Wielerseizoen 2016
Ja, daar hebben ze onder meer Lars Boom voor teruggehaald. De Giant Alpecin ploeg doet het toch niet zo veel anders dan dat TLJ van plan is? Tijdens de Tour eindigt ongeveer een derde van de etappes in een sprint. Beetje zonde als je daar niks te zoeken hebt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ben het vaak wel met je eens, maar nu sla je de plank wat mij betreft toch wel volledig mis. Ik snap niet waarom het zo zwart-wit moet zijn. Beide doelstellingen zijn toch prima te combineren, kijk eens naar het aantal WT koersen, vaak bijt het één het ander totaal niet.dc schreef:Ja, waar hebben we het over? Clement is een zeer capabele meester knecht, dat missen ze juist bij Lotto-Jumbo.
Over Lotto Jumbo... gaan ze nu serieus proberen om een sprint trein op te zetten terwijl ze Kruijswijk en Gesink hebben? What the flaming F***???? Het gaat al jaren prima met de klassemenenten en het sprinten is op zijn best "a long shot". Het is niet alsof de budgetten oneindig zijn...
- Dylan eruit en alles op de klassementen gooien. Moreno voor de kleine rondes.
- Of als je echt verandering wil: Kruijswijk eruit en alles op de sprinters+ klassiekers gooien (dus Sepp behouden en Gesink op de klassiekers inzetten).
Wat doen ze? ze kiezen NIET.
ZUCHT.
De 3 grote rondes voor het klassement rijden en daarbij ondersteuning tot diep in het hooggebergte moeten voorzien is met deze kopmannen toch niet realistisch.
Niet alleen voor deze kopmannen, maar ook het budget is daar niet voor. Als je in drie grote rondes mee wil doen, en daar zou ik wel voor kiezen, kun je niet al je klimmers laten richten op één ronde. Ik denk niet dat een Kruijswijk had bijgetekend, als ze hadden gezegd dat ie voortaan maar als knecht voor Gesink moet gaan rijden in de Tour.
Daarnaast denk ik niet dat het nodig is om je team alleen te richten op het klassement. Wat ga je dan doen, een treintje naast de SKY-train of de Astana-express zetten? Dat heeft toch geen zin. Zet naast de goede klassementsman twee goede klimmers en nog 2 hardrijders voor het vlakke. Dan heb je nog 4 man over die je kunt gebruiken voor je sprinttrein.
Daarnaast denk ik niet dat het nodig is om je team alleen te richten op het klassement. Wat ga je dan doen, een treintje naast de SKY-train of de Astana-express zetten? Dat heeft toch geen zin. Zet naast de goede klassementsman twee goede klimmers en nog 2 hardrijders voor het vlakke. Dan heb je nog 4 man over die je kunt gebruiken voor je sprinttrein.
Dylan heeft dit jaar met zijn overwinningen de druk toch een beetje bij het team weggehaald. Vorig jaar sprak iedereen nog schande van die worldtour onwaardige ploeg zonder overwinningen tot ergens in mei of zo. Met een jonge sprinter, die nog verder kan groeien hebben ze in ieder geval een zeker aantal overwinningen per jaar binnen.
Daarnaast worden hun klassementsmannen met 29 en 30 ook niet jonger en als Kelderman vertrekt, zie ik de opvolgers zo nog niet klaar staan. Als je dan wel een jonge en goede sprinter klaar hebt staan, dan kan ik me voorstellen dat ze samen met Hofland de Giant Alpecin route gaan proberen. Die hebben met een leuk team rondom Kittel en Degenkolb behoorlijk wat goodwill gecreëerd.
Daarnaast worden hun klassementsmannen met 29 en 30 ook niet jonger en als Kelderman vertrekt, zie ik de opvolgers zo nog niet klaar staan. Als je dan wel een jonge en goede sprinter klaar hebt staan, dan kan ik me voorstellen dat ze samen met Hofland de Giant Alpecin route gaan proberen. Die hebben met een leuk team rondom Kittel en Degenkolb behoorlijk wat goodwill gecreëerd.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Met betrekking tot Giant zijn er 2 verschillen, Giant heeft Dumoulin, die wint en aandacht genereerd + men had John Degenkolb die tot afgelopen seizoen ook een winnaar bleek.EmPeHa schreef:Ja, daar hebben ze onder meer Lars Boom voor teruggehaald. De Giant Alpecin ploeg doet het toch niet zo veel anders dan dat TLJ van plan is? Tijdens de Tour eindigt ongeveer een derde van de etappes in een sprint. Beetje zonde als je daar niks te zoeken hebt.
Nu haalt Giant Matthews binnen ook een winnaar.
TLJ haalt Boom, die wint niet veel en laat een andere kopman en niet winnaar vertrekken
Giant heeft voor volgend jaar nog steeds Barguil voor het algemeen klassement, daarnaast gaat TD waarschijnlijk voor het algemeen klassement en misschien ook nog Kelderman. Die rijden dan dus naast Matthews en zijn sprinttrein. Spekenbrink heeft al meerdere jaren ten doel om naast (toen) Kittel ook op het algemeen klassement te gaan richten. Zo heel anders dan LTJ is dat dus niet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Daarnaast is in die Sky-train ook nog plaats voor sprinters als Viviani of Van Poppel, wel eens waar niet in de Tour de France, maar dan blijven er nog altijd genoeg andere koersen over. De sprinters bij LJ zijn niet van het niveau Cavendish/Kittel/Greipel die zonder twijfel sportief gezien in de Tour thuis horen.tieky schreef: Daarnaast denk ik niet dat het nodig is om je team alleen te richten op het klassement. Wat ga je dan doen, een treintje naast de SKY-train of de Astana-express zetten? Dat heeft toch geen zin. Zet naast de goede klassementsman twee goede klimmers en nog 2 hardrijders voor het vlakke. Dan heb je nog 4 man over die je kunt gebruiken voor je sprinttrein.
Met de huidige renners was de Tour niet beter gegaan als ze Kelderman en Bennet thuis gelaten hadden om meer mannen voor een sprinttrein mee te nemen. Andersom had ook geen betere resultaten gebracht.
Sam Oomen slaat dubbelslag
http://www.wielerflits.nl/nieuws/197758 ... -lain.html
Van Sam gaan we nog veel plezier beleven
http://www.wielerflits.nl/nieuws/197758 ... -lain.html
Van Sam gaan we nog veel plezier beleven
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Als ze dit doen voor een WT treintje en niet meer dan dat is het nog niet zo raar, maar ik denk dat ze Boom hebben gehaald om voor Dylan te rijden in de grote rondes.amclassic-fan schreef:
Ben het vaak wel met je eens, maar nu sla je de plank wat mij betreft toch wel volledig mis. Ik snap niet waarom het zo zwart-wit moet zijn. Beide doelstellingen zijn toch prima te combineren, kijk eens naar het aantal WT koersen, vaak bijt het één het ander totaal niet.
Ik hoop dat ik er inderdaad finaal naast zit.
Twee grote rondes moet kunnen (hebben ze al een paar keer laten zien). Betreft ondersteuning...De 3 grote rondes voor het klassement rijden en daarbij ondersteuning tot diep in het hooggebergte moeten voorzien is met deze kopmannen toch niet realistisch.
Waarom niet? Vroeger ging LTD lang mee en zet je er Stef bij kan je ook wel een aardige waterdrager bijschakelen. Kruijswijk zat dit jaar echt helemaal alleen....
Je hoeft geen Poels te hebben om de eerste cols over te komen. Maar iemand om tussen de cols tempo kan rijden lijkt me gezien de ambities een must. Laten we wel wezen, met wat meer mazzel valt Kruijswijk niet en moet je hem nog 1 etappe door de dolomieten sleuren om het roze op te pikken.
Had hij niet gevallen was hij de volgende dag toch weer geisoleerd geweest met alle risicos van dien. Dat kan je voorkomen door een ervaren klimmer aan te schaffen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Degenkolb en de Kort definitief naar Trek-Segafredo, begint een aardig ploegje te worden.
Bataglin en roglic lijken mij ook in staat om na 1 of 2 cols nog een stukje tempo te rijden de komende jaren?dc schreef:Als ze dit doen voor een WT treintje en niet meer dan dat is het nog niet zo raar, maar ik denk dat ze Boom hebben gehaald om voor Dylan te rijden in de grote rondes.amclassic-fan schreef:
Ben het vaak wel met je eens, maar nu sla je de plank wat mij betreft toch wel volledig mis. Ik snap niet waarom het zo zwart-wit moet zijn. Beide doelstellingen zijn toch prima te combineren, kijk eens naar het aantal WT koersen, vaak bijt het één het ander totaal niet.
Ik hoop dat ik er inderdaad finaal naast zit.
Twee grote rondes moet kunnen (hebben ze al een paar keer laten zien). Betreft ondersteuning...De 3 grote rondes voor het klassement rijden en daarbij ondersteuning tot diep in het hooggebergte moeten voorzien is met deze kopmannen toch niet realistisch.
Waarom niet? Vroeger ging LTD lang mee en zet je er Stef bij kan je ook wel een aardige waterdrager bijschakelen. Kruijswijk zat dit jaar echt helemaal alleen....
Je hoeft geen Poels te hebben om de eerste cols over te komen. Maar iemand om tussen de cols tempo kan rijden lijkt me gezien de ambities een must. Laten we wel wezen, met wat meer mazzel valt Kruijswijk niet en moet je hem nog 1 etappe door de dolomieten sleuren om het roze op te pikken.
Had hij niet gevallen was hij de volgende dag toch weer geisoleerd geweest met alle risicos van dien. Dat kan je voorkomen door een ervaren klimmer aan te schaffen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Tony Martin naar Katusha, op zoek naar een 'Boost' van zijn carrière?