Cyclocross fietsen
-
- Forum-lid
Is het mogelijk om de v-brakes van een mountainbike op een cyclocrosser te zetten?
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het kan wel, maar je moet 't niet willen. Mini v-brakes werken een stuk beter samen met STI's en Ergopowers. Ze hebben te weinig cable pull voor een standaard V-brake. Monteer je een gewone V-brake dan staan de blokjes praktisch tegen de velg aan.
-
- Forum-lid
Dank je
-
- Forum-lid
Ik heb vanmiddag een cyclocrossframe en vork gekocht waar reclame op staat van De Wit uit Woerden. Het zou eigenlijk om een Ridleyframe gaan is me verteld zoals voorheen Rings dat ook gedaan heeft. Weet iemand toevallig iets over welk model het zou gaan?
-
- Forum-lid
Zal wel een crossbow geweest zijn. Die zijn bij bosjes door fietsenwinkels gebruikt voor een 'eigen' frame.
Vandaag mijn 1e crosser besteld;
een Focus Mares CX 3.0 2013
Ik kan hem waarschijnlijk volgende week al ophalen...
een Focus Mares CX 3.0 2013
Ik kan hem waarschijnlijk volgende week al ophalen...
Ik overweeg de aanschaf van een crosser, mijn budget ligt tussen de €600 en €800,-
Nu twijfel ik over het volgende, koop ik een compleet gebruikte crosser of bouw ik er zelf een met een gebruikt frame en nieuwe onderdelen.
Wat denken jullie kun je binnen mijn budget een knappe fiets bouwen of beter gebruikt kopen?
Zijn er ook winkels waar ze complete CX groepen verkopen?
Nu twijfel ik over het volgende, koop ik een compleet gebruikte crosser of bouw ik er zelf een met een gebruikt frame en nieuwe onderdelen.
Wat denken jullie kun je binnen mijn budget een knappe fiets bouwen of beter gebruikt kopen?
Zijn er ook winkels waar ze complete CX groepen verkopen?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.