joe1972
07 okt 2009 12:29
Tweede garnituur renners? Dat vraag ik me af. Di Luca, Rebellin, Basso, Valverde, Landis, Schumacher, Zülle, Vinokourov, Heras, Hamilton. En wie weet wie we daar na de persconferentie van het AFLD straks aan kunnen toevoegen?
Maar idd, de echte absolute top, die bestaat uit een paar renners, wordt zelden gepakt, (Indurain, Armstrong, Contador).
Wat opvalt is dat de mensen die het voor TD opnemen vaak de vergelijking maken met strafbaar gedrag in de normale maatschappij en soms zelfs met moord. "Wat hij heeft gedaan is helemaal niet erg en hij wordt behandeld als een zware crimineel." Daar ben ik het totaal niet mee eens.
TD wordt helemaal niet streng gestraft. Het "ergste" wat hem kan overkomen is dat hij straks van 9 tot 5 in een normaal baantje tegen een bescheiden salaris zijn geld moet verdienen. Of dat hij in afwachting van een nieuw contract de komende twee jaar lekker de hele dag kan rondfietsen, interend op zijn oneerlijk verdiende salaris.
TD is een wielrenner die vooral fietst om een idool te zijn, hij wil succes, bewondering en een dik salaris (en dat mag ook), maar kennelijk vindt hij het geen probleem om die doelen te bereiken met bedrog. En nu hij betrapt is, gedraagt hij zich als een klein kind van wie het speeltje is afgepakt. Flauw hoor dat ze die stalen uit 2007 opnieuw getest hebben, dat is niet eerlijk, want ik had het toen heel moeilijk.
Nou, tsjongejonge wat een onrecht....
a.k.a Joe