Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)
-
- Forum-lid
alliance_0 schreef:Eerste proefrondje gereden (heel kort). Kaarten zien er goed uit. Alle fietspaden en doorsteekjes staan er nu wel op.
Toch wel het een en ander aan te merken, namelijk:
Na de laatste update start Bryton Bridge niet meer automatisch op bij het opstarten van de pc (zou wel moeten, nu zelfs zonder veiligheids waarschuwing). Moet dus handmatig worden opgestart. Ik heb de Bridge software al opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen verandering.
Na het handmatig opstarten van de Bridge software (pictogram rechts onder in de taakbalk) wordt de Rider niet door de device detector gevonden en wordt de Brytonsport site niet meer automatisch geopend (voorheen wel) en moet je zelf de site openen en via Mijn Apparaat en Apparaatgegevens beheren de Rider verbinden om gegevens te downloaden/uploaden.
Nieuwe ritten zijn nog steeds niet apart te uploaden, je krijgt altijd de hele lijst met gereden ritten. Ook het verwijderen van ritten afzonderlijk op het tabblad 'Mijn Apparaat' gaat niet. Als je gaat verwijderen is alles weg.
Na het uploaden altijd de rare vraag: Wilt u alle geschiedenissen downloaden die reeds zijn geüpload. Bij ok zeggen ben je alle gegevens kwijt. Hier dus een verkeerd woord gebruik, 'downloaden' zou verandert moeten worden in 'wissen' of 'verwijderen'.
Na het herkennen van het apparaat nog altijd de foutmelding in Activiteitenlogboek: Componenten uit het apparaat laden failed. Is sinds de voorlaatste update van de firmware en heb ik reeds gemeld bij Bryton, zou verholpen worden bij de huidige update.
Daarnaast heb ik nog een vraag, wat kan je doen met de aangegeven gekleurde routes (fiets, mtb, anwb, landelijk). Is het mogelijk om deze te selecteren en te rijden, anders begrijp ik het nut er niet van.
Ik hoop dat Rivosports hier iets over kan zeggen.
Beste alliance,
We hebben je post doorgenomen en getest of wij tegen de zelfde puntjes aanliepen.
Dit was niet het geval. Graag zouden we je toch zo goed mogelijk verder helpen!
Misschien zou u met ons contact op kunnen nemen en zouden we wat van elkaars ervaringen kunnen leren.
Wij zijn te bereiken op: 0487561614
Contact persoon: Sven Roelofs
rivosports schreef:alliance_0 schreef:Eerste proefrondje gereden (heel kort). Kaarten zien er goed uit. Alle fietspaden en doorsteekjes staan er nu wel op.
Na de laatste update start Bryton Bridge niet meer automatisch op bij het opstarten van de pc (zou wel moeten, nu zelfs zonder veiligheids waarschuwing). Moet dus handmatig worden opgestart. Ik heb de Bridge software al opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Geen verandering.
Na het handmatig opstarten van de Bridge software (pictogram rechts onder in de taakbalk) wordt de Rider niet door de device detector gevonden en wordt de Brytonsport site niet meer automatisch geopend (voorheen wel) en moet je zelf de site openen en via Mijn Apparaat en Apparaatgegevens beheren de Rider verbinden om gegevens te downloaden/uploaden.
Nieuwe ritten zijn nog steeds niet apart te uploaden, je krijgt altijd de hele lijst met gereden ritten. Ook het verwijderen van ritten afzonderlijk op het tabblad 'Mijn Apparaat' gaat niet. Als je gaat verwijderen is alles weg.
Na het uploaden altijd de rare vraag: Wilt u alle geschiedenissen downloaden die reeds zijn geüpload. Bij ok zeggen ben je alle gegevens kwijt. Hier dus een verkeerd woord gebruik, 'downloaden' zou verandert moeten worden in 'wissen' of 'verwijderen'.
Na het herkennen van het apparaat nog altijd de foutmelding in Activiteitenlogboek: Componenten uit het apparaat laden failed. Is sinds de voorlaatste update van de firmware en heb ik reeds gemeld bij Bryton, zou verholpen worden bij de huidige update.
Daarnaast heb ik nog een vraag, wat kan je doen met de aangegeven gekleurde routes (fiets, mtb, anwb, landelijk). Is het mogelijk om deze te selecteren en te rijden, anders begrijp ik het nut er niet van.
Beste alliance,
We hebben je post doorgenomen en getest of wij tegen de zelfde puntjes aanliepen.
Misschien zou u met ons contact op kunnen nemen en zouden we wat van elkaars ervaringen kunnen leren.
Alle bovenstaande punten van Alliance heb ik ook last van, vreemd dat jullie daar niet tegen aan lopen. Na de gereden ritten wordt bij ook altijd weer alles geupload . Hierbij ben ik al 2x 2 ritten verloren die ik nergens meer terug kan vinden. Nog in mijn account of op de rider zelf.
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42
-
- Forum-lid
Ik heb het gevoel dat de discussie over de houder van de Rider 50 buiten alle proporties aan het groeien is, tenzij mensen zich niet melden als zij een probleem met de houder hebben.
De problemen met de nieuwe houder die wij kennen, zijn op de vingers van één hand te tellen.
Ons aanbod aan wolly68 om hem een nieuwe houder, gratis, toe te sturen, staat nog steeds.
De problemen met de nieuwe houder die wij kennen, zijn op de vingers van één hand te tellen.
Ons aanbod aan wolly68 om hem een nieuwe houder, gratis, toe te sturen, staat nog steeds.
@rivosports
Ja dat denk ik ook ! Kuilen, scheuren, per ongeluk verkeerde bevestiging of wat dies meer zij kunnen allemaal de oorzaak zijn van breuk.
Onfortuinlijke pech zou ik zeggen. Maar ondertussen HELEMAAL NIET LEUK als je ermee te maken hebben gehad. Goed dat jullie aanbieden om de houder te vervangen !!!
EINDE HOUDER DISCUSSIE ZOU IK ZEGGEN.
Ja dat denk ik ook ! Kuilen, scheuren, per ongeluk verkeerde bevestiging of wat dies meer zij kunnen allemaal de oorzaak zijn van breuk.
Onfortuinlijke pech zou ik zeggen. Maar ondertussen HELEMAAL NIET LEUK als je ermee te maken hebben gehad. Goed dat jullie aanbieden om de houder te vervangen !!!
EINDE HOUDER DISCUSSIE ZOU IK ZEGGEN.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
- alliance_0
- Forum-lid
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat jullie niet, tenminste tegen een aantal van de door mij genoemde punten aanlopen, daar deze al sinds het begin aanwezig zijn.rivosports schreef:alliance_0 schreef:Eerste proefrondje gereden (heel kort). Kaarten zien er goed uit. Alle fietspaden en doorsteekjes staan er nu wel op.
Beste alliance,
Het automatisch opstarten bij aanzetten van de pc heb ik inmiddels weer voor elkaar (na een herstelpunt en misschien ligt daar ook meteen het volgende probleem), echter het herkennen van de 50 bij het aansluiten en het automatisch openen van de Brytonsportsite, nog niet, maar daar hoor ik niet veel anderen over (wel al op verschillende fora gelezen, dat de pagina nu wordt geopend in IE, terwijl een andere browser de standaard is) en dat zal dus mogelijk een probleem zijn dat bij mij ligt. De andere genoemde punten zijn naar mijn idee algemene dingen, die bij iedere gebruiker voorkomen. Het zijn voornamelijk dingen die in de toekomst voor verbetering vatbaar zijn. Zoals alleen de rit(ten) uploaden die je wilt uploaden, of de rit(ten) verwijderen die je wilt verwijderen, d.m.v. aanvinken. Ook de melding na het uploaden zou qua tekst aangepast moeten worden om het duidelijker te maken wat er gaat gebeuren als je op ok klikt. Dit is naar mijn idee ook een melding die iedere gebruiker krijgt en op moet reageren met ok of annuleren, omdat je anders niet verder kan.
Graag wil samen met jullie ervaringen delen. Ik wil er graag aan bijdragen om de Bryton producten beter te maken, daar ik nog steeds een zeer tevreden gebruiker ben en het apparaat dan ook aan iedereen zal aanbevelen die er over denkt een dergelijk apparaat aan te schaffen, Ik ben ook erg te spreken over de manier waarop jullie als Benelux importeur, de zaken op pakken en service verlenen aan Bryton gebruikers. Op welke tijdstippen kan ik het best met jullie bellen, ik werk overdag en ben pas om een uur of 6 thuis. Kan ik ook 's avonds bellen?
Thanks! dat was inderdaad de oplossing! echter niet echt een duidelijk en vanzelfsprekend ietsomit schreef:@rinke, het is mij ook gelukt. Je moet op je kaarten waar al geactiveerd op staat, nogmaals drukken. Dan wordt gevraagd om te heractiveren.
Succes
- alliance_0
- Forum-lid
Het staat toch wel duidelijk op de helppagina, dat je opnieuw op geactiveerd moet klikken om de nieuwe kaart(en) te activeren.
klopt maar ik kreeg direct een popupscherm met daarop Zuid-Afrika kaart met de vraag of ik die wilde activeren.. Dan spreekt het niet vanzelf dat je eerst deze moet wegklikken en dan kaart voor kaart moet activeren bij WEU kaarten (vind ik dan he )
rivosports schreef:Kun je op je Rider 50 ook. Dat hoeft geen argument te zijn.wolly68 schreef:beezer schreef:@wolly68 nee joh na deze kaartupdate is er een grote stapvoorwaarts gezet.
Koop lekker een nieuwe rider 50 !!!!!!
Trouwens wat zijn de extra mogelijkheden waar je het over hebt ?
@omit opnieuw activeren van de kaarten is de "truc" !
Je kunt zelf openstreetmaps laden.
Helpt het als we je 'n nieuwe houder leveren? Zo ja, graag een PM met je adresgegevens.
Voor de openstreetmaps ben je toch afhankelijk van Bryton. Je kunt ze dus niet zonder Bryton installeren. Daardoor ben je aangewezen op de HD maps, die er nu inderdaad erg goed uit zien. Wil je buiten de Benelux ook nog in Duitsland en Frankrijk fietsen, dan moet je dus wel de extra HD mappen aanschaffen. Dan komt de prijs ineens een stuk dichter bij die van de Garmin die dan ook als voordeel het touchscreen heeft.
Ik heb al een nieuw setje houders in huis. Had ik in december al besteld bij een "echte" dealer. Die kreeg ze echter niet eerder geleverd dan tot een paar weken terug. Houd misschien verband met een wijziging van de steun ? Maar ik heb dus nu de rider niet meer.
Wat wel erg goed is om te constateren dat ze bij Rivosport erg hun best doen om klanten tevreden te maken. 100 punten !
is er iemand die TrainingPeaks gebruikt?
je kunt data vanaf de bryton site uploaden, maar als ik dat probeer zegt ie: Error: Could not understand file
(het is de eerste keer dat ik het probeer, heb net een account aangemaakt bij Trainingpeaks)
je kunt data vanaf de bryton site uploaden, maar als ik dat probeer zegt ie: Error: Could not understand file
(het is de eerste keer dat ik het probeer, heb net een account aangemaakt bij Trainingpeaks)
tcr advanced sl 1
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl
revolt advanced 2
speedmax cf 8.0 sl