Sensa
-
- Forum-lid
- Supergrover
- Forum-lid HC
zitten kan altijd maar er is geen ruimte op door de gangpaden te crossen terwijl er duizenden bezoekers lopen..Magic666 schreef:Supergrover schreef:lijkt me sterk dat ze je door de hallen laten rijden en voor zo ver ik weet is er buiten alleen ruimte voor speciale demo's.....Magic666 schreef:Ik ga naar de bikemotion om eens kennis te maken met de nieuwe Aquila en Calabria.
Een proefritje op beiden schijnt te kunnen daar, ben toch erg benieuwd naar het verschil aangezien de maten nagenoeg niks schelen.
hmmm.... mijn lokale FM (sensa-dealer) had gebeld naar Sensa en vertelde me dat het mogelijk zou zijn....
Ik ga het wel zien, als ik iig alvast op de fietsen kan zitten zou ik al een stuk verder zijn
tis ook niet gebruikelijk dat iemand van de stand meeloopt naar buiten voor een proefritje..
Aan alle onzekerheid is een einde: ik heb Sensa gemaild en kreeg vrij snel en nette mail terug van Bram.
Proefritjes zijn niet mogelijk, enkel op een MTB model.
De Calabria komt pas in november en de Aquila komt mondjesmaat bij dealers binnen.
Zal ik dus proefritjes willen maken moet ik mijn FM lief aan gaan kijken....
Proefritjes zijn niet mogelijk, enkel op een MTB model.
De Calabria komt pas in november en de Aquila komt mondjesmaat bij dealers binnen.
Zal ik dus proefritjes willen maken moet ik mijn FM lief aan gaan kijken....
-
- Forum-lid
Zijn nog wel meer verschillen hoor, kijk maar eens naar de achterbrug, loopt iets meer gebogen. Daarnaast is de Aquilla ook iets lichter voor zover ik heb begrepen. En idd is t wel raar dat ze voor bijna alle fietsen dezelfde maatvoering hanterenMagic666 schreef:Dat is dan ook nagenoeg het enige, qua maten scheelt het niks, daarom vind ik het zo raar dat de 1 grand frodo is en de ander een snelheidsmonster.
Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat de geometrie vrijwel hetzelfde is, maar het karakter van een fiets heel verschillend. Dit door de vorm van de buizen (voornamelijk zitbuis en achtertrein) en het soort carbon. Oftewel; Calabria, buizen met grote diameter en platte zitbuis en stijve achtertrein. Dus keihard, stijf en aero. Aquila, slanke achtertrein met meer "vering" en zitbuis en zadelpen met kleine diameter die ook wat kan "meebewegen". Meer comfort voor de lange afstand dus.
Zet eens fietsen naast elkaar met dezelfde geometrie maar van verschillend materiaal. Staal, titanium, alu en carbon. Op elke fiets een andere beleving maar toch dezelfde geometrie.
Ik kan het mis hebben maar zo denk ik erover. Zou het overigens wel logischer vinden als de Aquila een langere balhoofdbuis zou hebben dan de Calabria.........................
Zet eens fietsen naast elkaar met dezelfde geometrie maar van verschillend materiaal. Staal, titanium, alu en carbon. Op elke fiets een andere beleving maar toch dezelfde geometrie.
Ik kan het mis hebben maar zo denk ik erover. Zou het overigens wel logischer vinden als de Aquila een langere balhoofdbuis zou hebben dan de Calabria.........................
Zo'n Sensa Giulia is mooi, maar je benen moeten het doen.................
Morgen naar Bikemotion. Ik zal lang op de stand van Sensa aanwezig zijn.
Ik ga voornamelijk voor de nieuwe Trentino. Ik hoop dat hij er in het matzwart
en hoogglans zwart staat. Ziet er op internet goed uit met de kabels binnen-
door. Fijn ook dat hij samengesteld kan worden qua afmontering.
Ik ga voornamelijk voor de nieuwe Trentino. Ik hoop dat hij er in het matzwart
en hoogglans zwart staat. Ziet er op internet goed uit met de kabels binnen-
door. Fijn ook dat hij samengesteld kan worden qua afmontering.
-
- Forum-lid
Dat is niet de nieuwe , de nieuwe is de UL versie. Beide zijn alleen in mat zwart te krijgen.
- Supergrover
- Forum-lid HC
de laatste loodjes bij de opbouw... (slechte kwaliteit, iPhone...)