Pagina 66 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 05 dec 2014 05:48
door RaceFietserke
Ik heb m'n oog laten vallen op wielen als volgt:
Full Carbon clichers, 25mm, 50mm hoog, novatec naaf (rood) met rode nippels.
Nu zie ik deze op de site van VM voor 420 dollar:
http://www.velobuildmall.com/vb-rw-50-2 ... 25mm-wide/
En op de site van farsports voor 596 dollar:
http://www.wheelsfar.com/road-wheels/cl ... elset.html
Kan iemand mij het verschil van 180 dollar verklaren?
En heeft er iemand ervaringen met wielen van VM?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 05 dec 2014 08:28
door Lcsmet
RaceFietserke schreef:........
Kan iemand mij het verschil van 180 dollar verklaren?
Of dat de 180 dollar verklaart weet ik niet maar
- Sapim CX ray spaken
- Naven
Kijk eens naar de specificaties en het zijn niet echt dezelfde wielen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 08 dec 2014 21:44
door rutgervd
Wil binnenkort toch ook n keer aan de hoge wielen. Dit topic eens doorgeworsteld en farsports komt over het algemeen als goed uit de bus.
Nu heb ik er niet super veel verstand van dus misschien kunnen jullie met mij mee denken. Ik wil hoge wielen van rond de 50 mm. Waarschijnlijk komen er in het begin nog 23mm banden op maar uiteindelijk wil ik waarschijnlijk ook over stappen naar de 25 mm.
Koop ik dan de goede set als ik deze bestel?
New U shape 50mm x 23mm Clincher with Bitex / Novatec hub Model:FSC50CM-23 U
Link:
http://www.wheelsfar.com/best-sellers/3 ... t-318.html
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 08 dec 2014 22:08
door roadroel
effe een vraaggje zij farsport chinese wielen? Net als die van aliexpress?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 08 dec 2014 22:17
door rutgervd
Yep zijn chinees, google maar eens op farsports.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 08 dec 2014 23:45
door Tom-s
Ik zou voor de 25mm variant gaan.
Geeft een stuk meer volume aan je banden.
Je 23mm zal hierop ook al breder uitvallen.
Zoals deze:
http://www.farsports.com/product/detail.php/id-200.html
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 09 dec 2014 08:36
door Lector
Interessante vraag, heb niet echt een antwoord voor je. De gebruikte nipples, naven en spaken zou kunnen? Als je de PowerHub R-13 velg selecteert wordt de wiel wel duurder. Verder had Velobuild (vroeger) een groupbuy waardoor extra voordeel te genereren was. Wellicht nemen ze in grote hoeveelheden af?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 10 dec 2014 15:13
door RaceFietserke
Als je wielen besteld bij Farsports kan je kiezen tussen leveren met:
Local Carrier $95
DHL $160
TNT $165
Enige voorkeur en zo ja, waarom?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 10 dec 2014 16:45
door Orlok
Toevallig werd er op dit topic iets over gezegd en denk dat jij er wat aan hebt:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 80#p980280
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 10 dec 2014 18:47
door RaceFietserke
Hahaha, man, schandaal dat ik ben :$
Ik wist dat ik het ergens had gelezen maar dat het zo dichtbij stond wist ik niet meer... Zeker niet als reactie op m'n eigen
bedankt voor het aantonen, dat is nu ook weer duidelijk
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 17 dec 2014 17:27
door Ozymandias
Zijn er forum leden die recent carbon clinchers van Dengfu gekocht hebben? Zijn jullie hier tevreden mee? Ik lees best veel positieve reviews over met name Far Sports maar minder van Dengfu vandaar mijn vraag.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 jan 2015 20:07
door krivas
Nu denk ik er zelf ook al een hele tijd aan om wielen te importeren. Maar een paar vragen blijven bij mij toch open. De naven en spaken geloof ik wel. Dat ontloopt mekaar allemaal niet zo heel veel. En als iemand mij eens het verschil kan uitleggen tussen een DT SWISS 240 en een Bitex of Novatec; heel graag. En dan doel ik op stijfheid en dergelijke. Een lagertje geloof ik ook weer wel, en is snel genoeg vervangen.
Mijn zorg ligt eerder bij de velg zelf. En dan zijn stijfheid en gewicht. Beide weet je pas als je ermee rijdt of ze op de weegschaal legt. Er zijn wel zoveel verschillende aanbieders... zucht...
En hoe zit het met de hitteopbouw en remkracht in de bergen. Ik ben absoluut niet het type slepende remmer, maar dan nog.... Ik lees wel eens verhalen van loslatende carbondelen?
Hopelijk ontvang ik hierop wat ervaringswijsheid