Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 23 apr 2015 15:04

NLsupport@garmin.com

Ze hebben mij destijds naast een kopie van de aankoopbon gevraag om:
Als u ervoor kiest om van onze service gebruik te maken hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
1. Uw volledige naam
2. Uw adres, postcode en woonplaats
3. Uw e-mailadres
4. Uw telefoonnummer
5. Het serienummer* van uw apparaat
6. Een beknopte foutomschrijving
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

DDX
Forum-lid HC

DDX 26 apr 2015 22:02

Vandaag wat Garmin 800 issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan.
Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.
Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte)

Kwestie van toevallig pech of meer mensen bekend met dit probleem ?

Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt.
Maar eens kijken voor powerbank die makkelijk op stuur oid te monteren is.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 apr 2015 22:38

DDX schreef: Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.,............

Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer ........
Ik vind 388 km al veel meer dan lang genoeg.
De doelgroep van Garmin zal meer dan waarschijnlijk veel minder km's rijden dan jij.
I know myself like no one else
Nothing to defend

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 apr 2015 07:49

Ik vind het ook ronduit vervelend dat in een Toyota Aygo geen bagage past om met 3 kinderen en een vrouw 3 weken met vakantie te gaan. Schandalig!

method1.1
Forum-lid

method1.1 27 apr 2015 08:48

Ik vind niet dat die na bepaald aantal KM fouten mag beginnen maken. Wat hij op KM 388 doet is niets anders dan KM 1. Ik denk dat het veiligste is om lange ritten op de SD kaart te laten schrijven.

Ivm powerbank: heb Luik Bastenaken Luik gereden met powerbankje op men stuuur. Tot in Bastogne reed ik op de batterij van de powerbank en toen wist ik dat ik met de Garmin ging toekomen en heb ik de powerbank van men stuur gehaald.

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 apr 2015 12:01

Naja die 388km uitval tja kan gebeuren dacht ik.
Maar minder leuk is dat er achteraf maar 208km in de .fit file stond.
Gekke is dat strava connect wel denkt dat het 388km was, maar moving time en route is maar tot de 208km. (gok dat totaal nog wel weggeschreven is in header ofzo)
Tijdens het fietsen kwam er ook keurig een blauw lijntje op de kaart van route die ik afgelegd had, je zou denken dat dit dan ook ergens opgeslagen had moeten worden.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 27 apr 2015 12:06

Is het bestand niet te bewerken in BaseCamp?

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 apr 2015 12:14

Nee ook die ziet maar 208km.
Kwa filesize klopt het ook wel als ik het vergelijk met andere ritten.

Er is gewoon iets mis gegaan toen ik powerbank aansloot.

@method1.1; hoe/welke powerbank had jij op je stuur ?
ik heb klein 2200mah powerbank stickje gekocht bij de mycom maar kon niet echt manier bedenken dat die onderweg vast op stuur zat. (naja ducttape misschien)
Dus hem me beperkt om bij de stops bij te laden.

method1.1
Forum-lid

method1.1 27 apr 2015 12:38

Ik heb die aan de GPS houder vastgemaakt met een tie-wrap. Niet speciaals, gewoon goed aantrekken. Als je bang hebt dat hij loskomt een stukje rubber rond de powerbank en dan tie-wrap er rond.

Ik ben begonnen met de powerbank, das beter dan die halverwege pas in te steken. Dat is een risico zoals bij jou wel gebleken is. Het is ook efficiënter dat de batterij van GPS zo lang mogelijk vol blijft en de GPS eerst de powerbank ledigt. Als je halverwege hem pas insteekt, laadt de powerbank de accu van de GPS.

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 apr 2015 22:40

En welke powerbank heb jij ?
Gisteren was een waterdichte wel aan te raden, vermoed dat garmin lekker kapot gaat als powerbank vocht naar binnen krijgt.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 apr 2015 08:03

Wat je zowieso kunt doen is de ritten laten opslaan op het sd kaartje (parameter in de setup). Laden gaat gewoon via usb maar uitlezen niet. Je zet dan gewoon het kaartje in je pc en leest zo de rit uit. Je kunt op die manier ook de crs files in newfiles op de sd kaart plaatsen. Heeft nog een ander voordeel: als je een keer een totale reset moet doen ben je alles kwijt op het apparaatje, maar de data op de sd kaart laat hij ongemoeid.

Is die usb poort nu bij die 1000 verbeterd? Ik heb toch echt geen zin om elke keer 400€ te betalen omdat ze te scheiterig zijn om er een fatsoendelijke usb poort in te plaatsen. Zou gold-plated niet helpen? Zo duur is dat niet. Ik weet dat je de 1000 draadloos kan uitlezen maar als ondertussen alsnog je poort ligt weg te rotten... het zal ongetwijfeld een keer tot oplaad problemen komen.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

method1.1
Forum-lid

method1.1 28 apr 2015 09:21

DDX schreef:En welke powerbank heb jij ?
Gisteren was een waterdichte wel aan te raden, vermoed dat garmin lekker kapot gaat als powerbank vocht naar binnen krijgt.
Een goedkope chinese ;). Een waterdichte powerbank? De USB aansluitingen op powerbank en GPS kunnen toch nooit waterdicht zijn lijkt me?

Heb een dun plastiek folie over powerbank en gps gespannen. Genoeg om het water uit de aansluitingen te halen en ik kon ook nog van mijn GPS aflezen.

Allemaal niet high tech ofzo, maar het is gewoon behelpen..

Plaats reactie