Het dopingtopic 2.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mensen kijken wel uit nu om open kaart te spelen: als je zelfs als verslaggever bij Eurosport je baan kwijt raakt ivm gebruik 15jr geleden......
Less is bore
Het moet bijna wel dat Dennie in zijn solicitatie-traject is gevraagd naar dopinggebruik en dat hij ook daar heeft gejokt. Anders is er immers geen grond voor ontslag. Als jij jokt tijdens je solicitatie mag je ook weg blijven.
En moet Erik Dekker al gaan vrezen vandaag?
'Dopingonderzoek naar Erik Dekker hoort in prullenbak'
Het onderzoek waarmee Erik Dekker in 1999 werd vrijgepleit van doping hoort volgens de hematoloog die de renner destijds vrijsprak in de prullenbak.
Dat zegt de inmiddels gepensioneerde Jo Marx dinsdag in de Volkskrant.
''Wetenschappelijk stelde dit onderzoek niets voor. Dit was helemaal geen wetenschappelijk onderzoek. Dit was een heel toegepast onderzoek met zeer gebrekkige middelen."
Werk dat in de prullenbak hoort. In mijn vakgebied geldt de regel: als je iets niet kunt publiceren bestaat het niet. Dit onderzoek bestaat dus niet.''
Bij Dekker werd destijds vlak voor de WK in Verona een hematocriet van 0,52 vastgesteld, terwijl de grens op 0,50 lag. Een te hoge hematocrietwaarde kan duiden op epogebruik.
Stuwbandje
De commissie Marx sprak Dekker vrij omdat de dopingcontroleur bij het bloed prikken het stuwbandje te lang om de arm van de renner zou hebben laten zitten. Dat zou de te hoge waarde heb veroorzaakt.
Achteraf was het volgens Marx te stellig om te concluderen dat Dekker geen dope had gebruikt. ''Juridisch correct was dat we epo-gebruik niet konden aantonen.''
Dinsdagmiddag worden de resultaten bekendgemaakt van het onderzoek van de Nederlandse wielerploegen, waarbij aan alle werknemers is gevraagd of ze verboden middelen hebben gebruikt.
Dekker, momenteel ploegleider van Blanco Pro Cycling, reed jarenlang voor Rabobank. Verschillende renners van die ploeg, onder wie Michael Boogerd en Michael Rasmussen, bekenden de voorbije maanden doping te hebben gebruikt.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ik dacht al, waar blijf je. Wacht gewoon even rustig af tot de voorjaarsklassiekers voorbij zijn en dan maken we een mooie balans op. Als het voor Lefevre negatief uitvalt dan trekt Zdenek Bakala gewoon nog even zijn portemonnee en dan heet de ploeg volgend jaar mega Pharma - Quick-Step - Cannondale Sagan en Moser met hun dokters worden aangetrokkenfiedoo schreef:waar blijven die uitslagen hier van OPQS en Sky in de klassiekers?
Overigens was ik vrij duidelijk in mijn rijtje dat ik sowieso niet vertrouw: Sky, Katusha, Astana, Quickstep, plus een aantal renners van Cannondale, Radioshack en BMC. Nog geen enkele aanleiding gezien om daarvan af te wijken.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 02 apr 2013 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Doping of niet, je moet wel de renners hebben. Naar mijn mening heeft Sky meer renners voor meerdaagse koersen.
Chavanel heeft toch al zeer sterk gereden. Iets té sterk, naar mijn mening.
Eens op beide punten. Sky focust duidelijk op de rittenkoersen en Chavanel was op het moment dat Cancellara en Sagan gingen "best of the rest". Het podium bestond uit renners van Radioshack, Cannondale en Lotto, en de sprint van de groep daarachter werd gewonnen door Katusha. Al met al geen reclame voor schone wielersport.havana schreef:Doping of niet, je moet wel de renners hebben. Naar mijn mening heeft Sky meer renners voor meerdaagse koersen.
Wat te denken van die Kwiatkowski?havana schreef:Doping of niet, je moet wel de renners hebben. Naar mijn mening heeft Sky meer renners voor meerdaagse koersen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
"Niets aan de hand, mooie renner in een onberispelijke ploeg met een smetteloze leiding. Reclame voor het nieuwe, schone wielrennen"mrcoffee schreef:Wat te denken van die Kwiatkowski?
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 02 apr 2013 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Toch is Chavanel niet eens de meest ongeloofwaardige renner van het peloton. Dat is namelijk Stijn van den Berg. Hoe kan iemand die zo'n rotwinter heeft gehad (nauwelijks kunnen trainen door blessure) zó goed rijden?