Pagina 66 van 112

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 12 jun 2014 09:17
door nijkie
@René,heeft veloflex een latex binnenband? Zo ja vreet tufo extreme die niet op?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 12 jun 2014 11:14
door rene
nijkie schreef:@René,heeft veloflex een latex binnenband? Zo ja vreet tufo extreme die niet op?
Binnenband is idd latex..... en of Tufo extreme het opvreet :? ... Ik weet het niet maar zal er dan wel achterkomen. Ik heb het afgelopen zondag ingedaan, en de tube is nog steeds goed en zakt niet sneller in druk dan de achtertube ( Vittoria Evo CX. )

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 12 jun 2014 12:57
door ijzerenbriek
Ik heb nu voor de tweede keer een lekkende Veloflex carbon tube met een raar fenomeen. Het is zo te zien geen lek door een steentje, glas,... een punctie dus maar als ik ze op druk onder water houdt dan zie ik over een tweetal vierkante cm overal kleine luchtbelletjes. Het lijkt er dus op de dat binnenband over een bepaalde zone niet luchtdicht is. Of is het wel een punctie en ontsnapt de lucht niet via de punctie maar wat verder door die zone. Zou me onwaarschijnlijk lijken trouwens.
Bij beide tubes is er nooit Pittstop of CO2 patroon aan te pas gekomen dus daar kan het niet aan liggen. Bij beide tubes is het ook ver voor ze opgereden waren dus wel wat vervelden voor een 65€ tube.

Iemand dit al voorgehad of ervaring mee?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 13 jun 2014 09:28
door rene
ijzerenbriek schreef:Ik heb nu voor de tweede keer een lekkende Veloflex carbon tube met een raar fenomeen. Het is zo te zien geen lek door een steentje, glas,... een punctie dus maar als ik ze op druk onder water houdt dan zie ik over een tweetal vierkante cm overal kleine luchtbelletjes. Het lijkt er dus op de dat binnenband over een bepaalde zone niet luchtdicht is. Of is het wel een punctie en ontsnapt de lucht niet via de punctie maar wat verder door die zone. Zou me onwaarschijnlijk lijken trouwens.
Bij beide tubes is er nooit Pittstop of CO2 patroon aan te pas gekomen dus daar kan het niet aan liggen. Bij beide tubes is het ook ver voor ze opgereden waren dus wel wat vervelden voor een 65€ tube.

Iemand dit al voorgehad of ervaring mee?
Ik weet niet welke type Veloflex het is - maar misschien is de binnenband gewoon poreus agv het lage gewicht. Je kan natuurlijk zo'n latex binnenbandje dikker maken, maar dat gaat ten koste van het totaal gewicht. Ik zou contact opnemen met het bedrijf waar de tubes vandaan komen.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 13 jun 2014 20:32
door joeptimmermans
Wat is de houdbaarheid van tubelijm? Ik heb enkele jaren terug een setje hoge tubewielen gekocht dat ik maar spiradisvh gebruik in tijdritjes. Loopvlak is nog heel goed, dus dat is in orde, maar ik vroeg me af of de kijm misschien sterkte verliest?

Is er een veilige manier om te checken of de boel nog veilig is? Anders dan wat bochtjes maken op het randje ;)

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 15 jun 2014 20:32
door urdvurk1.1
ijzerenbriek schreef:maar als ik ze op druk onder water houdt dan zie ik over een tweetal vierkante cm overal kleine luchtbelletjes. Het lijkt er dus op de dat binnenband over een bepaalde zone niet luchtdicht is.
Als je de tube niet openmaakt kom je er nooit achter waar het lek precies zit; je ziet nu waarschijnlijk een stuk buitenband dat poreus is. Misschien zit het lek erachter, maar misschien ook niet.

Als de tube niet al te snel leegloopt: misschien vloeibare latex proberen?

Veloflex binnenbanden zijn trouwens wel licht, maar ook weer niet zo licht dat ze poreus kunnen worden.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 20 jun 2014 23:30
door ericpeters
Vandaag voor de eerste keer Pit Stop gebruikt na een lekke voortube in een Vogezen rit. Ik moet zeggen dat het perfect werkt, nog nooit zo snel een band gerepareerd en morgen rij ik gewoon verder met dezelfde band.
Ik kan me moeilijk voorstellen waarom mensen problemen hebben en knoeien van schuim en dergelijk. Het is echt super makkelijk. Belangrijk is natuurlijk dat je ventiel lang genoeg is en dat de band/tube eerst helemaal leeg laat voordat je begint.

Het was voor mij overtuigend genoeg om dit ls bandenreparatie middel voor mijn vrouw ook aan te schaffen want voordat ik die heb uitgelegd hoe je een band moet wisselen ben ik 100 jaar verder.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 22 jun 2014 16:18
door joeptimmermans
joeptimmermans schreef:Wat is de houdbaarheid van tubelijm? Ik heb enkele jaren terug een setje hoge tubewielen gekocht dat ik maar sporadisch gebruik in tijdritjes. Loopvlak is nog heel goed, dus dat is in orde, maar ik vroeg me af of de lijm misschien sterkte verliest?

Is er een veilige manier om te checken of de boel nog veilig is? Anders dan wat bochtjes maken op het randje ;)
Vraag is nog steeds actueel. Iemand een idee?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 22 jun 2014 16:37
door nijkie
joeptimmermans schreef:
joeptimmermans schreef:Wat is de houdbaarheid van tubelijm? Ik heb enkele jaren terug een setje hoge tubewielen gekocht dat ik maar sporadisch gebruik in tijdritjes. Loopvlak is nog heel goed, dus dat is in orde, maar ik vroeg me af of de lijm misschien sterkte verliest?

Is er een veilige manier om te checken of de boel nog veilig is? Anders dan wat bochtjes maken op het randje ;)
Vraag is nog steeds actueel. Iemand een idee?
Gewoon even van links naar rechts wrikken 1-2mm los geen probleem maar meer niet.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 26 jun 2014 12:21
door ericpeters
Nog even een vervolg op mijn eerste Pit Stop ervaring. Ik heb op dit forum vaker gelezen dat anti lek vloeistoffen niet geschikt zouden zijn voor latex binnenbanden. Bij mijn zoektocht naar de houdbaarheid van mijn Pit stop reparatie stuitte ik op onderstaande link welke aantoont dat het tegendeel waar is. In de link hieronder kun je lezen dat testresultaten met verschillende antilek vloeistoffen aantonen dat je met latex binnenbanden net veel betere resultaten haalt dan met butyl binnenbanden.

http://www.slowtwitch.com/Products/Thin ... _4155.html

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik de reserve tube vaker ga thuislaten en alleen maar Pit Stop en een telefoon bij me heb.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 26 jun 2014 12:39
door 53x11
Omdat er toch behoorlijk wat voordelen zijn voor tube-gebruik bij full carbon wielen ben ik ze ook aan het (her-)overwegen. Twee "problemen" houden me nog tegen:

Ik hoor verschillende mensen over repareren van tubes. Bedoel je daarmee het gebruik van pitstop oid? Of daadwerkelijk de tube open maken, het lek plakken en vervolgens weer dichtnaaien. Zijn daar tutorials van te vinden op het net? Iemand die een fotoreportage van een zelf uitgevoerde reparatie hier wil plaatsen: helemaal mooi natuurlijk.

Vraag 2: De laatste keer dat ik mijn baantubes lostrok van mijn velgen kostte dat zoveel moeite dat ik (a) minutenlang bezig was en (b) de blaren op beide handen stonden. Is dat ook jullie ervaring? Of gebruik ik gewoon teveel lijm (ik had de velg tegenover het ventiel nogwel ongelijmd gelaten over een stuk van een cm of 5-6)

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 26 jun 2014 13:10
door nijkie
53x11 schreef:Omdat er toch behoorlijk wat voordelen zijn voor tube-gebruik bij full carbon wielen ben ik ze ook aan het (her-)overwegen. Twee "problemen" houden me nog tegen:

Ik hoor verschillende mensen over repareren van tubes. Bedoel je daarmee het gebruik van pitstop oid? Of daadwerkelijk de tube open maken, het lek plakken en vervolgens weer dichtnaaien. Zijn daar tutorials van te vinden op het net? Iemand die een fotoreportage van een zelf uitgevoerde reparatie hier wil plaatsen: helemaal mooi natuurlijk.

Vraag 2: De laatste keer dat ik mijn baantubes lostrok van mijn velgen kostte dat zoveel moeite dat ik (a) minutenlang bezig was en (b) de blaren op beide handen stonden. Is dat ook jullie ervaring? Of gebruik ik gewoon teveel lijm (ik had de velg tegenover het ventiel nogwel ongelijmd gelaten over een stuk van een cm of 5-6)
VR 1 op YouTube zal wel iets te vinden zijn (moet ik vanavond ff kijken)
Met reparen bedoelen ze losmaken lek plakken en dicht naaien weer.
VR 2 idd heel goed gelijmd beetje afhankelijk hoe de tube in de velg ligt.
Bv Victoria heeft een verdikking in het midden en mijn velg een verdunning.
A Dugast tube is rond dus moet ik de verdunning opvullen met velg tape.