zou ik mij niet teveel zorgen over maken , je kan toch ook nog altijd 9 speed cassettes , kettingen, derriewieltjes enz kopen ? Ik rij nog altijd met chorus 9 speedjer81 schreef: ↑02 jul 2017 13:18 Ik heb, naar volle tevredenheid, een Campa Veloce 10 speed groepset op mijn racefiets. Nu heb ik begrepen dat de 11 speed Centaur deze groepset opvolgt.
Moet ik al bang zijn voor een tekort aan onderdelen voor mijn groepset of kan ik nog jaren probleemloos rondfietsen en zonder al te veel problemen slijtage gevoelige onderdelen bestellen?
FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
Zelfs voor een Ultegra 6500 groep (1997) kan je nog steeds (originele) onderdelen krijgen, al is het meeste dan wel tweede hands.jer81 schreef: ↑02 jul 2017 13:18 Ik heb, naar volle tevredenheid, een Campa Veloce 10 speed groepset op mijn racefiets. Nu heb ik begrepen dat de 11 speed Centaur deze groepset opvolgt.
Moet ik al bang zijn voor een tekort aan onderdelen voor mijn groepset of kan ik nog jaren probleemloos rondfietsen en zonder al te veel problemen slijtage gevoelige onderdelen bestellen?
Slijtage gevoelige onderdelen als kabels, cassettes en remblokjes zijn meestal universeel dus je hoeft niet bang te zijn dat je zonder onderdelen komt te zitten.
Ik heb een nieuwe fiets gekocht met de nieuwe Ultegra R8070 afmontage. Nu komt deze precies wel of niet voor mijn vakantie. Nu wil ik gaan fietsen dus de nieuwe fiets mee is leuk. Eerste gedachten was ook gewoon Ultegra want Dura Ace is gewoon een hele klap duurder. Nu begint het soms toch wel te kriebelen. Kortom de vraag stel ik zou blind (spreekwoordelijk) op de fiets rijden merk je dan verschil tussen Ultegra en Dura Ace?
Apex Aerodyn R8070 (2018)
Ik heb twee crankstellen, een Ultegra 6800 compact met 172.5mm cranks en een semi-compact met 172.5mm cranks. Nu heb ik al een tijdje het gevoel "lekkerder" te rijden met de 172.5mm versie. Heeft iemand een idee welk gereedschap ik nodig heb om de crankarmen om te wisselen.
Als ik op joe-toep kijk, zou ik zeggen, 4 x inbus? (of is het torcx?)
Als ik op joe-toep kijk, zou ik zeggen, 4 x inbus? (of is het torcx?)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik denk dat je hier enkele begrippen maten door elkaar gehusseld hebtBospaadje schreef: ↑18 aug 2017 08:39 Ik heb twee crankstellen, een Ultegra 6800 compact met 172.5mm cranks en een semi-compact met 172.5mm cranks. Nu heb ik al een tijdje het gevoel "lekkerder" te rijden met de 172.5mm versie. Heeft iemand een idee welk gereedschap ik nodig heb om de crankarmen om te wisselen.
Als ik op joe-toep kijk, zou ik zeggen, 4 x inbus? (of is het torcx?)
2 Dezelfde cranklengte en andere bladen?
De bladen kan je demonteren/monteren met een Torcx 30
Bron: Shimano tech doc (bovenaan pagina 22)
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Excuses, ik bedoel:
Tightening torque
Hexalobular[#30]
12 - 16 N·m
{105 - 139 in. lbs.}
Dat zal wel lukken
EDIT: Bedankt voor de link,Ik heb twee crankstellen, een Ultegra 6800 compact met 175mm cranks en een semi-compact met 172.5mm cranks. Nu heb ik al een tijdje het gevoel "lekkerder" te rijden met de 172.5mm versie. Heeft iemand een idee welk gereedschap ik nodig heb om de crankarmen om te wisselen.
Tightening torque
Hexalobular[#30]
12 - 16 N·m
{105 - 139 in. lbs.}
Dat zal wel lukken
-
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
Vorige week heb ik een dubbel Campagnolo crankset op mijn huidige fiets geplaatst. Alles is bijna perfect lopend, alleen de laatste 3 kransjes van de cassette, 21, 23 en 25 lopen iets aan op de 53T. Dat wil zeggen. Het ziet er naar uit dat de ketting ietsiepietse schuinover de 53T wordt getrokken. Daar wordt ook het schurend geluid geproduceerd.
Vandaag een nieuwe ketting geplaatst die een schakeltje langer is, maar ook hier het aanlopen om de drie laatste kransjes.
De ketting is geplaatst dmv de Campagnolo instructies. Klein klein en dan ca 15 mm tussen de ketting het derailleurwieltje.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Vandaag een nieuwe ketting geplaatst die een schakeltje langer is, maar ook hier het aanlopen om de drie laatste kransjes.
De ketting is geplaatst dmv de Campagnolo instructies. Klein klein en dan ca 15 mm tussen de ketting het derailleurwieltje.
Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
http://www.wiggle.nl/shimano-105-rd-570 ... gswieltje/
Zijn deze compatible met een ultegra 6700 lange kooi derailleur?
Zijn deze compatible met een ultegra 6700 lange kooi derailleur?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Jawel.Bospaadje schreef: ↑06 sep 2017 09:44 http://www.wiggle.nl/shimano-105-rd-570 ... gswieltje/
Zijn deze compatible met een ultegra 6700 lange kooi derailleur?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend