Pagina 648 van 780
Re: Cannondale
Geplaatst: 16 sep 2017 20:08
door jakkel
fredmtb-sport schreef: ↑14 sep 2017 08:56
Super, ik heb 2 jaar geleden ook gedacht een Slate aan te schaffen. Mooi om te zien en inderdaad mooie remmen (auw, auw niet slaan). Maar prijsverschil tov CX was vrij groot en toen levertijd ook een probleempje. Zou nu wel voor de slate gaan, dat is zeker.
Ik zocht een goede niet al te dure trainingsfiets. Ik hou wel van aparte dingen en dan is de keuze voor de Slate snel gemaakt uiteraard. Slooping frame, flashy kleurtjes en een starre solo (Lefty) vork. Vanaf 2018 niet meer leverbaar met starre vork, eentje met vering zou ik niet willen, dus blij dat ik een 2017 heb. En de 1x11 (44t x 11/26) gearing is ideaal om trainingsritjes van rond de 30 gemiddeld af te haspelen (ketting ligt mooi recht).
Re: Cannondale
Geplaatst: 17 sep 2017 10:02
door wimwerf
Tjonge, wat een gehuilebalk weer over schijfremmen. Net zoals het gehuilebalk over een halve kilo meer of minder. Het zal lekker veel uitmaken allemaal.
Re: Cannondale
Geplaatst: 17 sep 2017 10:40
door Ernie C.
En dan dat gehuilebalk over Cannondale. Het zal lekker veel uitmaken t.o.v. een Bulls o.i.d. die veel goedkoper is...
Laat iedereen lekker "huilebalken" over die details. Met racefietsen gaat het nu eenmaal over de "marginal gains". De één zoekt die in de remmen, de ander in het gewicht. Dat hoort gewoon bij praten over fietsen en fietstechniek.
Re: Cannondale
Geplaatst: 17 sep 2017 16:51
door daniel1975
Ach Wim is duidelijk voorstander van schijfremmen en vind dat een ander daar geen andere mening over mag hebben.
En dat is toch de essentie op een discussieforum
Re: Cannondale
Geplaatst: 17 sep 2017 18:36
door jakkel
Als ik één racefiets zou hebben. Het zou er ongetwijfeld eentje met velgremmen zijn.
Re: Cannondale
Geplaatst: 17 sep 2017 19:12
door fredmtb-sport
jakkel schreef: ↑17 sep 2017 18:36
Als ik één racefiets zou hebben. Het zou er ongetwijfeld eentje met velgremmen zijn.
Bij 2 racefietsen 2 met schijfremmen.............
Ik heb het met mijn Cannondales eerlijk verdeelt: CX met schijven en EVO met touwtjes. Beide bevallen goed en beide nog nooit problemen gehad met op tijd stil staan.
Bij een volgende Cannondale zal het een EVO disc worden of misschien toch wel een nieuwe Synapse disc worden. Eerst erfenis verdelen.......
Re: Cannondale
Geplaatst: 25 sep 2017 17:49
door jeroenr
De meeste Cannondales zijn toch ook gewoon fantastische koersfietsen...en aangezien je voorlopig nog niet mag koersen met schrijfremmen, maar lekker op safe aan de velgremmen. Simpel toch?
Moet zeggen dat ik een crosser met lefty wel even wennen vind!
Re: Cannondale
Geplaatst: 25 sep 2017 18:08
door jakkel
Mijn SS EVO weegt 6.9 kg. Wil je een schijfremfiets ook op dat gewicht krijgen, dan moet je toch al fameus je best doen. En een lichte fiets rijdt altijd leuker.
Re: Cannondale
Geplaatst: 25 sep 2017 19:36
door daniel1975
Op Dura Ace niveau praat je al snel over 350gr + zwaardere wielen (ca 150gr). Dan heb je nog steeds een lichte fiets, maar ga je naar de 7.4.
Re: Cannondale
Geplaatst: 28 sep 2017 21:48
door fredmtb-sport
jeroenr schreef: ↑25 sep 2017 17:49
De meeste Cannondales zijn toch ook gewoon fantastische koersfietsen...en aangezien je voorlopig nog niet mag koersen met schrijfremmen, maar lekker op safe aan de velgremmen. Simpel toch?
Moet zeggen dat ik een crosser met lefty wel even wennen vind!
Scheelt dat ik geen koersen rijdt, dus hoef geen rekening te houden met bekrompenheid van een KNWU (nee, geen 3 pagina's discussie
)
Lefty wennen? Moet eerlijk zijn dat ik na meer dan 10 jaar lefty enorm moest wennen aan een verende voorvork met 2 poten op mijn Scott Scale, ziet er niet uit.....
Re: Cannondale
Geplaatst: 30 sep 2017 12:15
door jakkel
Enkel het zicht van een Lefty is wat wennen, het rijden is net hetzelfde als een conventionele vork.
Re: Cannondale
Geplaatst: 13 okt 2017 15:32
door sigur-ros
Het is dan wel geen racer maar ik vind mijn nieuwe Cannondale zo mooi dat ik dit even met jullie wil delen