Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 14 okt 2008 17:25

Lees net cyclingnews.com
AFLD done with Tour testing – no more cases
The French anti-doping agency AFLD has concluded its re-testing of the 2008 Tour de France samples. Bernhard Kohl was the last to be caught and no other cases have been found, L'Equipe reported.

There were a total of 30 samples re-tested specifically for CERA, after suspicious blood values had been observed.
Dus ik neem aan dat de CSC familie voorlopig even vrij uit gaat?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 14 okt 2008 17:34

Voorlopig? Als je niets gebruikt (of: als je niet gepakt wordt heb je niets gepakt) ga je niet vrij uit, maar ben je vrij. Gelukkig is niemand schuldig totdat het tegendeel bewezen is toch bij ons......
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 14 okt 2008 18:14

Nee en dat ben ik met je eens Arnoud.

De Gazetta was toch redelijk stellig in het beschuldigen van een aantal renners in de CSC hoek. Nu de Franse doping autoriteit het welletjes vindt ben ik toch weer bang wat er straks weer uit de hoge hoed getoverd gaat worden. Feit blijft wel dat Frank Schleck wel in het verdachtenbankje staat vanwege zijn betaling aan Fuentes maar klaarblijkelijk is hij (nog) niet (positief?) getest op CERA.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

jibb
Forum-lid

jibb 14 okt 2008 18:34

mrcoffee schreef: De Gazetta was toch redelijk stellig in het beschuldigen van een aantal renners in de CSC hoek.

Heb het ook al eerder aangehaald in dit topic, de Gazzetta heeft nergens een namenlijst gepubliceerd. Het is meerdere keren de site wielerupdate.nl geweest die met namenlijsten kwam en daarbij refereerden aan de Gazzetta, terwijl er op de site van de Gazzetta niks over te vinden was.

Lijkt mij toch dat de Gazzetta de eer aan zichzelf wil houden als zij een namenlijst hebben en niet een of ander 'onbekend' wielersite de primeur van zo'n lijst geven.

De oplettende wielervolger had trouwens ook al gemerkt dat geen andere media namen heeft genoemd noch heeft gerept over het feit dat er een lijst met 15 namen zou zijn waaronder 5 CSC'ers.

Lijkt mij duidelijk stemmingmakerij van wielerupdate.nl!
Dat is geen geel! Dit is geel!

matthijs987
Forum-lid

matthijs987 14 okt 2008 21:42

sportwereld.be schreef:
Bernhard Kohl vraagt tegenexpertise aan

De Oostenrijkse wielrenner Bernhard Kohl heeft een tegenexpertise aangevraagd op zijn positieve dopingcontrole tijdens de Ronde van Frankrijk. Dat deelde de Oostenrijkse wielerfederatie mee. 'Als ook de tegenexpertise positief is, toch zal er een disciplinaire procedure tegen hem worden opgestart', verklaarde voorzitter Otto Flum.
'Ik heb Kohl aangeraden om alle kaarten op tafel te gooien en om namen te noemen', besloot Flum. 'Nu is hij aan zet.'

Het Franse antidopingagentschap (AFLD) verwacht intussen geen nieuwe positieve dopinggevallen meer uit de Ronde van Frankrijk 2008. Dat meldt de doorgaans goed ingelichte sportkrant L’Equipe dinsdag op zijn website.

Oostenrijker Bernard Kohl is de laatste dopingzondaar uit de Tour 2008, luidt het.

In totaal liepen zeven renners tijdens La Grande Boucle tegen de lamp.

Intussen heeft ook de Internationale Wielerunie (UCI) de positieve dopingplas van de Oostenrijker Bernard Kohl bevestigd. In een communiqué meldt de UCI dat de analyse van herhaalde dopingtests ’abnormale resultaten’ heeft opgeleverd.

Hopelijk dan toch echt de laatste dopingzondaar uit deze tour....

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 14 okt 2008 22:46

De mensen die elk jaar de boeken over de tour schrijven, hebben het er maar druk mee.
Ze kunnen telkens een nieuwe druk uitbrengen, zoveel veranderd de einduitslag telkens.
Zoals al eerder genoemd: Doping gewoon legaliseren. (tot op een bepaalde hoogte misschien).
Veel renners gebruiken het toch al.
Ze zeggen en ondertekenen zelfs dat ze niet gebruiken, klopt ook geen snars van.
Geen gedoe meer met die hele mediakermis er omheen.
Geen dokters meer die min of meer voor Peter R. de Vries spelen.
Lijkt misschien een botte uitspraak, en praten als een kip zonder kop,
maar het zou alles wel veel simpeler maken.
Kijk, de renners hoeven niet te gebruiken, ze mogen het dan (tot een bepaalde hoogte).
Vroeg of laat komen ze de voordelen die ze ermee hebben rond de tijd dat ze gebruiken,
toch ergens tegen in het leven als een nadeel.
Er wordt veel gedaan om het grote geld binnen te halen.
Heel het wielercircuit is tegenwoordig een kwestie van commerciële belangen.
Dit heeft heel de wielrennerij al een flinke knak gegeven.
Net zoals het voetbal, dat tegenwoordig meer een vorm van beleggen lijkt.
De sporten zelf gaan er zo met die commerciële belangen allemaal aan onderdoor.
Bikers are not alone

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 14 okt 2008 23:20

Puffdaddy schreef:Zoals al eerder genoemd: Doping gewoon legaliseren. (tot op een bepaalde hoogte misschien).
Veel renners gebruiken het toch al.

Waar leg je de grens dan.
Met legalisatie zal er ook een limiet moeten zijn, puur om gezondsheidsredenen.
En dan zijn er ook weer van die eikels die toch een stapje verder gaan.

simic
Forum-lid

simic 14 okt 2008 23:30

Toevallig een betoog over doping gehouden op school. Maar als je doping gaat legaliseren moet je idd ook een grens stellen. Want er zijn mensen die steeds verder willen gaan, en steeds meer gebruiken. Zie je dadelijk allemaal junkies op de fiets:d:p

thom
Forum-lid

thom 14 okt 2008 23:37

Breukink zegt over Kohl: "Het was toch iets te veel van het goede. We hadden hem voor de Tour nog niet veel gezien, zeker niet op het hoogste niveau in een grote ronde.

Ik kan er niet bij dat er vanuit de wielerwereld niet al tijdens de tour is gereageerd. Als je schoon rijdt en uit onwaarschijnlijke hoek wordt voorbijgereden door een nietszeggende oostenrijker ga je toch uit je stekker? Of heeft men zelf wat te verbergen??

siemert1971
Forum-lid

siemert1971 14 okt 2008 23:56

Ik denk zelf als je gaat legaliseren tot op bepaalde hoogte, dat je niet meer positieve dopinggevallen krijgt, maar sterfgevallen..

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 okt 2008 00:00

Siemert1971 schreef:Ik denk zelf als je gaat legaliseren tot op bepaalde hoogte, dat je niet meer positieve dopinggevallen krijgt, maar sterfgevallen..

Precies, dat is dus ook mijn angst.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 okt 2008 01:20

Ja, deze vreselijke conclusie zou mogelijk kunnen zijn,
dat bedoel ik ook met: vroeg of laat gaan ze het merken in het leven, die "troep" is gewoon niet goed voor je lichaam.
Rond de momenten van gebruik zal het best helpen, maar er zal waarschijnlijk ook een keer een nasleep komen.
En zoals gezegd, ze hoeven het niet te gebruiken.
Misschien schudt het de andere renners goed wakker, als het een keer zeer ernstige gevolgen heeft. Hopelijk gaat het zover niet komen.
Bikers are not alone

Plaats reactie