maar je zou van de Specialized dealer beide maten een weekend mee moeten kunnen krijgen lijkt me.
Voor dat geld zou ik niet alleen op geometrie tabellen vertrouwen!
het is een 58 geworden waarbij 2cm spacer weg wordt genomen, dealer heeft een 56 in de juiste configuratie in de doos staan maar wilde niet dat ik achteraf spijt zou krijgen.
Had van de week al eens een blokje om gereden met een 56
Leek me wel een compacte smijtfiets, maar ik moest toch mijn hals teveel overstrekken mijn gedacht
Zie me zo niet een rondje zeeland afwerken
Had van de week al eens een blokje om gereden met een 56
Leek me wel een compacte smijtfiets, maar ik moest toch mijn hals teveel overstrekken mijn gedacht
Zie me zo niet een rondje zeeland afwerken
Sworks Venge
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb de 26 mm versie van de S-Works Turbo, zowel voor als achter.
Ik weeg ongeveer 89 kg.
Ik rij vooraan met 6,5 en achteraan met 7 bar.
Post gewijzigd, ik heb de S-Works Turbo en niet Turbo Cotton.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 20 aug 2019 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik rij ook met de 26 mm met 83 kg op 6.2/6.5.
Vindt ze trouwens aardig aan de prijs als je ziet dat het best een korte levensduur op zit.
Als alternatief rij ik buiten de zomermaanden op schwalbe one Classic
Specialized Diverge Axs
Passen deze spatborden ook op de nieuwe Roubaix expert/pro/sworks of zijn er alternatieven als vaste bagagedragers?
https://www.specialized.com/be/nl/dry-t ... 291-156528
https://www.specialized.com/be/nl/dry-t ... 291-156528
Specialized Diverge Axs