Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
25 jun 2018 08:11
NoBlink schreef: ↑24 jun 2018 21:52
....
Deze week op vakantie in de buurt van Cortona (
Toscane)
Vandaag zelf een klein rondje gemaakt, bleek er ook een soort l'eroica hier in de omgeving te zijn: [url]http://www.
lachianina.net/regolamento-ciclostorica[/url]
....
Chianina is de naam van dat dal waar de tocht doorheen gaat, maar OOK de naam van de grote witte runderen waar is Toscana de enige echt bisteca Fiorentina van wordt gemaakt. Een enorme T bone en de betere zijn meer dan een kilo.
chrissiewizzie schreef: ↑24 jun 2018 23:22
....
En die meneer van 88 (over drie weken 89) is Piet van Heusden, wereldkampioen op de achtervolging in 1952!
.....
We moeten ook een beetje mazzel hebben in het leven, maar dit is toch een prachtig voorbeeld dat het VOORAL een goed idee is dat zolang je kan je ook actief moet blijven.
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
25 jun 2018 08:29
Gisteren was het tijdritje rijden met de club:
Zadeltasje en 1 bidon bij de auto achter gelaten voor de start
Wat een wind, maakt een tijdrit nog een stuk zwaarder, toch kunnen winnen met een gemmidelde van ruim boven de 40km/u (317W)
-
DDX
- Forum-lid HC
DDX
25 jun 2018 11:25
nijkie schreef: ↑24 jun 2018 19:50
Kudos DDX,maar je zitvlak zolang pijnvrij houden
Helemaal pijnvrij niet hoor, na 600km voel je het wel.
En ook wat schuurplekjes.
Scheelt wel dat het gunstige temperatuur was, als je echt gaat zweten heb je er meer last van dat het wat gaat broeien/schuren.
Maar beetje zalf en vanmorgen nergens last van tijdens fietsen.
-
nijkie
- Forum-lid HC
nijkie
25 jun 2018 13:51
NoBlink schreef: ↑24 jun 2018 21:52
Mooi om al die oude fietsen en retro outfits te zien
Deze week op vakantie in de buurt van Cortona (Toscane)
Vandaag zelf een klein rondje gemaakt, bleek er ook een soort l'eroica hier in de omgeving te zijn:
http://www.lachianina.net/regolamento-ciclostorica
Eerst zag ik ze omhoog zwoegen met die oude karren en wollen truien, en daarna doodsbange gezichten in de afdaling
Wel veel mooie oude Colnago, Bianchi, Gios en andere (Italiaanse) fietsen gezien!
Ik ben ze ook tegen gekomen onderweg op het vlakke parallel aan de A1 lopende weg rond 10:00 uur.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
-
Deleted_User
- Forum-lid
Deleted_User
25 jun 2018 17:45
Nog een beeld uit de afdaling van de Pordoi van afgelopen zaterdag:
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
26 jun 2018 07:22
ZO! Je had echt geweldig weer
Heb ik daar in juni nog niet mee mogen maken.
Als ik het goed zie is die meneer op de hoge bi is Mario Labadessa. Heb ik wel eens een vorkje mee zitten prikken in de achtertuin van het geboortehuis van Fausto Coppi.
Hij is initiatiefnemer van de website bici epoca en het bijbehorende tijdschrift (smullen voor liefhebbers van wielerhistorie). Ook speelt hij een rol in de coördinatie van de overvolle kalender van Italiaanse retroritten. Verder kan je bij bici epoca je klassieke fiets laten registreren en dingt je fiets bij ritten mee naar de meest authentieke fiets per periode. Door de contacten van Mario met de industrie zijn daar prachtige prijzen mee te winnen.
Hij is een beetje ongeleid projectiel maar kent echt iedereen en is een meester in het onthouden van gezichten.
Regelmatig gaat hij naar gewone fietsevents om promotie te maken voor de geschiedenis van de fiets in het algemeen en de Italiaanse wielerhistorie in het bijzonder.
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
colnagofreak
26 jun 2018 21:57
Lekker avondrondje door de Alblasserwaard van 55 km, wat een heerlijk fietsweer.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
26 jun 2018 22:43
Vanmiddag ook prima weer en ik wilde een rustig rondje van 50-55km rijden en dus gezien de windrichting richting Lelystad door de polder om dan over de dijk en wind mee terug naar Almere te rijden.
Tevens kon ik even kijken of een paar kleine aanpasingen die ik had aangebracht wel enigszins goed waren en ik niets had vergeten aan te draaien met onderhoud gisteren
Echt rustig kon ik niet rijden ivm met die bak wind in de polder. Op de dijk langs het Markermeer stond er nog meer wind, waarbij de schuimkoppen lustig op de basaltblokken te pletter sloegen, maar nu van schuin achter.
Toch wel lekker gereden maar het beoogde rustige foto makende rondje.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
Bospaadje
- Forum-lid
Bospaadje
27 jun 2018 08:48
Rondje over MTB windraak gedaan, maar dat is toch wel serieus werken op de CX. De heuveltjes zijn net te steil voor m'n 36*28 om vanuit stilstand door af en toe toch wel mulle ondergrond om hoog te gaan. Daarnaast zijn er wat afdalingen met hoog uitstekende stronken en behoorlijke drops om ongveerd met 33mm bandjes te nemen.
Wel leuke ervaring, en ik kan zo mooi mijn avondrondje CX Nuth uitbreiden met wat veldwegen uit de windraak route
-
rton
- Forum-lid
rton
27 jun 2018 13:03
Gastheerg schreef: ↑25 jun 2018 17:17
Te mooi om niet een paar uur op de fiets te springen. Maar wat een wind. Eerst een uurtje wat nieuwe onverharde paadjes uitgeprobeerd en daarna nog lekker 1,5 uur uitwaaien.
Niet gekeken maar zal door de foto stops en onverhard 55-60km zijn geweest.
Het Weegje? Of zijn er meer plaatsen met dit soort spoorviaducten?