Vond het al redelijk hooggebergte vandaagErnie C. schreef:Dumoulin komt ook net terug van een zware trainingsstage...
(Maar RG en LTD zullen Dumoulin er in de Tour echt wel afrijden in het hooggebergte.)
Wielerseizoen 2015
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Vergeet ook niet dat het piekmoment van Dumoulin de eerste dag van de TdF is. Gesink en ten Dam moeten pas in de tweede en derde week pieken en als je nou al op 100% zit, dan moet je die piek wel heel lang volhouden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat Gesink ook bepaald niet van plan is om in de tijdrit rustig aan te doen. Voor de RVZ hoorde ik hier en daar ook nog speculaties over de overwinningskansen van Robert en nu is het ineens logisch dat hij nog niet in vorm is. In de voorgaande dagen deed hij zich behoorlijk veel moeite om geen tijd te verliezen, dus vooraf denk ik dat hij vandaag plannen had.
Ik ben ook bepaald niet ervan overtuigd dat LTD en RG zoveel beter in het hooggebergte zijn als Dumoulin. Die laatste heeft in de tour (nog) niet als doel om overal maar aan te klampen om zo min mogelijk tijd te verliezen en 13e of zo iets te worden. Zit ook niet in de aard van het team waarin hij zit, die focussen op overwinningen dus zodra dat erin zit veranderen de plannen.
Ik ben ook bepaald niet ervan overtuigd dat LTD en RG zoveel beter in het hooggebergte zijn als Dumoulin. Die laatste heeft in de tour (nog) niet als doel om overal maar aan te klampen om zo min mogelijk tijd te verliezen en 13e of zo iets te worden. Zit ook niet in de aard van het team waarin hij zit, die focussen op overwinningen dus zodra dat erin zit veranderen de plannen.
Ah vandaar dat ze vandaag Barguil niet voor z'n kopman en gele truidrager laten werken, maar dat ze hem gewoon voor zichzelf en voor een mogelijke top 10 plaats in de etappe laten rijden. Dumoulin zit bij die ploeg gewoon helemaal op de verkeerde plek. Het hele team is om de sprinters heen gebouwd en zijn enige taak daarin is om als hardrijder op kop te beuken. Als hij daarna nog energie overheeft om een leuke tijdrit te rijden is meegenomen maar niet echt van belang. Het gaat om de sprinters.
Hij reed gisteren in de gele trui en wilde die verdedigen, maar dan wordt er (gezien de reactie van Addy Engels) nog steeds van hem verwacht dat hij eigenlijk voor Degenkolb zijn eindsprint gaat werken.
Hij reed gisteren in de gele trui en wilde die verdedigen, maar dan wordt er (gezien de reactie van Addy Engels) nog steeds van hem verwacht dat hij eigenlijk voor Degenkolb zijn eindsprint gaat werken.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
een kopmanschap moet je verdienen. Indien Dumoulin echt zo goed is ( waar het gezien zijn huidige prestaties wel naar uit ziet) zal hij automatisch meer gezag en verantwoordelijkheid krijgen.
Ook bvb een Fignon en een Lemond moesten eerst knechten voor Bernard Hinault alvorens zij de kopman van hun ploeg werden.
Van de vele Nederlandse rondetalenten van de laatste jaren valt het mij op dat er eigenlijk geen enkele echt doorgebroken is hoewel zij vroeg (te vroeg?) het kopmanschap aangeboden kregen.
Ook bvb een Fignon en een Lemond moesten eerst knechten voor Bernard Hinault alvorens zij de kopman van hun ploeg werden.
Van de vele Nederlandse rondetalenten van de laatste jaren valt het mij op dat er eigenlijk geen enkele echt doorgebroken is hoewel zij vroeg (te vroeg?) het kopmanschap aangeboden kregen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Ben ik niet met je eens. Vind dat Giant (skill/argos) tot nu toe altijd heeft bewezen een goede lange termijn visie te hebben.Karl66 schreef:Ah vandaar dat ze vandaag Barguil niet voor z'n kopman en gele truidrager laten werken, maar dat ze hem gewoon voor zichzelf en voor een mogelijke top 10 plaats in de etappe laten rijden. Dumoulin zit bij die ploeg gewoon helemaal op de verkeerde plek. Het hele team is om de sprinters heen gebouwd en zijn enige taak daarin is om als hardrijder op kop te beuken. Als hij daarna nog energie overheeft om een leuke tijdrit te rijden is meegenomen maar niet echt van belang. Het gaat om de sprinters.
Laten we even realistisch blijven. Dumoulin is wat betreft tijdrijden wereldklasse, geen twijfel over mogelijk. Maar dat er nu gesproken wordt over grote rondes winnen, is toch op niks gebasseerd? Hij is sterk en kan in de tijdritten veel goedmaken, maar vergeleken met de klimmers van zijn generatie, die gaat hij nooit kunnen volgen. En dan denk ik aan een Quintana, een Pinot, een Kwiatkovski of zelfs een Kelderman.
Ik vind het dan begrijpelijk dat Dumoulin gewoon af en toe moet rijden voor een sprinter die bewezen heeft klassiekers te kunnen winnen en zo 4 ettappes per grote ronde wint.
Had Dumoulin nu bijvoorbeeld voor Lotto-Jumbo gereden was hij de eerstvolgende grote ronde in het diepe gegooid en vervolgens onthoofd door de media omdat hij toch niet de nieuwe Zoetemelk bleek te zijn.
Niettemin alle respect voor wat hij nu doet en ben heel benieuwd naar de tijdrit in de TdS, maar dingen in perspectief plaatsen blijft wel belangrijk.
Wat betreft Barguil, Dumoulin heeft aangegeven expres niet zijn wiel te willen volgen omdat hij bang was dat hij zichzelf dan zou opblazen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dan zit Tony Martin toch ook echt bij de verkeerde ploeg als ik zie hoe vaak die aan het knechten is.Karl66 schreef:Ah vandaar dat ze vandaag Barguil niet voor z'n kopman en gele truidrager laten werken, maar dat ze hem gewoon voor zichzelf en voor een mogelijke top 10 plaats in de etappe laten rijden. Dumoulin zit bij die ploeg gewoon helemaal op de verkeerde plek. Het hele team is om de sprinters heen gebouwd en zijn enige taak daarin is om als hardrijder op kop te beuken. Als hij daarna nog energie overheeft om een leuke tijdrit te rijden is meegenomen maar niet echt van belang. Het gaat om de sprinters.
Tom Dumoulin zou zich beter kunnen richten op kleine etappekoersen met een lange tijdrit, juist zoals de Ronde van Zwitserland. Daarnaast natuurlijk gewoon de tijdritten in de Tour en het WK. Dan kan hij verder gewoon knechten voor de snelle mannen in het team. Een beetje de rol die Tony Martin heeft bij Etixx. Het zou zonde zijn om zijn tijdrittalenten te verspillen aan het extra trainen van berg op rijden. Misschien als er nog eens een Tour komt waarin de tijdrijder een echte kans heeft, zoals de Tour van Wiggins zou hij er voor kunnen gaan, maar laat hem eerst maar eens wereldkampioen tijdrijden worden
-
- Forum-lid
Alhoewel Tony Martin ooit wel eens gezegd heeft in een interview dat Dumoulin wel goed moet nadenken of hij wel alles in het tijdrijden wil stoppen. Volgens hem heeft Dumoulin veel meer mogelijkheden dan hij zelf op die leeftijd.
Geloof in Wielerrevue.
Geloof in Wielerrevue.
-
- Forum-lid HC
Ik zou toch maar eens de geschiedenis er op naslaan: de grote rondes worden veel vaker gewonnen door de tijdrijders die ook leren klimmen dan door geboren klimmers.ThijsvdnBerg schreef: Laten we even realistisch blijven. Dumoulin is wat betreft tijdrijden wereldklasse, geen twijfel over mogelijk. Maar dat er nu gesproken wordt over grote rondes winnen, is toch op niks gebasseerd? Hij is sterk en kan in de tijdritten veel goedmaken, maar vergeleken met de klimmers van zijn generatie, die gaat hij nooit kunnen volgen. En dan denk ik aan een Quintana, een Pinot, een Kwiatkovski of zelfs een Kelderman.
Rekenkundig had hij in de etappe in Sölden al gewoon bijgehouden als hij twee kilo lichter was en even hard had getrapt. Dat niveau gaat hij volgens mij makkelijk halen. Waar het wel bij de grote rondes dan op aankomt is: hoe snel herstel iemand en hou je het 3 weken vol, daar is waar echt het kaf van het koren wordt gescheiden.