Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Wolfhound32
- Forum-lid
Wolfhound32
01 feb 2016 21:13
DVR schreef:Fout gegokt, had zeker gedacht dat de eerste comment over de spacers zou gaan.
Mijn zadelstand is een lang proces geweest van testen en aanpassen. Glij nergens af
Ik zou eerder die enorm opvallende spaken ter sprake brengen.
Maar, moet gezegd, het past wel bij het geheel.
- Forum-lid HC
Ernie C.
01 feb 2016 21:53
DVR schreef:
Omdat ik Ultegra top genoeg vind.
En over die spacers, ik vind dat helemaal niet erg. Bij verkoop is de fiets nog steeds bruikbaar voor mensen die rechter willen zitten. En met de Garmin gemonteerd komt de top gelijk.
Is een verwaarloosbaar detail voor mij.
Dan is een ROKH ook top genoeg en past je beter
.
Het zal ook lastig zijn om iemand te vinden die nog meer spacers wil op zo'n fiets. Gewoon de zaag erin, daar wordt hij echt niet minder waard van.
Campagnolo Ultra Dork
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
01 feb 2016 21:54
@wolfhound: Welke spaken bedoel je?
En die spacers bovenop? Als je die nodig hebt zou ik zeker een compleet andere fiets kopen!
Less is bore
-
yellow1978
- Forum-lid
yellow1978
01 feb 2016 22:29
DVR schreef:Enkele van mijn fietsen.
En ik ben dan vooral erg nieuwsgierig naar de full package
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
01 feb 2016 22:59
@DVR: heel wat (-) opmerkingen. Maar je kan trots zijn op deze fietsen
-
fietsernl
- Forum-lid
fietsernl
02 feb 2016 11:04
Hele mooie fietsen, kun je veel en fijn mee fietsen.
Dit forum is trouwens de enigste plek waar ik continu spacer-discussies tegenkom. Waar ik ook kom, nooit hoor ik iets over spacers. Bij de wielerclub, wedstrijden enz.
-
JoostG
- Forum-lid
JoostG
02 feb 2016 11:55
fietsernl schreef:Hele mooie fietsen, kun je veel en fijn mee fietsen.
Dit forum is trouwens de enigste plek waar ik continu spacer-discussies tegenkom. Waar ik ook kom, nooit hoor ik iets over spacers. Bij de wielerclub, wedstrijden enz.
Dat klopt. De meeste wielrenners nemen de nieuwe fiets aan van de handelaar en hebben geen flauw benul dat het stuur nog naar beneden kan (en daar aerodynamische winst te behalen is). Als ik uitleg dat je een spacertje van 5mm of 10mm onder de stuurpen kan verwijderen en deze weer boven de stuurpen kan aanbrengen om te kijken of het iets is, dan kijken ze je aan of je zojuist hebt uitgelegd hoe een raket werkt...... Dan heb ik nog niet gezegd dat je daarna de zaag er in kan zetten
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
tjerk1121
- Forum-lid
tjerk1121
02 feb 2016 12:06
"enigste" plek?
Maar het is wel opvallend inderdaad, bij de gemiddelde toertocht blijf je rode kaarten uitdelen als je ziet hoeveel spacertorens er rondrijden
-
Infinito GB
- Forum-lid
Infinito GB
02 feb 2016 12:11
Laten we niet vergeten dat de spacertorens en omgekeerde stuurpennen grotendeels worden veroorzaakt door verkoopdrift van verkopers, die handig misbruik maken van de onwetendheid van de koper. Uiteindelijk blijft het gewoon en frame met een verkeerde geometrie.
-
fietsernl
- Forum-lid
fietsernl
02 feb 2016 12:26
G.B. Lux Dream schreef:Laten we niet vergeten dat de spacertorens en omgekeerde stuurpennen grotendeels worden veroorzaakt door verkoopdrift van verkopers, die handig misbruik maken van de onwetendheid van de koper. Uiteindelijk blijft het gewoon en frame met een verkeerde geometrie.
Ben ik niet met je eens. Een spacertoren misschien wel. Maar een spacer van 1 à 1,5 cm kun je gewoon gebruiken om je zit voor jouw persoonlijk zo optimaal mogelijk te maken. Dit heeft niets te maken meteen verkeerd frame.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
02 feb 2016 12:36
Er is ook niemand die hier wat zegt over 1 tot 1,5 cm aan spacers onder een stuurpen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
Infinito GB
- Forum-lid
Infinito GB
02 feb 2016 13:00
fietsernl schreef:G.B. Lux Dream schreef:Laten we niet vergeten dat de spacertorens en omgekeerde stuurpennen grotendeels worden veroorzaakt door verkoopdrift van verkopers, die handig misbruik maken van de onwetendheid van de koper. Uiteindelijk blijft het gewoon en frame met een verkeerde geometrie.
Ben ik niet met je eens. Een spacertoren misschien wel. Maar een spacer van 1 à 1,5 cm kun je gewoon gebruiken om je zit voor jouw persoonlijk zo optimaal mogelijk te maken. Dit heeft niets te maken meteen verkeerd frame.
Waar zeg ik dan dat je absoluut geen spacers mag hebben. Sterker, ik fiets zelf met 15mm aan spacers op een bianchi 61cm frame. Maar als je 3a 4 cm aan spacers hebt, en dan ook nog je stuurpen moet omdraaien om lekker te kunnen zitten heb je echt een verkeerde fiets gekocht. En er is dan vaak (dus niet altijd. sommige mensen hebben nogal moeite met lezen en/of coteren) een fm die dan jou willens en wetens met die fiets naar buiten laat lopen.