Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

zweef
Forum-lid

zweef 06 okt 2009 23:51

Livio Livius schreef:
rnldzm schreef:Er wordt in deze citaten van deze wanna be Dr Phills oeverloos geleuterd over SUBJECTIEVE zaken/waarnemingen, niks over de inhoud. Als jullie zo graag de amateur psycholoog willen uithangen, dan kun je beter naar de website van de Margriet of de Libelle gaan. Wat 'n ouwewijvenpraat (kots)

Tsja daar is een forum voor en dat maakt het af en toe ook zo leuk. Daarnaast niemand wordt gedwongen om te lezen of te reageren.

Ik denk dat de meesten, net als ik, hierover gewoon niet met hun vrouw kunnen praten. Die vrouwen willen alleen maar naar Grey's Anatomy kijken, niet over dit soort emoties praten...
You should see me go downhill...

sh_ne
Forum-lid

sh_ne 06 okt 2009 23:55

Zweef schreef: Ik denk dat de meesten, net als ik, hierover gewoon niet met hun vrouw kunnen praten. Die vrouwen willen alleen maar naar Grey's Anatomy kijken, niet over dit soort emoties praten...

+1

chevalier
Forum-lid

chevalier 07 okt 2009 00:58

ziggy schreef:Ze hebben dus met de huidige technieken alle waardes uit het verleden opnieuw bekeken.
Doen ze dat nu bij alle renners?

TD kwam wel heel verkeerd over, anders dan bij het interview met Mart Smeets.

Dat is niet zo gek he, dat interview met Mart was bij hem thuis in een veilige
omgeving en niet in een hete studio met onbekende mensen.
Wat ook een rol speelt is hoe de vraagstelling is.

wurst
Forum-lid

wurst 07 okt 2009 01:16

rnldzm schreef:Er wordt in deze citaten van deze wanna be Dr Phills oeverloos geleuterd over SUBJECTIEVE zaken/waarnemingen, niks over de inhoud. Als jullie zo graag de amateur psycholoog willen uithangen, dan kun je beter naar de website van de Margriet of de Libelle gaan. Wat 'n ouwewijvenpraat (kots)

Deze opmerking is natuurlijk wel objectief en wordt door feiten onderbouwd...

Verder is er in de discussie ook ruim aandacht voor de inhoud, dat jij dat in jouw knip en plak werkstukje niet meeneemt moet je anderen niet kwalijk nemen.

Ik respecteer jouw mening als jij Dekker bijvoorbeeld WEL het voordeel v/d twijfel geeft, (niet dat jij daarover op de inhoud ingaat, wat je overigens anderen wel verwijt) zou je ook eens moeten proberen, is een van de basisbeginselen van een discussie.

ted038
Forum-lid

ted038 07 okt 2009 02:00

net interview bij holland sport (herhaling) gezien, maar erg open is hij inderdaad niet over zijn doping gebruik, alhoewel ook wel weer knap/moedig is dat hij er sowieso gaat zitten.....

Beetje zelfde houding als voordat bekend werd dat hij gebruikt had, enig verschil is dat hij nu slechts 1 x gebruikt heeft .... (en " toevallig" toen gecontroleerd werd)

Had liever gezien dat hij open antwoorden gaf, nu ga je toch twijfelen of het inderdaad bij die ene keer gebleven is.

roro27
Forum-lid

roro27 07 okt 2009 02:17

Zat net ook de herhaling van Holland Sport te kijken; ik werd een beetje misselijk (maar het kan ook aan het nu lege zakje M&M's gelegen hebben.
Ik denk dat er al genoeg over gezegd is, maar erg geloofwaardig en sterk was TD niet.

Tja nou maar afwachten wat er na twee jaar van hem terecht komt. IK zou het advies van zijn 'beste' vriend opvolgen. Begin bij de basis. Laat hem maar weer op nul beginnen en weer leren knokken voor een plek in het 'eerlijke' wielrennen.
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 07 okt 2009 10:29

Ted038 schreef:net interview bij holland sport (herhaling) gezien, maar erg open is hij inderdaad niet over zijn doping gebruik, alhoewel ook wel weer knap/moedig is dat hij er sowieso gaat zitten.....

Beetje zelfde houding als voordat bekend werd dat hij gebruikt had, enig verschil is dat hij nu slechts 1 x gebruikt heeft .... (en " toevallig" toen gecontroleerd werd)

Had liever gezien dat hij open antwoorden gaf, nu ga je toch twijfelen of het inderdaad bij die ene keer gebleven is.

Een keer gebruikt? kom nou zeg, wie gelooft er nu nog in sinterklaas? Ik denk dat
het hier al genoeg gezegd is waarom dat niet zo is.
Liegen moet je kunnen, en als je dat niet goed kan zeg dan liever de waarheid.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 07 okt 2009 10:39

Hij reageerde zoals hij altijd heeft gedaan (terughoudend; hij gaat echt niet alles vertellen. Hij is in ieder geval pissig dat hij gepakt is, zowat als enige met flink terugwerkende kracht. Het waarom daarvan is niet helemaal duidelijk. Daarnaast leek hij ook te zeggen dat hij ook dingen van anderen weet. Dat lijkt me ook irritant, als je epo collega's nog gewoon rondrijden. Het zou volgens mij veel beter zijn om ruiterlijk toe te geven, precies vertellen wat er is gebeurd en dan na twee jaar anonimiteit gewoon weer beginnen.

En het blijven voornamelijk de tweede garnituur (met respect gezegd) die betrapt wordt. In een van de Duitse bladen verklaarden ze dit fenomeen door te wijzen op de zeer professionele begeleiding van de toprenners. Als je bijna dagelijks je bloedwaarden checkt, kun je ze heel constant op een hoog niveau houden. En aangezien dat hoge niveau tevens de referentie op het bloedpaspoort is, zullen deze renners pas na hun carriere gepakt kunnen worden. Is dat een logische conclusie? Ik weet het niet.

janom
Forum-lid

janom 07 okt 2009 10:48

Twee nieuwe dopingproducten aangetroffen in Tour 2009

Tijdens de laatste Tour de France zijn er twee nieuwe dopingproducten aangetroffen. Dat heeft Pierre Bordry (foto), voorzitter van het Franse antidopingagentschap (AFDL), dinsdag gezegd in de Franse krant Le Monde. Binnenkort zullen alle bloed- en urinestalen van de renners uit de Tour van 2009 onderzocht worden.

Woensdag maakt het AFDL de resultaten van hernieuwde onderzoeken naar de stalen van 2008 bekend. In aanloop verklaarde Bordry dat er nog altijd gesjoemeld wordt in het peloton. ‘Er zijn twee nieuwe producten gevonden. Het gaat om twee geneesmiddelen die nog niet op de markt zijn,' aldus Bordry.

Het zou gaan om een EPO-product van de derde generatie, hematide. Het product bevordert het spierweefsel en stimuleert de verbranding van vetten. Hematide staat inmiddels al op de dopinglijst. Daarnaast zegt Bordry dat er medicijnen zijn gevonden tussen het vuilnis. Deze medicijnen zouden de aanmaak van insuline bevorderen. Ook zegt de AFDL-voorzitter dat hij gelooft dat er bloedtransfusies tijdens de Tour zijn uitgevoerd. (MR)

DEze meneer Bordry heeft er beroepsmatig ook alle belang bij dat de dopingjacht in alle hevigheid wordt doorgezet!
In die zin is het hele anti-dopinggebeuren al niet meer objectief en onpartijdig!!!
Stel je voor dat ze echt niets meer vinden en dat er geen enkele verdachtmaking meer te maken zou zijn???
Dan raken honderden mensen op termijn hun baan kwijt!!!

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 07 okt 2009 11:19

Je kan beter 5 mensen vermoorden dan als sportman gepakt worden op doping. Veel mensen zouden beter eerst voor eigen deur kuisen.

Wat niet wil zeggen dat ik dopinggebruik goed keur.

Als we zo streng zijn voor sportmannen mogen dan ook zo streng worden voor dancings, koffieshops, junks en dergelijke.

spook
Forum-lid

spook 07 okt 2009 11:42

Sprintbom schreef:Je kan beter 5 mensen vermoorden dan als sportman gepakt worden op doping. Veel mensen zouden beter eerst voor eigen deur kuisen.

Wat niet wil zeggen dat ik dopinggebruik goed keur.

Als we zo streng zijn voor sportmannen mogen dan ook zo streng worden voor dancings, koffieshops, junks en dergelijke.

Wat is dat nu weer voor simplistisch geleuter..? Ik zie de gemiddelde moordenaar nog niet met een vriend op een dergelijke lichtzinnige manier geïnterviewd worden. Ook een junk wordt zelden uitgenodigd, tenzij hij (zij) een sucsesvol afkickverhaal heeft.

Is het werkelijk zo moeilijk om te zeggen dat Dekker -samen met alle andere dopinggebruikers- fout zitten? Aanpakken, aanpakken, aanpakken. Niet dat slappe gedoe over de andere kant opkijken en denken "Ach, hij is jong", "Ach dat is de consequentie van wat we vragen van de renners".

Onzin! Dekker heeft geen onbegrijpelijke en nimmer te herstellen misdaad gepleegd. Maar hij heeft wel een fout gemaakt, en daarvoor hoort hij gestraft te worden.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

joe1972
Forum-lid

joe1972 07 okt 2009 12:29

Tweede garnituur renners? Dat vraag ik me af. Di Luca, Rebellin, Basso, Valverde, Landis, Schumacher, Zülle, Vinokourov, Heras, Hamilton. En wie weet wie we daar na de persconferentie van het AFLD straks aan kunnen toevoegen?
Maar idd, de echte absolute top, die bestaat uit een paar renners, wordt zelden gepakt, (Indurain, Armstrong, Contador).

Wat opvalt is dat de mensen die het voor TD opnemen vaak de vergelijking maken met strafbaar gedrag in de normale maatschappij en soms zelfs met moord. "Wat hij heeft gedaan is helemaal niet erg en hij wordt behandeld als een zware crimineel." Daar ben ik het totaal niet mee eens.

TD wordt helemaal niet streng gestraft. Het "ergste" wat hem kan overkomen is dat hij straks van 9 tot 5 in een normaal baantje tegen een bescheiden salaris zijn geld moet verdienen. Of dat hij in afwachting van een nieuw contract de komende twee jaar lekker de hele dag kan rondfietsen, interend op zijn oneerlijk verdiende salaris.

TD is een wielrenner die vooral fietst om een idool te zijn, hij wil succes, bewondering en een dik salaris (en dat mag ook), maar kennelijk vindt hij het geen probleem om die doelen te bereiken met bedrog. En nu hij betrapt is, gedraagt hij zich als een klein kind van wie het speeltje is afgepakt. Flauw hoor dat ze die stalen uit 2007 opnieuw getest hebben, dat is niet eerlijk, want ik had het toen heel moeilijk.

Nou, tsjongejonge wat een onrecht....
a.k.a Joe

Plaats reactie