Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Defected1981
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 25 apr 2014 11:53

Defected1981 03 aug 2014 22:23

Onnatuurlijke positie van derailleur idd :-).

royvanheesbeen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012 17:23

royvanheesbeen 04 aug 2014 20:46

Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe racefiets te kopen. Met mijn budget overweeg ik om de nieuwe Aeroad CF SLX aan te schaffen zodra deze beschikbaar komt (eind september?!), aangezien er geen ander merk is dat zulke scherp geprijsde fietsen kan leveren.
Ik heb veel goeds over Canyon gehoord, maar ik vroeg me af of jullie ook nog negatieve ervaringen met Canyon hebben.
Daarnaast vroeg ik me af wat het servicepunt in Utrecht allemaal doet, aangezien ik hier nergens informatie over kan vinden....

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 04 aug 2014 21:16

Zelf veel problemen met de combi Canyon Campagnolo, pressfit bracket vs. Power Torque cups.
Dit betreft het model 2014. Info over andere jaren heb ik niet.
Campagnolo komt wel in 2015 met andere cups voor pressfit en hoopt hiermee de kraakproblemen op te lossen.

Voor de rest geen problemen met de Canyon of de Canyon zelf. Mails worden binnen een paar uur beantwoord en de het servicecenter is erg behulpzaam bij problemen. Transport bij problemen van en naar het servicecenter is kosteloos en wordt gedaan door UPS.
Laatst gewijzigd door wielracer op 04 aug 2014 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 04 aug 2014 21:19

De nieuwe Aeroad SLX wordt waarschijnlijk niet uitgeleverd voor Maart/April 2015.......Canyon kennende. Bestellen kan echter wel al vanaf September/Oktober vermoed ik. Zo deden ze het met de nieuwe modellen hiervoor in elk geval. Als je wilt weten wat het service punt doet kun je ze gewoon ook even bellen. Volgens mij doen ze in elk geval onderhoud, advies en garantieafhandeling.
Aeroad
Grail
Ultimate

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 04 aug 2014 21:50

royvanheesbeen schreef:Hallo,
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe racefiets te kopen. Met mijn budget overweeg ik om de nieuwe Aeroad CF SLX aan te schaffen zodra deze beschikbaar komt (eind september?!), aangezien er geen ander merk is dat zulke scherp geprijsde fietsen kan leveren.
Ik heb veel goeds over Canyon gehoord, maar ik vroeg me af of jullie ook nog negatieve ervaringen met Canyon hebben.
Daarnaast vroeg ik me af wat het servicepunt in Utrecht allemaal doet, aangezien ik hier nergens informatie over kan vinden....
Ik denk dat als je een Canyon koopt je dit doet omdat ze mooie en innovatieve producten maken. Als het echt goedkoop moet zijn moet je geen Canyon kopen...

Ik heb naast mijn Specialized 2 nieuwe Canyons gekocht de afgelopen 2 jaar en heb goede ervaringen. Leuk is de fiets zelf op te halen in Koblenz, dit voegt wel wat toe en is een leuke ervaring. Vanwege garantie heb ik ook en fiets met een bikequard via de post laten komen wat ook uitstekend verliep. Nadeel van Canyon kàn zijn het verschuiven van levertijd. Bij mij gingen 5 van de 5 leveringen volgens afspraak. Er worden regelmatig verhalen gepost over te laat leveren. Houd er wel rekening mee dat negatieve ervaringen hieromtrent véél vaker worden gepost dan positieve. Zoals gezegd, bij mij gingen 5/5 leveringen perfect volgens afspraak. Bij het afhandelen van garantie werken ze overigens naar mijn ervaring véél sneller dan bij andere merken. In ieder geval als het om een frame gaat.

royvanheesbeen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012 17:23

royvanheesbeen 04 aug 2014 22:00

wielracer schreef:\
Voor de rest geen problemen met de Canyon of de Canyon zelf. Mails worden binnen een paar uur beantwoord en de het servicecenter is erg behulpzaam bij problemen. Transport bij problemen van en naar het servicecenter is kosteloos en wordt gedaan door UPS.
Zijn ze met de reparatie een beetje vlot, of moet je hier lang op wachten? En indien er iets mis is met de wielen, word je dan naar Mavic verwezen (in het geval va Mavic wielen) of moet dit ook via Canyon?

royvanheesbeen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012 17:23

royvanheesbeen 04 aug 2014 22:07

tomtom schreef:De nieuwe Aeroad SLX wordt waarschijnlijk niet uitgeleverd voor Maart/April 2015.......Canyon kennende. Bestellen kan echter wel al vanaf September/Oktober vermoed ik. Zo deden ze het met de nieuwe modellen hiervoor in elk geval. Als je wilt weten wat het service punt doet kun je ze gewoon ook even bellen. Volgens mij doen ze in elk geval onderhoud, advies en garantieafhandeling.
Waar baseer je dit op? Ik dacht dat de nieuwe modellen standaard rond oktober op de markt komen en dan gelijk geleverd kunnen worden.

royvanheesbeen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012 17:23

royvanheesbeen 04 aug 2014 22:09

Ik denk dat als je een Canyon koopt je dit doet omdat ze mooie en innovatieve producten maken. Als het echt goedkoop moet zijn moet je geen Canyon kopen...
Ik dit geval vergelijk ik Canyon met andere topmerken als Specialized, Trek, Giant etc.
Ik ben bij geen enkele winkel tot op heden een betere deal tegengekomen.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 04 aug 2014 22:11

royvanheesbeen schreef:
tomtom schreef:De nieuwe Aeroad SLX wordt waarschijnlijk niet uitgeleverd voor Maart/April 2015.......Canyon kennende. Bestellen kan echter wel al vanaf September/Oktober vermoed ik. Zo deden ze het met de nieuwe modellen hiervoor in elk geval. Als je wilt weten wat het service punt doet kun je ze gewoon ook even bellen. Volgens mij doen ze in elk geval onderhoud, advies en garantieafhandeling.
Waar baseer je dit op? Ik dacht dat de nieuwe modellen standaard rond oktober op de markt komen en dan gelijk geleverd kunnen worden.
Lees dit topic maar eens even door...... :D !
Aeroad
Grail
Ultimate

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 04 aug 2014 22:50

royvanheesbeen schreef:
Zijn ze met de reparatie een beetje vlot, of moet je hier lang op wachten?
Binnen een week weer retour

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 05 aug 2014 07:15

royvanheesbeen schreef:
wielracer schreef:\
Voor de rest geen problemen met de Canyon of de Canyon zelf. Mails worden binnen een paar uur beantwoord en de het servicecenter is erg behulpzaam bij problemen. Transport bij problemen van en naar het servicecenter is kosteloos en wordt gedaan door UPS.
Zijn ze met de reparatie een beetje vlot, of moet je hier lang op wachten? En indien er iets mis is met de wielen, word je dan naar Mavic verwezen (in het geval va Mavic wielen) of moet dit ook via Canyon?
Wielen lopen via Canyon

Gebruikersavatar
iCanjan
Forum-lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 13 jan 2014 15:18

Gebruikersavatar iCanjan 05 aug 2014 07:19

tomtom schreef:De nieuwe Aeroad SLX wordt waarschijnlijk niet uitgeleverd voor Maart/April 2015.......Canyon kennende. Bestellen kan echter wel al vanaf September/Oktober vermoed ik. Zo deden ze het met de nieuwe modellen hiervoor in elk geval. Als je wilt weten wat het service punt doet kun je ze gewoon ook even bellen. Volgens mij doen ze in elk geval onderhoud, advies en garantieafhandeling.
@Roy Ik heb hele goede ervaringen met het service punt op zowel service, advies als onderhoud. Ik heb twee Canyons besteld en die mijn beide op tijd geleverd.

Plaats reactie