Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 dec 2020 00:09

Keezx schreef: 09 dec 2020 20:03 Beperken van openingstijden IMO gaat niks opleveren, beter zou uitbreiden en spreiden zijn...

We gaan het nog meemaken. Mijn vrees is dat veel mensen Sinterklaas hebben laten schieten om af te wachten wat de kerstboodschap van de Jonge &co gaat worden.
Nu dat een teleurstelling blijkt gaan veel mensen los de komende dagen/weken denk ik.
En dat is niet te wijten aan de mensen zelf maar wel aan de afwachtendheid en het gebrek aan beslissingsvaardigheid van deze regering!

Oud en nieuw in Nederland is van oudsher een tijd van “vreugdevuur”, vuurwerk en bijbehorende incidenten geweest. Dit jaar wordt het vermoedelijk een oorlogsgebied met al die “hangranaat-achtige” projectielen in de handen van jeugd die al een jaar lang verveeld thuis zit.....
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid

rikkert 10 dec 2020 07:53

Die vervroegde winkelsluitingen snap ik ook niet. Verruim het inderdaad. En parkeergarages sluiten waardoor mensen met bus of trein gaan, lijkt me nou ook niet slim. Ik denk inderdaad dat het meeste schade wordt voorkomen door tijden te verruimen en mensen te vragen minder gebruik te maken van de drukke uren, geduld te hebben en zich netjes te gedragen. Eerder sluiten leidt tot meer drukte, meer irritatie, incidenten en als mensen geïrriteerd zijn, lukt die anderhalve meter ook minder.

Gezien de kerst denk ik dat het eerder gaat over het beperken van de schade dan het voorkomen van schade. Mensen gaan samenkomen, hoe dan ook, mensen gaan boodschappen inslaan, hoe dan ook. Dus zorg er nou voor dat dat een beetje ordentelijk verloopt. In plaats van te voorkomen dat mensen niet samenkomen en boodschappen doen, want dat ga je niet voorkomen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 08:32

Bill Gates heeft er voor gezorgd dat er nanochips in het vaccin zitten! Echt he..

Maar ik zie ook voordelen

Afbeelding

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 dec 2020 08:34

Ik denk dat die parkeergarages, afhankelijk van de stad/locatie, wel een effectieve maatregel gaat zijn. Mensen die bereid zijn om met de auto naar een centrum te komen, en dik te betalen voor parkeren, zijn over het algemeen niet zo snel bereid om de bus of trein in te stappen. en/of met handen en tassen vol cadeaus (als dat het doel van het shoppen is), in het OV terug naar huis te bewegen.
Dus ik denk serieus dat je een deel van de grote shoppers en fun shoppers die met de auto zouden komen zo wel weg kunt houden. En soms hoef je maar een paar % van het volume ergens weg te nemen om van een té drukke, vastgelopen situatie, naar een fatsoenlijke doorstroming te komen. Geldt net zo goed voor voetgangers in een winkelstraat als voor aantal voertuigen op de snelweg (file).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 dec 2020 08:52

Sluit winkels die producten verkopen die je ook online kan kopen, desnoods voor een week of 2.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 10 dec 2020 08:54

RVV schreef: 10 dec 2020 08:32 Bill Gates heeft er voor gezorgd dat er nanochips in het vaccin zitten! Echt he..

Maar ik zie ook voordelen

Afbeelding
:lol:
autoventiel.jpg
Time is on my site.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 dec 2020 09:10

Parkeergarages in de grote steden sluiten kan. Maar dan gaan mensen naar de kleinere winkelcentra, die vaak al overvol zijn.

Lijkt me niet, Het is weer pleisters plakken, als je niet wilt dat er mensen komen zul je winkels moeten sluiten.

Maar dat willen ze niet. Alles open houden zodat de economie doorloopt en af en toe met een beetje blaffen hopen dat het wat afneemt.
En als je dat doet gaat mensen naar andere plekken en die zijn daar ook niet op berekent. Je hebt maar 1 keus als je die niet wilt.

Volgens mij heeft toch vrijwel iedereen hier in september gezegd het gaat tot minimaal maart duren, nou nog een maand of drie/vier.

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 10 dec 2020 09:26

havana schreef: 10 dec 2020 08:52 Sluit winkels die producten verkopen die je ook online kan kopen, desnoods voor een week of 2.
Ja, laten we dat doen, de winkeliers gaat het namelijk heerlijk voor de wind. Is uiteindelijk wel de oplossing voor het stedenbezoek, Als ze dit doen zijn er binnenkort gewoon geen fysieke winkels meer over. Weer een probleem minder en een complete bedrijfstak opgeheven,
Ach, ik zeg ook maar wat

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 09:28

Van Disssel zei gisteren dat ongeveer 2 miljoen mensen nu voldoen aan de groepsimmuniteit omdat ze al besmet zijn (geweest) met corona. Dat is toch fantastisch nieuws! Op naar de 17 miljoen..

Owh wacht... ja maar... wist je wel... hoe dan...

Is het immuunsysteem wat we hebben toch niet zo achterlijk als verondersteld word.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 10 dec 2020 09:29

Havanna zit goed... die maakt zich niet druk om zijn salaris wat netto elke maand word gestort..

rikkert
Forum-lid

rikkert 10 dec 2020 09:30

ophetkantje schreef: 10 dec 2020 09:26
havana schreef: 10 dec 2020 08:52 Sluit winkels die producten verkopen die je ook online kan kopen, desnoods voor een week of 2.
Ja, laten we dat doen, de winkeliers gaat het namelijk heerlijk voor de wind. Is uiteindelijk wel de oplossing voor het stedenbezoek, Als ze dit doen zijn er binnenkort gewoon geen fysieke winkels meer over. Weer een probleem minder en een complete bedrijfstak opgeheven,
Hoeft ook niet denk ik. Mensen moeten gewoon gericht inkopen doen, alleen (dan is er ook geen lol aan) en spreiden (dus vroeg of laat gaan). Ik ben met de Sinterklaas ook om 5.15 uur naar de Action gegaan die om 6 uur dicht ging. En 1 cadeautje voor mijn zoon was er niet, daar ben ik niet naar gaan zoeken, die heb ik een mooie tegoedbon gegeven. En weet je wat het mooie is, dat heeft ie gewoon overleefd :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 dec 2020 10:02

Misschien moeten mensen gewoon zelf een beetje nadenken wat ze doen ipv alleen maar naar de Grote Schoolmeester te kijken?
Dus niet op zaterdagmiddag 14.00 naar het winkelcentrum bijvoorbeeld..... waarom zou je het sowiso willen??
Less is bore

Gesloten