Pinarello
^eens. Bij een dergelijke fiets moet gewoon alles kloppen (als het mijn fiets zou zijn wel tenminste). Jouw fiets "klopt" in vele ogen niet. Natuurlijk is dat totaal irrelevant, maar hé, we zitten hier op een discussieforum, en jíj zet hier je fiets op het podium....
Bij geen van mijn eigen fietsen is een spacer aanwezig trouwens. Ik heb er geen enkele moeite mee de zaag in de vorkbuis te zetten. Dat er daardoor minder andere mensen op mijn fiets passen interesseert mij niets, ik koop mijn fiets voor mezelf. Het scheelt dat ik mijn frames gewoon afschrijf in 15 jaar, m.a.w., als ik van het frame af wil is de verkoopwaarde toch al nul (of, zoals laatst, een flesje whisky )
Bij geen van mijn eigen fietsen is een spacer aanwezig trouwens. Ik heb er geen enkele moeite mee de zaag in de vorkbuis te zetten. Dat er daardoor minder andere mensen op mijn fiets passen interesseert mij niets, ik koop mijn fiets voor mezelf. Het scheelt dat ik mijn frames gewoon afschrijf in 15 jaar, m.a.w., als ik van het frame af wil is de verkoopwaarde toch al nul (of, zoals laatst, een flesje whisky )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Even een topic kick en een vraagje voor de Pina liefhebbers.
De zoveelste vraag over: 'welke groep moet ik kiezen?'
Heb een Dogma gekocht maar moet nog keuze maken over de te monteren groep.
Shimano Ultegra Di2 vind ik niet mooi (kleur van de groep).
Heb geen ervaring met Campa, maar goed: dat went vanzelf.
Keuzes:
- Dura Ace mechanisch (vergelijkbare prijs als Ultegra Di2).
- Dura Ace Di2, niet geheel ingeplande meerprijs...... scheelt ca. 1000 euro.
- Campa Record
Geen EPS voor mij, maar twijfel tussen de looks van Campa Record (staat het mooiste op de fiets) en de vertrouwdheid met Shimano.
Waarschijnlijk doe ik met genoemde groepen geen foutieve keuze, maar ik vind het wel een erg lastige keuze!
Mechanisch of elektronisch? Campa of Shimano?
Op een Italiaanse fiets hoort Campa? Oke, maar ik durf toch wel voor Shimano te kiezen, met sch..t aan de modepolitie.
Forumleden die me weten te overtuigen voor een van bovenstaande keuzes?
De zoveelste vraag over: 'welke groep moet ik kiezen?'
Heb een Dogma gekocht maar moet nog keuze maken over de te monteren groep.
Shimano Ultegra Di2 vind ik niet mooi (kleur van de groep).
Heb geen ervaring met Campa, maar goed: dat went vanzelf.
Keuzes:
- Dura Ace mechanisch (vergelijkbare prijs als Ultegra Di2).
- Dura Ace Di2, niet geheel ingeplande meerprijs...... scheelt ca. 1000 euro.
- Campa Record
Geen EPS voor mij, maar twijfel tussen de looks van Campa Record (staat het mooiste op de fiets) en de vertrouwdheid met Shimano.
Waarschijnlijk doe ik met genoemde groepen geen foutieve keuze, maar ik vind het wel een erg lastige keuze!
Mechanisch of elektronisch? Campa of Shimano?
Op een Italiaanse fiets hoort Campa? Oke, maar ik durf toch wel voor Shimano te kiezen, met sch..t aan de modepolitie.
Forumleden die me weten te overtuigen voor een van bovenstaande keuzes?
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
99% gaat campa voorstellen vrees ik. Op mijn dogma 65.1 heb ik ook ultegra. Nog geen moment spijt van gehad ! Op een italiaanse fiets zeggen ze hier inderdaad dat er campa op moet maar daar heb ik echt de schijt aan (kies dan ook maar italiaanse wielen, italiaans stuur, italiaanse helm,...)
---
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE
Pinarello Dogma 65.1 - Bianco rosso - Mavic Cosmic Carbone SLE
-
- Forum-lid
haha, dat verwacht ik ook, maar ik hoop ook op reacties die niet alleen over het sentimentele van Italiaans frame en Italiaanse opbouw gaan. Waar doe ik kwalitatief het beste aan?
Voor wat betreft looks kies ik voor Campa, maar ik ben ook gecharmeerd van de DA looks.
Is elektronische DA te verkiezen boven mechanische Record? Heb met beide geen ervaring. Oude fiets heeft simpele Ultegra groep. Ik wil een groep kiezen waar ik komende 5 jaar plezier aan ga hebben. Betrouwbaar, goed te servicen, een groep die past bij het forse bedrag dat ik toch al ga uitgeven aan de complete fiets.
Maar waarschijnlijk doe ik met alle 3 groepen geen foute keuze. DA mechanisch of elektronisch, of toch de Campa Record?
Keuzestress! Lang leve de welvaart.
Voor wat betreft looks kies ik voor Campa, maar ik ben ook gecharmeerd van de DA looks.
Is elektronische DA te verkiezen boven mechanische Record? Heb met beide geen ervaring. Oude fiets heeft simpele Ultegra groep. Ik wil een groep kiezen waar ik komende 5 jaar plezier aan ga hebben. Betrouwbaar, goed te servicen, een groep die past bij het forse bedrag dat ik toch al ga uitgeven aan de complete fiets.
Maar waarschijnlijk doe ik met alle 3 groepen geen foute keuze. DA mechanisch of elektronisch, of toch de Campa Record?
Keuzestress! Lang leve de welvaart.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
- daniel1975
- Forum-lid HC
Precies, alle 3 de groepen zijn goed.
Ik zou kiezen voor wat jij het mooiste vindt. Electro heeft voor mij geen meerwaarde, dus blijft DA of Record over.
En dan vind je Record het mooist zeg je zelf
Ik zou kiezen voor wat jij het mooiste vindt. Electro heeft voor mij geen meerwaarde, dus blijft DA of Record over.
En dan vind je Record het mooist zeg je zelf
Less is bore
Probeer eens een proefritje op een fiets met Campa om te ervaren hoe dat werkt. Ben zelf gewend aan Shimano en SRAM doubletap kon ik niet aan wennen. Geen ervaring met Campa, maar ook dit is anders dan Shimano. Iedereen heeft zo zijn voorkeur en verleden, wat ben je gewend, speelt dan ook mee.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hele volksstammen hebben daar geen last van, maar ik heb exact hetzelfde.rien schreef:Geen mechanische shimano zou ik zeggen. Ik wil namelijk niet dat mijn rem hendels opzij kunnen bewegen.
Campa of SRAM is mij qua gevoel en werking om het even.
Less is bore
Ik heb zelf een Dogma F8 opgebouwd met de DA DI2. De montage en afstelling van de DI2 is kinderspel en eenmalig. Nu moet ik wel toegeven dat het prijsverschil van 1000 euro niet goedgemaakt wordt door het verschil in werking van mechanisch en elektronisch. Een goed afgestelde mechanische DA schakelt ook perfect. Echter, ik vond destijds dat een topframe een topgroep moest hebben.
Hoewel ik vroeger gecharmeerd was door de looks van campa, vind ik de huidige industriële look van shimano (zeker DA) klassenvoller. Dus qua looks zou ik voor Shimano gaan, zelfs op een italiaans frame. Het is al lang geen zonde meer om shimano op een italiaanse bike te hebben (het halve pro peloton doet dat).
Qua werking werkt een goed afgesteld mechanische zeker zo goed als een elektronische. Maar elektronisch is zo betrouwbaar en onderhoudsvrij dat ik eerder Ultegra DI2 zou kiezen boven DA mechanisch. Eventueel een DA crank en de rest ultegra DI2.
Qua werking werkt een goed afgesteld mechanische zeker zo goed als een elektronische. Maar elektronisch is zo betrouwbaar en onderhoudsvrij dat ik eerder Ultegra DI2 zou kiezen boven DA mechanisch. Eventueel een DA crank en de rest ultegra DI2.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hij wil geen Ultegra......
Grappig dat mensen dat dan toch weer aandragen
Grappig dat mensen dat dan toch weer aandragen
Less is bore