Tour de France 2012
Mooie tour, minder voor de ollanders.
Rabo weer flink in het offensief met mager resultaat helaas.
Volgend jaar gewoon beter, het kleine salaris is toch al binnen bij heer G (banken zijn altijd goed in bonussen voor matig verrichte diensten), en die heeft tenslotte toch al de geweldige belangrijke ronde van Californië gewonnen.
en volgend jaar gewoon weer top 5, gewoon na het vallen even langs de dokter van sky, rijd ie volgend jaar Froome er ook gewoon af.
Rabo weer flink in het offensief met mager resultaat helaas.
Volgend jaar gewoon beter, het kleine salaris is toch al binnen bij heer G (banken zijn altijd goed in bonussen voor matig verrichte diensten), en die heeft tenslotte toch al de geweldige belangrijke ronde van Californië gewonnen.
en volgend jaar gewoon weer top 5, gewoon na het vallen even langs de dokter van sky, rijd ie volgend jaar Froome er ook gewoon af.
-
- Forum-lid
De Rabo's verliezen weer wat mannen maar krijgen vanaf morgen de steun van een" zuivere" klasbak nl. "de Fraaie Odiel". Die moet hen terug geluk brengen... Ik duim alvast voor een mooie overwinningIk heb een beetje de indruk dat het slechte presteren van de Nederlandse ploegen (doet Argos nog mee trouwens?) gemarginaliseerd wordt door het verdacht maken van ploegen die wel successen boeken.
Morgen vanaf 11 uur op het scherm ... hopelijk een mooie strijd!
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
-
- Forum-lid
Gister nog even naar de samenvatting gekeken en daar werd Laurens ten Dam geintervieuwd.
Die gast mag ik wel + wat kan die man heerlijk afzien! 't Straalt er vanaf.
waarom is die man overigens superknecht? Heb ik wat gemist
Die gast mag ik wel + wat kan die man heerlijk afzien! 't Straalt er vanaf.
waarom is die man overigens superknecht? Heb ik wat gemist
- boswielrenner
- Forum-lid
Omdat Laurens de assertiviteit van een garnaal heeft. Hij slaat niet met vuist op tafel terwijl hij al jaren beter is in de Tour dan Gesink. Wel is Catwesel een sympathieke gast!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Dan wordt het hoogdringend tijd, dat de "Hollanders" ook eens een goede dokter zoekentimo2.0 schreef:Die baalt gewoon dat zijn dokter van vorig jaar nu de dokter van Boonen islitespeed schreef:Gilbert
of zou Terpstra dezelfde hebben als Boonen?
Ten Dam is een typische laatbloeier. Als ik het me goed herinner, begon hij pas echt goed te klimmen bij de rampploeg Unibet. Daarvoor had hij al bij de 2e Raboploeg gereden, waar hij niet goed genoeg was voor de profs. Voor Unibet zat hij bij Bankgiroloterij en Shimano, niet echt ploegen waar je als klimmer tot je recht komt. Als hij iets explosiever was geweest, hij is echt een sprintdweil, zou hij wel kopman kunnen zijn. Maar met zijn palmares zit dat er niet in.
Maar ik vind hem al jaren de mooiste renner die er is. Volstrekt onzichtbaar voor de meesten vecht hij zich naar een top twintig klassement in de Tour en mooie top tien klassementen in de rondes van Romandie, Zwitserland, Duitsland, Californie en de Tour Down Under. Hij is trouwens stiekem wel belangrijk voor de Rabobank. Door die klassementen is hij al jaren een van de Rabo's wiens punten meetellen voor het ploegenklassement (beste 5). Misschien zou hij om die reden ooit nog naar een andere ploeg kunnen.
Maar ik vind hem al jaren de mooiste renner die er is. Volstrekt onzichtbaar voor de meesten vecht hij zich naar een top twintig klassement in de Tour en mooie top tien klassementen in de rondes van Romandie, Zwitserland, Duitsland, Californie en de Tour Down Under. Hij is trouwens stiekem wel belangrijk voor de Rabobank. Door die klassementen is hij al jaren een van de Rabo's wiens punten meetellen voor het ploegenklassement (beste 5). Misschien zou hij om die reden ooit nog naar een andere ploeg kunnen.
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik denk dat Laurens ten Dam er goed aan doet om eens een andere ploeg op te zoeken. Ik denk namelijk dat hij beter kan en dat niet eruit gaat krijgen bij Rabobank.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Ja, dokter Ibarguren. Vorig jar nog dokter van Gilbert en in 2008 nog dokter van Ricco.kiekeboeboe schreef:Dan wordt het hoogdringend tijd, dat de "Hollanders" ook eens een goede dokter zoekentimo2.0 schreef:Die baalt gewoon dat zijn dokter van vorig jaar nu de dokter van Boonen islitespeed schreef:Gilbert
of zou Terpstra dezelfde hebben als Boonen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
De etappe van vandaag is typisch zo'n etappe waarvan ik me afvraag wat de gedachte erachter is (zoals wel vaker de laatste jaren in de Tour). Wat is het nut van die 2 cols van 1e categorie in het begin? Het stuk naar de finish is vrijwel vlak, dus een sprint met een grote groep behoort tot de mogelijkheden, volgens mij.
Volgens mij doen ze dat om een ontsnapping een goede kans te geven. Mijn team voor vandaag...
Peter Velits
Rui Alberto Costa
Egoi Martinez de Esteban
Fredrik Kessiakoff
David Moncoutie
Yuri Trofimov
Juan Jose Cobo Acebo
Blel Kadri
Mickael Cherel
Peter Velits
Rui Alberto Costa
Egoi Martinez de Esteban
Fredrik Kessiakoff
David Moncoutie
Yuri Trofimov
Juan Jose Cobo Acebo
Blel Kadri
Mickael Cherel
Na de afsluitende muziek ,(die je pas echt naar je tandenborstel doet verlangen) van de avondetappe blijft de volgende indruk hangen:
Rabo, de sponsor,wil nu eindelijk, na al die jaren, scoren in het klassement.
De vorige generatie renners en ondersteuning heeft de weg daar naar toe voorbereid.
Helaas wordt in mijn optiek voorbij gegaan aan het feit dat de huidige jongens nog niet zover zijn.
Gisterenavond kreeg ik toch de indruk dat ze dat zelf het meest beseffen, afgaand op de nauwelijks te verhullen opluchting dat het lijden voorbij is.
De toegedichte mogelijkheden in het klassement zijn natuurlijk hun droom maar ze realiseren zich terdege dat deze droom nog niet realistisch is.
Op dat punt lopen hun eigen verwachtingen niet in de pas met de verwachtingen van de sponsor zo lijkt het.
Vervelende bijkomstigheid is dat het publiek door de opgeklopte verwachtingen teleurgesteld achterblijft.
Meevallers kun je creëren,tegenvallers ook!
Dat laatste is hier in Januari al gedaan.
Een realistische stap terug dus en volgend jaar de focus op ritwinst en eventueel klassement van Giro en/of Vuelta.
Zo wordt weer het o zo belangrijke zelfvertrouwen opgebouwd.
Rabo, de sponsor,wil nu eindelijk, na al die jaren, scoren in het klassement.
De vorige generatie renners en ondersteuning heeft de weg daar naar toe voorbereid.
Helaas wordt in mijn optiek voorbij gegaan aan het feit dat de huidige jongens nog niet zover zijn.
Gisterenavond kreeg ik toch de indruk dat ze dat zelf het meest beseffen, afgaand op de nauwelijks te verhullen opluchting dat het lijden voorbij is.
De toegedichte mogelijkheden in het klassement zijn natuurlijk hun droom maar ze realiseren zich terdege dat deze droom nog niet realistisch is.
Op dat punt lopen hun eigen verwachtingen niet in de pas met de verwachtingen van de sponsor zo lijkt het.
Vervelende bijkomstigheid is dat het publiek door de opgeklopte verwachtingen teleurgesteld achterblijft.
Meevallers kun je creëren,tegenvallers ook!
Dat laatste is hier in Januari al gedaan.
Een realistische stap terug dus en volgend jaar de focus op ritwinst en eventueel klassement van Giro en/of Vuelta.
Zo wordt weer het o zo belangrijke zelfvertrouwen opgebouwd.
Zij is ook tegen