Ik zal het wel niet begrijpen.
Wat rond zoeken op de interwebs kom ik vooral artikelen tegen die kritisch zijn over het pfizer onderzoek.
En je vind leuke quotejes
Interestingly, the FDA noted that while the data are limited, the results suggest that previously infected individuals could benefit from vaccination. Around 3% or just over 1,000 participants had evidence of prior infection, among whom only 19 cases of Covid-19 were recorded – nine in the placebo group, and 10 in the vaccine group, though only one of these occurred more than seven days after the full dose.
Interessant, sommige mensen in de testgroep en in de controlegroep zijn dus al eens officieel gediagnosticeerd op COVID19. Nu weten we allemaal hoe dat testen is gegaan in de wereld, we weten ook dat die testuitslagen met een korreltje of korrel zout genomen moeten worden.
We weten ook dat veel meer mensen met corona in contact zijn geweest maar helemaal niet getest zijn op corona laat staan op antistoffen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat we voor een deel helemaal niet weten hoe en of we vast kunnen stellen of iemands afweer al voorbereid is op corona door een eerder infectie.
Er is blijkbaar niet goed op gelet of de mensen die aan deze trial deelnamen al in contact geweest zijn met corona.
Dan kan je dus achteraf succes claimen van een vaccin dat feitelijk succes is van het immuumsysteem van de persoon in kwestie.
Ik weet het niet hoor maar mijn simpele verstand zegt dat dit hele onderzoek zo de prullenbak in kan. Maar goed, ik zie vast belangrijke zaken over het hoofd waar ik gewoon niet slim genoeg voor ben.
Het hele covid testdossier begint in mijn ogen steeds overeenkomsten te krijgen met het certificeringsproces van de Boeing 737 MAX.